Noul sezon al Romanian Endurance Series by ACR a început pe 24 martie cu o primă etapă pe Motorpark România, în care trei mașini de top s-au succedat la conducere și plutonul a fost mai numeros ca oricând.
Eforturile depuse în această iarnă de organizatorii competiției autohtone de anduranță au dat rezultate, cu un public entuziast urmărind cap-coadă cele două întreceri a câte o oră. Concurenții au răspuns interesului din tribune cu evoluții entuziasmante, fie că vorbim de debutanți sau de cei ce abia așteptau începerea campionatului cu noile mașini.
Încă de la sesiunea de antrenamente libere desfășurată împreună cu seria de viteză pe circuit din cadrul Romanian Retro Racing am avut primele indicații ale raportului de forțe din 2019: cele trei modele TCR și GT4 au fost grupate într-un ecart de o secundă, iar liderii categoriilor A3, A2 și A1 s-au intercalat la pragul celor 2 minute pe turul de 4,129km. Ulterior, cele două GT4 au găsit resursele în calificări pentru a coborî sub 1:45, Sergiu Nicolae (Ginetta) reușind să-l surclaseze cu aproape 4 zecimi pe David Șerban (Audi). Eduard Anton (Cupra) s-a menținut în apropiere, iar best of the rest a fost Ovidiu Zaberca, extrem de încântat de performanța noului Peugeot 106 construit special pentru RES.
Cursa 1
Doi factori importanți au marcat lupta pentru victorie în primele minute: trasele agresive ale unor piloți au adus pământ pe interioarele virajelor, iar problema de servodirecție a lui Viorel Ivan a lăsat câteva dâre de ulei. Mai mulți au fost surprinși de lipsa de aderență, unul dintre aceștia fiind Sergiu Nicolae. Acesta s-a răsucit, apoi a revenit pe circuit și până la jumătatea manșei l-a prins și l-a depășit pe liderul David Șerban. Ulterior, Fabrizio Broggi a preluat Ginetta și a văzut cum Șerban revine în frunte după oprirea la boxe. Ritmul solid al ambilor a garantat dubla pentru modelele GT4, iar mecanicii Willi Motorsport au celebrat un podium integral al mașinilor pregătite de aceștia, cu Eduard Anton pe 3 la bordul Cuprei TCR.
Disputa celorlalți concurenți a fost deosebit de animată, cu momente de protagonism pentru Honda WCR-Condor (A2), BMW-ul DV8 Racing (A3) și Peugeot-ul Exelixis #69 al lui Theodoros Perimenis (A1). Acesta din urmă a avut câștig de cauză după 29 de tururi, devansând pentru puțin M3-ul pilotat de cei mai bine clasați debutanți, Augustin Drăghiceanu și George Vintilă. Pe 6 a venit Honda Civic, pe care Alexandru Cascatău a reușit s-o ducă sub cele 2 minute pe tur, prag atins doar de cei trei ”intangibili” din frunte. Și cupele monomarcă le-au revenit debutanților – Costin Gherghescu (Logan) și Bogdan Bondor – Dinu Dumitrașcu (Lupo).
Cursa 2
Inversarea primilor 10 din manșa I pe grila celei de-a doua curse a zilei a făcut ca, după un nou start curat, curajul lui Eduard Anton să fie recompensat cu prima poziție. După doar câteva viraje, formația celor trei modele de top a urcat de pe 8, 9 și 10 pe primele trei locuri, Cupra încercând o evadare până când uzura accentuată a pneurilor față și-a spus cuvântul. Fabrizio Broggi, revenit în cockpit după o pauză de jumătate de an (de la Barcelona 24h) a ținut cu brio ritmul lui David Șerban, apoi i-a predat mașina lui Sergiu Nicolae. În pofida unei intervenții chirurgicale la care a fost supus cu nici 48 de ore înainte la piciorul drept, acesta s-a adaptat și a frânat cu stângul pe tot parcursul zilei, reușind cel mai rapid tur în fiecare manșă de concurs. Sergiu a executat imediat ambele depășiri în zona virajului 9 și părea să se îndrepte către victorie, dacă n-ar fi cedat o componentă absolut banală la Ginetta G55.
David Șerban a mulțumit pentru cadou și a luat toate punctele posibile în prima etapă din RES, cu Eduard Anton pe urmele sale atât în cursa a doua, cât și în clasamentul general. Pe podium au ajuns Augustin Drăghiceanu și George Vintilă (DV8 Racing/ BMW M3), urmați de Peugeot-urile Blitzwolf (Cristian Ionescu și Ovidiu Zaberca) și Exelixis (Philip Andriescu). La A2 s-a impus din nou Honda WCR-Condor prin Ciprian Petrăreanu și Alexandru Cascatău.
După ce motoarele au tăcut, a fost rândul protagoniștilor să tragă concluzii. Pentru Șerban, RES1 a fost un antrenament ideal înaintea primei etape din Campionatul Spaniol de Anduranță CER-GT, a cărui primă etapă va avea loc la Navarra peste mai puțin de două săptămâni. Atât el, cât și Eduard Anton, au fost într-o cursă contra-cronometru de-a lungul lunii martie pentru a testa cât mai mult și a înțelege noile mașini. Pentru prima oară am avut două mașini de clasă GT4 în RES și e foarte posibil să nu mai avem mult de așteptat până când și categoria TCR să se mai populeze. A fost extrem de reconfortant sentimentul că nu există un pachet tehnic net superior adversarilor – altfel spus, de la fani până la jurnaliști sau mecanici chiar nu a avut nimeni senzația că victoria e ca și garantată pentru vreun concurent.
Lumea competițiilor de circuit din România este încă incipientă după doar 5 ani de la inaugurarea MotorPark. Totuși, tot mai mulți descoperă formatul RES și debutează cu succes. Trebuie subliniat ritmul etalat de Bogdan Duma și Albert Unchiașu, în timp ce Ovidiu Zaberca s-a declarat mulțumit de progresul coechipierului Cristian Ionescu. Totodată, modelele Peugeot 106 pregătite în garajele Blitzwolf și Exelixis au preluat ștafeta de la Willi Motorsport și reprezintă noile repere ale categoriei A1, una în care nu s-au văzut în primii trei ani tururi sub două minute.
Din toate privințele, campionatul a făcut un mare pas în față în această iarnă, iar paddock-ul a fost mai atractiv pentru spectatori, cu concursuri și expoziții. Următoarea bornă va fi marcată cu ocazia etapei a doua, ce va avea loc pe 5 mai: după 11 etape la Adâncata, RES vizitează în premieră un nou circuit – complexul Transilvania Motor Ring, recent inaugurat în apropiere de Târgu Mureș.
Comments 1