Pentru al doilea an consecutiv, membrii echipei Pitstops s-au aventurat în sfera presei scrise și au trecut în revistă sezonul competițional recent încheiat. Anuarul este disponibil începând de săptămâna viitoare, în rețelele de distribuție InMedio, Relay și OnePress.
Pasionații celor mai importante întreceri motorizate au parte de retrospective detaliate ale campaniilor de succes purtate de Lewis Hamilton (Formula 1), Marc Marquez (MotoGP) și Sebastien Ogier (WRC). Victoriile înregistrate de Fernando Alonso și Porsche (la aniversarea de 70 de ani) la Le Mans sunt la loc de cinste, alături de cronicile altor regaluri de 24 de ore: Spa-Francorchamps și Nurburgring-Nordschleife. Cele mai importante competiții de turisme (DTM, WTCR, BTCC) și GT-uri (Blancpain Sprint/Endurance) nu lipsesc, iar scena americană (IndyCar, IMSA) a oferit un spectacol pe cinste de-a lungul lui 2018.
Elementul esențial de unicitate al acestui almanah este însă atenția acordată programelor internaționale ale piloților români. Dacă prezența în cursele de monoposturi a fost timidă și s-a rezumat la aparițiile sporadice ale lui Petru Florescu în serii de Formula 3, asistăm la un val de premiere autohtone în sfera GT-urilor. Întrecerile de 24 de ore de la Portimao, Barcelona și Zolder i-au ținut pe fanii din țară aproape de monitoare, urmărind evoluțiile tinerilor de perspectivă. Romanian Endurance Series s-a dovedit în continuare o școală excelentă, ambițiile protagoniștilor de a promova în serii europene fiind recompensate cu rezultate.
Cel mai important moment pentru motorsportul românesc în 2018 a fost victoria obținută de Răzvan Umbrărescu la Misano (Italia), în cea de-a treia rundă a GT4 European Series. Românul s-a impus dintr-un pluton de peste 40 de concurenți, la bordul noului BMW M4 GT4 în care uzina bavareză și-a pus mari speranțe. Din acest motiv, coperta anuarului prezintă acest univers GT4 în care românii au venit abia din 2016, dar deja au victorii la toate cele trei clase. Mai mult, imaginea este reprezentativă pentru dorința redacției de a promova excepționalii fotografi români prezenți la marile evenimente de profil, Gabi Tomescu și Bogdan Barabaș oferindu-ne cadre unice.
Repere istorice au fost marcate de români de asemenea în sfera raliurilor, povestea Cristianei Oprea în țara vecină fiind prilejul unei comparații inevitabile între nivelul organizării din Bulgaria și etapele de acasă. Campionatul intern a fost încadrat precis în istoria disciplinei de către Nicolae Cosmescu, demersul său de a-l intervieva pe Titi Aur la finele primei sale campanii cu un model de clasă R5 ducând la un material de o sinceritate remarcabilă.
Dragostea de motorsport ia diferite forme și anuarul rezervă cititorilor surprize în acest sens, sub forma unor interviuri inedite cu pasionați plecați din România, care au ajuns să-și desfășoare activitatea pe marile circuite. Chiar și colectivul redacțional este în mare măsură rezident al altor țări, din dorința de a fi cât mai aproape de fenomen. Zeci de weekenduri în centrele de presă, sute de zboruri, mii de fotografii și o unică pasiune – acesta este ”amestecul de carburant” care a alimentat 100% Motorsport.
Anuarul poate fi achiziționat de la centrele de difuzare a presei, sau comandat direct pe www.100sport.ro/shop/