Cunoscut pentru pasiunea sa pentru sporturile cu motor, Mihai Leu (48 de ani) a decis să revină la volan în 2017. Campion al României la raliuri, în 2003, vicecampion în 2001, hunedoreanul va participa la ediția de anul viitor a Campionatului Național de Viteză în Coastă. Leu va pilota un automobil Ferrari 458 Challenge.
Articol semnat de Gabriel Mirza
În fapt, nu este vorba decât despre revenirea la volan a fostului campion mondial la box profesionist, fiindcă anul acesta el a fost manager tehnic la UniCredit Leasing Motorsport Team, o echipă care a participat la CN de raliuri.
Mihai Leu n-a mai participat la competițiile de viteză în coastă, însă tatăl său a fost vicecampion național la această disciplină a sporturilor cu motor. Și deși n-a mai concurat din 2008, a rămas aproape de motorsport, fiind implicat direct și în organizarea Raliului Aradului.
La prezentarea automobilului Ferrari 458 Challenge, cu care va concura anul viitor, prezentare ce a avut loc în cadrul Salonului Auto București, Leu a mărturisit că revenirea nu va fi deloc simplă. Și a spus că deși bolidul său are 600 de cai putere se va confrunta cu piloți la volanul unor mașini mult mai puternice. Și aceasta fiindcă în Campionatul Național de Viteză în Coastă nu există restricții tehnice precum în cel de raliuri (acolo, de pildă, nu pot participa WRC-urile).
Viteza în coastă este una dintre cele mai vechi discipline din cadrul sporturilor cu motor care s-a practicat în țara noastră. O etapă din cadrul Campionatului Național se desfășoară pe un traseu cu asfalt, în urcare, cu diferență de nivel, fiecare concurent urmărind să-l parcurgă în timpul cel mai scurt. Spre deosebire de raliuri, un pilot de viteză în coastă nu are alături un navigator (copilot). Potrivit regulamentelor Federației Române de Automobilism Sportiv (FRAS), un traseu poate găzdui o etapă din cadrul CNVC dacă are minimum 3 km lungime, iar suprafața asfaltică este de calitate bună.
Foto: Marian Burlacu