Etapa a cincea a sezonului de anduranță din România, desfășurată pe Transilvania Motor Ring, a certificat matematic câștigarea campionatului la clasa A2 de către West Competition Racing. Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan (BMW 325i) au bifat un hat trick în divizia turismelor: pole, victorie și cel mai rapid tur pe o vreme caniculară.
Cea de-a doua vizită a plutonului Romanian Endurance Series pe traseul de lângă Târgu Mureș reprezenta prima ”minge de set” pentru echipajul West Competition Racing. Absența din motive tehnice a echipajului Lerato Racing a făcut ca disputa pentru titlul categoriei A2 să se încheie încă dinaintea parcurgerii vreunui metru de cursă, de vreme ce bonusul de puncte pentru participare făcea ca diferența să fie insurmontabilă.
Totuși, însemnătatea cursei era dată de cadrul mai vast al luptei pentru titlul inaugural al diviziei RES Touring, un clasament în care alte 16 formații adunaseră puncte de-a lungul primelor patru etape din 2021. Retrospectiv, sezonul începuse perfect pentru West Competition Racing, cu maximum de puncte în prima etapă pentru Alex Cascatău și Alexandru Șiclovan, după care titularul Dinu Dumitrașcu și-a luat locul în echipaj. Probleme tehnice au dus la un podium prins in extremis în cursa de 500 de kilometri, apoi seria victoriilor a fost reluată în etapa a treia pe Transilvania Motor Ring și pe sensul antiorar al Motorpark România.
Temperaturi extreme și disconfort fizic
De această dată, emoțiile din garajul WCR nu s-au datorat factorului mecanic, ci durerilor resimțite de Dumitrașcu în ziua competiției, după un incident suferit cu o seară înainte la karting. În momentul în care pilotul a revenit după trei tururi în sesiunea de antrenamente și a afirmat că nu poate continua din pricina presiunii pe care o resimțea în orice viraj de stânga, echipa a început să caute soluții. Conform regulamentului, variantele erau de a merge cu un singur pilot, de a căuta un înlocuitor sau de a face două schimburi de piloți de-a lungul cursei, ceea ce reprezenta o pierdere de timp însemnată ce ar fi periclitat obținerea victoriei.
Alexandru Șiclovan a fost astfel însărcinat să stabiliească timpul de calificare, 1:51.533 fiind reperul categoriei turismelor, în spatele a cinci prototipuri și trei GT-uri. Ulterior, la ora 14:00 s-a plecat în cursa de două ore în condiții foarte dure, cu peste 50 de grade Celsius la nivelul asfaltului și temperaturi chiar mai ridicate în cockpiturile închise. Secvența sa de pilotaj, lipsită de emoții, a fost prelungită până în ultimul moment al ferestrei de opriri obligatorii, din dorința de a reduce presiunea asupra lui Dinu Dumitrașcu.
După 70 de minute s-a produs realimentarea și schimbul de pilot, colectivul West Competition Racing stând apoi cu mari emoții pentru a vedea dacă un cocktail de medicamente prescrise la circuit și ambiția pilotului clujean îl pot face pe acesta să reziste. O neutralizare de câteva minute l-a ajutat pe Dumitrașcu să-și dozeze resursele, iar ecartul construit în prima parte a întrecerii îl făcea să nu aibă nevoie să forțeze, ci doar să gestioneze ritmul.
După 54 de tururi ce au echivalat cu o distanță de peste 200 de kilometri parcurși, BMW-ul E36 a trecut victorios linia de sosire pentru a prelungi monopolul West Competition Racing la categoria A2 pe Transilvania Motor Ring. Echipa s-a impus la toate vizitele Romanian Endurance Series pe acest circuit – de două ori în 2019 și de alte două ori în actuala campanie. De asemenea, Târgu Mureș a fost locul unde WCR sărbătorea titlul acestei categorii în urmă cu doi ani, iar acum a avut parte de aceeași bucurie, împărtășită cu fanii veniți la circuit, apoi și cu cei aflați la târgul organizat în cetatea medievală, unde mașina echipei fusese expusă în ziua anterioară cursei.
”Suntem extrem de încântați că ne-am îndeplinit primul obiectiv al acestei campanii. Mereu se găsește câte un element care să ne dea emoții – fie mașina, fie vremea, fie de această dată starea mea fizică. A doua zi după cursă a venit diagnosticul pentru mine: fractură de coastă cu deplasare și contuzie pulmonară. Nu știu cum am rezistat 50 de minute în cursă, însă cu o mașină perfectă m-am putut concentra doar pe problema mea fizică” a declarat Dinu Dumitrașcu la ceremonia de premiere.
Punctele adunate de către echipajele West Competition Racing și Best Next Pilot (poziția a patra în cadrul Cupei Dacia Logan) au crescut avansul Racing League Romania în clasamentul echipelor. Următoarea întâlnire cu Romanian Endurance Series va avea loc pe 16-17 octombrie pe Motorpark România. Avansul West Competition Racing în fruntea diviziei RES Touring este de 88 de puncte, cu un maximum de 100 de puncte disponibile în ultimele două etape ale sezonului. Astfel, lupta pentru titlu se poate încheia încă din penultima rundă din 2021.
Virtual și real, în garajul West Competition Racing
Promotori ai competițiilor virtuale de circuit din România, echipa a invitat pasionații pentru o experiență duală în garaj: apropierea de operațiunea de curse, dar și plăcerea de a concura pe simulatorul oferit în parteneriat cu Logitech România. Sim raceri de top din Racing League Romania precum Victor Nicolae și Sebastian Apostol au venit la Târgu Mureș pentru a oferi sfaturi celor aflați la primul contact cu acest univers ce necesită un nivel de atenție și de pregătire similar curselor reale. Pe 30 august va începe al doilea sezon al RLR BMW GT Challenge, ce programează nouă etape de anduranță cu modele de categorie GT3 pe circuite precum Silverstone, Imola sau Hungaroring.
Clasamente
RES Touring Open
- West Competition Racing (D.Dumitrașcu/A.Șiclovan/A.Cascatău – BMW E36) 260p
- BADI Racing (B.Anton/E.Anton) 172p
- Ivan Motorsport (V.Ivan) 149p
- Joule Racing (I. Bontea) 116p
- Lerato Racing (L.Pascu/D.Trifonescu) 102p
Categoria A2
- West Competition Racing (D.Dumitrașcu/A.Șiclovan/A.Cascatău – BMW E36) 99p
- Lerato Racing (L.Pascu/D.Trifonescu) 53p
- X Racing Team (A.Prelea/A.Prelea) 5p
Echipe
- Racing League Romania 216p
- Willi Motorsport 190p