Campionul și vicecampionul sezonului precedent al Racing League Romania au debutat cu o victorie tactică în RLR BMW GT Challenge, în spatele acestora producându-se incidente între favoriții la titlu.
După o primă etapă spectaculoasă la Suzuka, plutonul din Racing League Romania a mai crescut cu alte cinci echipaje nou-formate, care au complicat ecuația bătăliei pentru puncte. Walk Racing a venit cu speranțe mari din primul moment, iar Mihai Șuțeanu a fost primul pilot care a coborât sub două minute și patru secunde pe turul de circuit în sesiunea de calificări. Cristian Berindea (Motul eSports) și Victor Nicolae (Aqirys Racing) nu au reușit să-l devanseze, ambii ratând ocazia de a exprima în doar 10 minute viteza pe care o dovediseră de-a lungul antrenamentelor din timpul săptămânii.
În schimb, a găsit zecimea esențială Dragoș Simion (Willi Motorsport), care a plasat mașina cu numărul 7 în pole position pentru a doua cursă la rând. De această dată a și plecat perfect, păstrându-și prima poziție pe tot parcursul secvenței sale de jumătate de oră, în pofida presiunii exercitate de Șuțeanu. În urma celor doi, încă de pe primii metri ai întrecerii a avut loc contactul dintre Nicolae și Berindea, soldat cu o pierdere majoră de poziții pentru cel din urmă, dar și pentru Tudor Mihai (Racelogic).
Berindea și-a croit apoi drum prin pluton, însă pierderea de timp era majoră și ținta realistă devenea locul al patrulea, cu puncte importante în clasamentul general. Victor Nicolae a revenit și el de pe poziția a noua pentru a-i preda mașina lui Alex Cascatău pe 3. La standuri s-a produs rocada la vârf, Walk Racing reușind să devanseze echipajul Willi Motorsport, care pentru a doua cursă consecutivă pierdea o poziție importantă în momentul schimbului de pilot. Sergiu Nicolae a ieșit în fața lui Cascatău, însă n-a durat mult până la duelul direct dintre cei doi piloți care se mai duelaseră în Cupa Logan (2015) și Romanian Endurance Series (categoria A2, 2018).
Un contact bărbătesc în primul ac de păr a fost urmat de trecerea lui Cascatău pe locul secund. În fața sa, liderul Victor Taraș își construise un avans de cinci secunde, iar campionul din Supercar Challenge a reușit apoi în trafic să se apropie. N-a fost de ajuns să dea și atacul, iar apoi oricum mașina Aqirys Racing a primit o penalizare pentru incidentul din primul tur și astfel poziția a doua a mers în contul Willi Motorsport. Această decizie a comisarilor i-a adus lui Sergiu Nicolae victoria în clasamentul licențiaților, în timp ce Sebastian Ola (Zecarul eSports) a fost cel mai bine clasat debutant.
Clasamente
General
- Motul eSports (Berindea-Bechir) 32,5p
- Willi Motorsport (Simion-S.Nicolae) 29p
- Aqirys Racing (Cascatău-V.Nicolae) 27,5p
- Textar eSports (Rusu-Toader) 18p
- Walk Racing (Taraș-Șuțeanu) 16,5p
Debutanți
- Paul Greavu (MV Racing) 27p
- Marian Andrei (Racelogic) 25p
- Maximilian Junger (CRG Racing Romania) 18p
Licențiați
- Alex Cascatău (Aqirys Racing) 37p
- Sergiu Nicolae (Willi Motorsport) 34,5p
- Andrei Morțilă (Napoca Rally Academy) 21,5p
Despre BMW M4 GT4
Primul model BMW omologat pentru categoria GT4 a apărut pe circuite în 2018, reușind o primă victorie în seria europeană chiar în mâinile unui pilot român. Răzvan Umbrărescu, secondat de italianul Gabriele Piana, a câștigat pe traseul de la Misano. Cei doi s-au mai clasat pe podium de alte trei ori, iar M4 GT4 a triumfat în patru din cele 12 etape. Anul următor le-a adus și titlul european la categoria de top (Silver) prin Simon Knap și Alec Udell (MDM Motorsport), iar în 2020 BMW a fost mașina care a dat campionul în puternicele serii naționale din Franța (FFSA GT), Germania (ADAC GT) sau Italia (Campionatul de Sprint GT).
Parteneriatul cu BMW România continuă în 2021
Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu două sezoane regulate în decursul anului calendaristic 2020, precum și alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania și continuă să poată fi urmărite pe micile ecrane pe Telekom Sport. 2021 aduce tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se între lunile ianuarie și mai, cu modelul BMW M4 GT4.
Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.
Calendar
Campionatul are programate 10 etape la interval de două săptămâni, între 10 ianuarie și 17 mai 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT4 European Series (unde se pot compara timpii din simulator cu cei din realitate), la care se adaugă rundele din Intercontinental GT Challenge. Primele nouă etape vor avea durate alternative de una sau două ore, iar finala de pe circuitul spaniol de Grand Prix de la Barcelona se va ține pe parcursul a patru ore.
- Suzuka (2h) – 10 ianuarie
- Nurburgring (1h) – 24 ianuarie
- Bathurst (2h) – 7 februarie
- Laguna Seca (1h) – 21 februarie
- Kyalami (2h) – 7 martie
- Paul Ricard (1h) – 21 martie
- Zandvoort (2h) – 5 aprilie
- Monza (1h) – 19 aprilie
- Spa-Francorchamps (2h) – 3 mai
- Barcelona (4h) – 17 mai
West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.
Parteneri: BMW România, Smart Driving, Aqirys, Textar, MotorPark România, Playseat, Racing Sim, Thrustmaster.
Parteneri media: Telekom Sport, Adevărul Auto, Newsweek, 100% Sport, DesignMe, RallyMax, eGames Report.
Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.
Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania