Universul competițiilor de circuit din România și-a continuat evoluția cu repere importante în acest debut de sezon: record de participare pentru etapele din Romanian Endurance Series și Romanian Retro Racing (categoria viteză), dar și o nouă competiție de sprint lansată pentru piloții de prototipuri. Creșterea numerică și valorică a plutonului din RES a determinat separarea în două divizii (CN-GT, respectiv Touring), fiecare având câte două curse de o oră în deschiderea sezonului pe Motorpark România.
West Competition Racing a revenit în campionat după un an de pauză, la timp pentru a celebra cinci ani de la prima prezență pe grilă a grupării fondate de Alexandru Șiclovan, care a fost totodată și prima cursă din istoria campionatului de anduranță. Problemele întâmpinate de Ciprian Petrăreanu și Dinu Dumitrașcu au determinat o schimbare de ultim moment, Alex Cascatău fiind invitat să piloteze BMW-ul E36 325i ce avea la activ ani de participări în VLN înainte de a fi importat în România în 2019.
Cascatău a venit direct de la aeroport la circuit, la timp pentru a intra în sesiunea de calificări în care și-a amintit rapid senzațiile date de motorul BMW cu 6 cilindri în linie ce-i era familiar după evoluțiile de la Spa-Francorchamps și Zolder în BMW Clubsport Trophy. Trei tururi lansate au fost de ajuns pentru ca mașina să fie plasată în pole position cu un timp de 1:58.994. A fost al cincilea pole consecutiv pentru Cascatău la categoria A2, după cele obținute în drum spre titlu în 2019.
Ziua de cursă a stat sub amenințarea ploii, însă aceasta nu s-a intensificat suficient pentru a fi necesară renunțarea la anvelopele slick. Cascatău s-a desprins în fruntea primei manșe și a predat mașina către Șiclovan cu un avans facil de gestionat, ce a permis aplicarea planului inițial: menajarea materialului tehnic pentru cea de-a doua cursă. Aceasta a fost de asemenea câștigată de echipajul West Competition Racing, grație unui start inspirat de pe poziția a cincea pentru Șiclovan, care a urcat până pe locul secund și a rămas la o distanță mică de lider. Cascatău a preluat mașina și a efectuat depășirea decisivă pentru maximum de puncte în divizia RES Touring.
”Această chemare a venit în mod neașteptat, pe seama absenței de ultim moment a lui Dinu Dumitrașcu. M-am bucurat să revin în echipa noastră de casă, cu care ne-am distrat de minune în anii trecuți și acum am putut continua seria victoriilor. Campionatul a crescut mult, ca expunere și ca valoare a investițiilor, fapt ce ne motivează să dăm totul pentru ca această ramură să ajungă în România la fel de populară precum în țările cu tradiție” a declarat Alex Cascatău la finele etapei.
În cadrul acelorași curse a evoluat și echipajul Best Next Pilot, ce punctează în 2021 pentru Racing League Romania. Mihai Șurubariu, pilot cu experiență și sim racer entuziast, a intrat în bătălia celor șapte modele Logan Cup alături de al doilea laureat al bursei ce a avut aproape 200 de pretendenți, Andrei Nicolae. Cei doi au încheiat primele curse din carieră pe 5, respectiv 7, totalizând 17 puncte ce se adaugă celor 21 acontate de Șiclovan și Cascatău pentru a plasa RLR pe poziția a treia în ierarhia echipelor la finele etapei, în urma celor două grupări-reper din ultimii ani ai RES – Blitzwolf Racing și Willi Motorsport.
Următoarea etapă a Romanian Endurance Series va avea loc peste trei săptămâni, fiind cea mai lungă cursă a stagiunii. RES 500 va contopi cele două divizii cu ocazia unei întreceri de peste patru ore, timp necesar pentru a parcurge de 122 de ori traseul din județul Ialomița spre a trece borna celor 500 de kilometri.
Clasamente
RES Touring Open
- West Competition Racing (A.Cascatău/A.Șiclovan – BMW E36) 50p
- Eduard Anton 36p
- Ivan Motorsport (V.Ivan) 27p
- MVM1 (A. Fulga) 27p
- Infosys Motorsport (C. Gherghescu) 18p
Categoria A2
- West Competition Racing (A.Cascatău/A.Șiclovan – BMW E36) 21p
- Lerato Racing (L.Pascu/D.Trifonescu) 5p
- X Racing Team (A.Prelea/A.Prelea) 5p
Echipe
- Blitzwolf Racing 55p
- Willi Motorsport 47p
- Racing League Romania 38p