Pentru al doilea an la rând, fostul pilot de Formula 1 Alexander Rossi nu a avut adversar de-a lungul celor 85 de tururi pline de capcane pe străzile din Long Beach.
Rossi (Andretti Autosport Honda) și campionul sezonului 2018, Scott Dixon (Chip Ganassi Racing Honda) și-au asigurat din calificări plecarea din prima linie pe fostul traseu de Grand Prix din California. Startul cursei cu numărul 45 de la Long Beach nu a adus modificări în ceea ce privește lupta la vârf, învingătorul ediției centenare a Indy 500 reușind să rămână în frunte după primele viraje ale circuitului stradal. Problemele au fost, așa cum era de așteptat, în pluton acolo unde Jack Harvey (Meyer Shank Racing Honda), Marcus Ericsson (Arrow Schmidt Peterson Motorsports Honda) și Spencer Pigot (Ed Carpenter Racing Chevrolet) au rămas blocați pe circuit, fapt care a dus la prima și singura neutralizare a cursei.
În primul viraj la reluarea cursei, Scott Dixon a încercat să-l depășească pe liderul Alexander Rossi, fără șanse de reușită, iar din acel moment americanul s-a distanțat treptat de neozeelandez, distantața dintre cei doi ajungând și la 7 secunde. După prima rundă a intrărilor la boxe, timpii excelenți scoși de piloții Team Penske Chevrolet, Josef Newgarden și Will Power, i-au dus pe aceștia în fața lui Scott Dixon. Însă după câteva tururi, Dixon a inițiat un atac asupra lui Power. Australianul a frânat foarte târziu, drept pentru care nu s-a încadrat pe viraj și a fost nevoit să iasă de pe circuit, pierzând câteva poziții.
Singurul abandon al acestei runde a venit din partea lui Colton Herta (Harding Steinbrenner Racing Honda) care a forțat într-un viraj și a lovit parapetul de protecție. Herta a dus mașina la boxe, însă avariile produse l-au împiedicat să mai continue. La următoare rundă de intrari la boxe Scott Dixon a pierdut câteva secunde bune din cauza furtunului de alimentare și astfel Graham Rahal (Rahal Letterman Lanigan Racing Honda) a trecut pe poziția a treia, iar Ryan Hunter-Reay (Andretti Autosport Honda) pe locul 4.
În tururile care au urmat, Scott Dixon a dus o luptă de recuperare și a reușit să-l depășască pe Hunter-Reay, iar în ultimul tur l-a presat pe Rahal atât de rău încât acesta din urmă l-a strâns “cu ușa” pe Dixon spre parapetul de protecție în disperarea de rămâne pe ultima treaptă a podiumului. Acest duel a fost considerat neregulamentar, iar oficialii l-au penalizat pe Rahal cu o poziție, astfel Dixon fiind promovat pe locul al treilea.
Alexander Rossi reușește să câștige prima cursă din acest sezon, a șasea în IndyCar și a 200-a victorie în toate competițiile pentru echipa Andretti Autosport. Josef Newgarden a terminat pe locul 2 și rămâne lider în clasamentul general la o distanță de 28 de puncte de următorul pilot, chiar câștigătorul din aceasta rundă, Alexander Rossi.
Într-o cursă ”clasică”, lipsită de loteria neutralizărilor și de varietate strategică, plăcerea e să-i urmărești pe cei ce dictează ritmul sufocant în frunte. Alexander Rossi nu a dat nicio speranță concurenței, Scott Dixon fiind primul care a admis asta. Dezechilibrul de performanță între Honda și Chevrolet pare a fi tot mai vizibil și mai problematic, mai ales pentru oamenii lui Roger Penske. Aceștia s-au calificat în top 5 și au avut avantajul celor mai rapide opriri la boxe, însă pe circuit n-au putut avansa. E de așteptat ca frustrarea să crească și rămâne de văzut dacă oficialii vor interveni cu vreo ajustare, așa cum au mai făcut-o în celălalt sens în anii trecuți.
Alex Șiclovan
Urmează luna cea mai importantă din calendarul competiției, cea a ”pelerinajului” pe Indianapolis Motor Speedway. Pe 11 mai are loc cursa pe varianta virajată a traseului, înaintea ediției cu numărul 103 a clasicei de 500 de mile.
Articol scris de Marian Mincu, administratorul comunității online a fanilor IndyCar din România.