Loviturile de teatru de la Watkins Glen au pus bazele celei mai tensionate finale din istoria Racing League Romania. Victoriile lui Emanuel Gaczella (Walk Racing) și Victor Nicolae (Smart Driving Team), coroborate cu problemele întâmpinate de liderii din clasament, fac ca în runda decisivă de la Imola să poată spera la titlu nu mai puțin de cinci sim raceri.
Opt piloți se prezentau la startul penultimei etape a sezonului cu șanse de a deveni campioni, însă cele două manșe de sprint au rezervat surprize la tot pasul. Mihai Șuțeanu (Walk Racing) și Victor Taraș (Transilana Racing) s-au duelat de la distanță și s-au confruntat cu probleme hardware, ceea ce i-a adus pe urmăritori tot mai aproape. Printre puținele certitudini după ultima etapă americană e faptul că va intra un nume nou în galeria campionilor RLR.
Votul este deschis la Gaming Video Awards
Ziua de curse în Liga PRO a Racing League Romania powered by BMW a fost marcată de începutul perioadei de vot al publicului la prima ediție a premiilor Gaming Video Awards, unde producțiile media ale campionatului sunt nominalizate la trei categorii. Competiția reunește elita scenei de gaming din România, iar RLR este unicul reprezentant al sferei de sim racing, care a crescut spectaculos de-a lungul anului 2020. Transmisiunile directe ale etapelor pot fi votate de pasionați la categoriile ”cel mai bun conținut de sports games” și ”cel mai bun stream”, iar podcast-ul RLR în care a fost invitat vicecampionul olimpic de tenis Florin Mergea intră în concurs la categoria ”cel mai bun video”.
Fiecare punct e crucial
Pe Watkins Glen, încă din sesiunea de calificări a fost amorsată bătălia dintre favoriți, Gaczella reușind să-l devanseze pe Taraș cu doar opt sutimi de secundă. Bogdan Moldovan (RacingSim) a continuat să-și etaleze forma bună și a obținut un punct ce urma să se dovedească esențial la finalul serii de concurs. În urma sa, Victor Nicolae nu a putut să intre în lupta pentru pole, însă i-a trimis în linia a treia pe Șuțeanu și Andrei Bechir (Motul eSports).
Gaczella și Șuțeanu, destine contrastante
Prima cursă a fost la discreția polemanului, Gaczella reușind startul ideal. În spatele său, Moldovan a profitat de trasa interioară în primul viraj pentru a-l devansa pe Taraș, apoi primii trei s-au distanțat și configurația podiumului a fost clară. Victor Nicolae a anticipat plecarea și a fost nevoit să-și ispășească penalizarea, fiind apoi constrâns la o inspirată cursă de recuperare. Șuțeanu a trecut de Bechir, care mărturisea că-i lipsesc câteva zecimi pentru a se bate la vârf pe acest circuit. Cu 12 minute rămase s-a produs evenimentul crucial al manșei: o problemă hardware l-a făcut pe Șuțeanu să lovească zidul.
Ulterior, acesta s-a chinuit să ajungă la sosire într-un ritm considerabil mai lent, sperând la un ”colac de salvare” sub forma unei clasări în primii 10 care să-i aducă o poziție de start favorabilă pe grila inversată. Rareș Oprea l-a devansat pe Alex Cascatău (APR Competition) și a forțat în urmărirea lui Șuțeanu, însă i-au lipsit în final trei secunde pentru cruciala poziție a zecea. O diferență de șapte poziții la sosire între Taraș și Șuțeanu a făcut ca ecartul dintre cei doi să crească de la 2 la 13 puncte.
Victor Nicolae se impune într-o manșă-cheie
Fiecare pilot din plutonul RLR a avut un rol important în economia campionatului în cursa a doua de pe Watkins Glen. De la primul la ultimul, fără excepție, căci inclusiv abandonurile au modificat recolta de puncte ale protagoniștilor. Încă din primul tur, Taraș a fost trădat de hardware și a percutat zidul, fiind constrâns să revină pe circuit după reparații ce l-au aruncat la un tur și jumătate în urma celorlalți.
Șuțeanu, rămas pe prima poziție, avea astfel șansa de a trece în fruntea clasamentului general pentru prima oară în carieră. Însă la jumătatea cursei a fost și el lovit de ghinion, mașina blocându-se în treapta a patra. Victor Nicolae a preluat șefia și s-a desprins în învingător, în timp ce fostul lider plonja în clasament, încercând să salveze măcar câteva puncte. Abandonurile lui Mihai Rusu și Tudor Mihai garantau faptul că Taraș și Șuțeanu nu vor pleca cu mâna goală, clasările acestora pe 13, respectiv 15, având o mare însemnătate într-o bătălie atât de echilibrată.
Podiumul manșei a fost completat de Moldovan și Bechir, în timp ce Cătălin Tufeanu a reușit cea mai bună prestație în Liga PRO a Racing League Romania powered by BMW, reușind să reziste în fața lui Gaczella pentru a încheia pe poziția a patra. Cristian Moisescu (APR Competition) și Lukas Hellmann (Transilana Racing) au fost implicați în incidente pe final de cursă, situație de care a profitat Cascatău pentru a trece linia de sosire pe poziția a șasea.
În cadrul Bucharest Gaming Week 2020 va avea loc etapa decisivă. Matematic, mai sunt disponibile 45 de puncte în finala acestui sezon al Racing League Romania powered by BMW și niciodată nu au fost atât de mulți pretendenți la coroană: cinci nume își vor juca șansele, iar printre aceștia nu se mai află niciunul dintre foștii campioni ai seriei. Victor Nicolae, Cristian Berindea și Alex Cascatău vor arbitra bătălia noilor aspiranți pe un traseu de modă veche ce a asigurat un spectacol de ținută în campania precedentă – Autodromo Enzo e Dino Ferrari (Imola). Totodată, disputa rezervată echipelor continuă până în ultima etapă, trei structuri având opțiuni serioase la titlu.
Clasament piloți
- Victor Taraș (Transilana Racing) 224p
- Mihai Șuțeanu (Walk Racing) 209p
- Andrei Bechir (Motul eSports) 204p
- Emanuel Gaczella (Walk Racing) 194p
- Bogdan Moldovan (RacingSim) 179p
- Lukas Hellmann (Transilana Racing) 175p
- Victor Nicolae (Smart Driving Team) 161p
- Cristian Berindea (Motul eSports) 144p
- Alex Cascatău (APR Competition) 115p
- Cezar Toader (Smart Driving Team) 106p
Clasament echipe
- Walk Racing 403p
- Transilana Racing 399p
- Motul eSports 380p
- Smart Driving Team 308p
- RacingSim 268p
- APR Competition 203p