Cristian Berindea și Andrei Bechir au conlucrat pentru o victorie matură în prima cursă de anduranță a noii ere din Racing League Romania, pe platforma Assetto Corsa Competizione. La finele a două ore în care s-a parcurs distanța unui Grand Prix, Aqirys Racing și Willi Motorsport au completat podiumul în nocturnă. Echipajul susținut de 100% Sport a reușit cea mai importantă recuperare, progresând 20 de poziții.
Tranziția către un nou mediu de simulare a facilitat găzduirea unui număr record de concurenți într-o etapă a RLR, BMW GT Challenge începând cu 68 de piloți dornici să-și măsoare forțele într-o cursă mai lungă ca oricând. Echipaje echilibrate din punct de vedere valoric s-au format în presezon și au cooperat pentru găsirea setărilor optime ale modelului BMW M4 GT4, iar sesiunea de calificări deja a rezervat o surpriză.
Favoriți a priori în acest debut de sezon erau perechile Motul eSports (Cristian Berindea – Andrei Bechir) și Aqirys Racing (Alex Cascatău – Victor Nicolae), ambele echipaje având titulari ce se regăsesc în Top 5 în RLR Hall of Fame din perspectiva numărului de victorii. Totuși, nici Berindea și nici Nicolae nu au găsit turul perfect în cele 10 minute de calificări, iar Dragoș Simion (Willi Motorsport) le-a suflat pole position-ul.
Dezbaterea de acum 30 de ani dintre Senna și Prost legată de poziționarea pole-ului pe traseul de la Suzuka s-a dovedit la fel de actuală în plan virtual, căci Berindea a executat impecabil procedura de start lansat și a efectuat depășirea crucială pentru șefia cursei încă de pe primii metri. Ulterior, acesta a evadat, construind un avans semnificativ pe baza a trei argumente: ritmul superior, lupta directă dintre Simion și Nicolae ce i-a încetinit pe ambii și, în fine, uzura pronunțată a anvelopelor acestuia din urmă. În urma primilor trei s-au încins spiritele într-un grup de cinci (Cîmpean, Rusu, Ola, Mihai, Tănăsescu), cu atingeri ce au ajuns în atenția comisarilor.
La jumătatea cursei s-au realizat schimburile obligatorii de piloți, prilej de optimism pentru echipajul Aqirys Racing care a avut strategia optimă pentru a urca pe locul secund. Mai mult, Alex Cascatău a redus diferența față de lider de la 15 secunde la doar 6, lăsându-l în urmă pe Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) să se lupte cu problemele hardware și să contenească ofensiva lui Cezar Toader (Textar eSports). Bechir și-a intrat în ritm după câteva bucle și a pus distanță în trafic față de Cascatău, asigurându-și un final liniștit de cursă în care, fără a forța, a ajuns să prindă din urmă cu un tur toți adversarii până la poziția a noua. Echipajul Smart Driving format din Lucian Chirvase și Radu Dumitrescu, susținut și de 100% Sport, a fost implicat într-un incident în primul tur și a trebuit să treacă pe la standuri pentru reparații. Ulterior, a urcat loc după loc de pe 33 până pe 13, ambii piloți fiind încântați de acțiunea de pe circuit și de ritmul etalat, comparabil cu al celor ce au terminat pe 5.
Motul eSports a recidivat astfel după ratarea obiectivelor din sezonul precedent, asumându-și un statut de echipaj favorit pentru titlu, urmăritorii fiind deciși să riposteze începând cu etapa următoare, ce va avea loc peste două săptămâni, pe Nurburgring. În urma perechii Aqirys se profilează o luptă strânsă pentru poziția a treia în cursele ce vor urma, cu Willi Motorsport, Textar eSports și Racelogic. Marian Andrei s-a impus în clasamentul debutanților, Alex Cascatău în cel rezervat licențiaților, iar Horia Platona, Alex Mirea și Matei Mihăescu sunt alți piloți de circuit ce au încheiat etapa japoneză în Top 10, implicit în zona punctelor.
Clasamente
General
- Motul eSports (Berindea-Bechir) 25p
- Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 18p
- Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 16p
- Textar eSports (Rusu-Toader) 12p
- Racelogic (Mihai-Andrei) 10p
Debutanți
- Marian Andrei (Racelogic) 25p
- Maximilian Junger (CRG Racing Romania) 18p
- Paul Greavu (MV Racing) 15p
Licențiați
- Alex Cascatău (Aqirys Racing) 25p
- Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 18p
- Alex Mirea și Horia Platona (RWD Racing Team) 15p
Calendar
Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore.
- Suzuka (2h) – 10 ianuarie
- Nurburgring (1h) – 24 ianuarie
- Bathurst (2h) – 7 februarie
- Laguna Seca (1h) – 21 februarie
- Kyalami (2h) – 7 martie
- Paul Ricard (1h) – 21 martie
- Zandvoort (2h) – 5 aprilie
- Monza (1h) – 19 aprilie
- Spa-Francorchamps (2h) – 3 mai
- Barcelona (4h) – 17 mai
West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.
Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.