Pandemia de coronavirus a lovit puternic Marele Circ, așa cum a lovit și celelalte sporturi. Sezonul a început anul trecut abia pe 5 iulie, în Austria, cu o întârziere de 4 luni, iar multe dintre Marile Premii au fost anulate. Totuși, câștigurile piloților nu au fost afectate serios, dar au suferit diminuări.
Charles Leclerc, pilotul constructorului Ferrari, și-a redus salariul cu 25 de procente din cauza crizei Covid-19, la fel ca toți directorii de la „căluțul cabrat”.
La rândul său, Sebastian Vettel, despre care se spune că sezonul viitor va concura la Aston Martin, a decis să nu se alăture acestui gest și să continue cu salariul său de aproximativ 25 de milioane de euro pe sezon.
Cum a afectat pandemia de coronavirus salariile piloților din Formula 1
Însuși multiplul campion a declarat public că vrea să direcționeze o parte din bani în cauze caritabile și urmează linia fotbalistului de la Real Madrid CF, Toni Kroos, compatriotul său.
Care sunt cei mai bine plătiți piloți de Formula 1 (salariul anual pe sezonul 2020)
1. Lewis Hamilton (Mercedes) – 40 milioane de euro
2. Sebastian Vettel (Ferrari) – 25 milioane de euro
3. Daniel Ricciardo (Renault) – 18 milioane de euro
4. Max Verstappen (Red Bull) – 12,5 milioane de euro
5. Charles Leclerc (Ferrari) – 7,5 milioane de euro
6. Valtteri Bottas (Mercedes) – 7 milioane de euro
7. Kimi Raikkonen (Alfa Romeo) – 4 milioane de euro
8. Carlos Sainz (McLaren) – 3,3 milioane de euro
9. Sergio Pérez (Racing Point) – 3 milioane de euro
10. Esteban Ocon (Renault) – 1,7 milioane de euro
REVISTA 100% SPORT ROMANIA NR. 56 | SEPTEMBRIE 2021 | EDITIE DIGITALA PDF | 4.99 lei
Din clasamentul celor mai bine plătiţi sportivi din ultimul deceniu fac parte doi fotbalişti, doi jucători de golf, doi baschetbalişti, doi boxeri, un tenismen şi un pilot de Formula 1. Lewis Hamilton este pe locul 10 cu venituri de 400 de milioane de dolari, conform Forbes.
S-a schimbat plafonul participantelor în Marele Circ
Pe 11 mai 2020, F1 şi FIA au trimis celor 10 echipe angrenate în Campionatul Mondial un mail ce conţine propunerile privind limitele impuse bugetului pentru perioada 2021-2025. Toate echipele, chiar și Ferrari, au căzut de acord să coboare acea limită de 175 milioane de dolari stabilită prin regulamentul publicat în noiembrie 2019 la 145 milioane.
Astfel, din 2021 s-a impus limita acceptată de 145 milioane. Anul următor este prevăzută o scădere cu încă 5 milioane, pentru ca în intervalul 2023-2025 bugetul să fie de maxim 135 milioane de dolari pentru fiecare dintre echipele participante.
În această sumă nu sunt incluse salariile piloţilor, costurile de marketing, costurile legate de fabricarea Power-Unit-urilor, salariile celor mai bine plătiţi trei angajaţi (care, atenție, nu sunt piloţii).
Articol scris de Daniel Nazare în numărul din august 2020 al revistei 100Sport România