Cu toate cele trei titluri naționale deja acontate, echipajul West Competition Racing (BMW E36 325i) format din Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan s-a implicat într-o frumoasă bătălie la vârf în ultima cursă de două ore a anului rezervată turismelor.
În pofida capriciilor vremii, baremul matematic pentru câștigarea celei mai populate divizii din Romanian Endurance Series a fost atins de West Competition Racing la etapa din octombrie. Chiar dacă era de așteptat ca intemperiile să perturbe o ultimă reuniune planificată foarte târziu în toamnă, nicio picătură de ploaie nu s-a abătut asupra Motorpark România în weekendul ce a tras cortina asupra sezonului al șaselea de anduranță din țara noastră.
Dinu Dumitrașcu a stabilit timpul etalon în toate cele trei sesiuni de sâmbătă, crescând progresiv ritmul de la 2:03 în primul antrenament, până la 2:01.819 în calificări. BMW-ul a plecat astfel din pole position pentru a șasea oară în acest an, în prima linie fiind însoțit de echipajul Lerato Racing, revenit în campionat pentru a anima bătălia categoriei A2. Ambele mașini au cedat însă poziții la startul cursei de două ore.
Dumitrașcu a început recuperarea de pe locul al patrulea, fiind implicat în cea mai frumoasă bătălie a întregului sezon competițional cu Ovidiu Zaberca, Dani Oțil și Eduard Anton. Aceștia din urmă au fost implicați într-un incident în turul al nouălea, lăsând BMW-ul West Competition Racing să se dueleze cu fostul campion de viteză în coastă din Reșița. Dumitrașcu a trecut în frunte după o serie de depășiri emoționante și a început să construiască un ecart spre finele primei ore, când a blocat pe frânare pentru un ac de păr și a atins o mașină întârziată, avariind partea frontală a modelului E36.
Cursa a fost neutralizată, ceea ce a făcut ca WCR să nu piardă timp adițional cu schimbarea anvelopelor. Alexandru Șiclovan a început recuperarea de pe poziția a cincea, după ce se asigurase că oficialii cursei vor socoti manual tururile echipajului, de vreme ce transponderul rămăsese montat pe bara pierdută în incident. În mod surprinzător, după câteva tururi, direcția de cursă s-a răzgândit și a chemat BMW-ul la standuri pentru montarea unui alt transponder. Astfel, a fost pierdută orice șansă la victorie.
Șiclovan a recuperat 51 de secunde în raport cu locul secund și a efectuat depășirea pe final, pentru a trece linia de sosire la doar 12 secunde în urma învingătorilor. O justă penalizare pentru contactul din prima oră a trimis apoi echipajul campion pe poziția a treia, însă victoria la categoria A2 a rămas în contul West Competition Racing și de această dată. ”După mai bine de 400 de tururi în regim de cursă în 2021, am trecut prin atâtea stări și am învățat atât de multe! S-a văzut diferența dintre etapele precedente, când ambii mergeam cu rezerve sub presiunea statutului de favoriți și această rundă în care ne-am asumat riscuri mult mai mari”, a declarat triplul campion Dinu Dumitrașcu.
Pentru Alexandru Șiclovan, ”echilibrul din campionat a fost modificat de alegerea celor mai apropiați adversari de a nu concura în etapele de la Târgu Mureș, ceea ce ne-a asigurat un avans mare. Implicit, altfel ar fi arătat ultimele două etape dacă goneam în continuare pentru fiecare punct.” West Competition Racing încheie sezonul ca unică structură cu trei titluri naționale în palmares. Totodată, în garajul echipei a avut loc și debutul promițătorului kartist Radu Iordache (vicecampion național Rotax 2020) în cadrul Cupei Logan, unde s-a clasat pe poziția a cincea la finele unui efort solo.
Dacă pe circuite se așterne liniștea în această iarnă, WCR continuă să lupte în fazele decisive ale competițiilor virtuale. Două echipaje ale clubului sunt în lupta pentru titlul din RLR BMW GT Challenge, iar sim racerii din acest colectiv s-au calificat în finala națională a Logitech G Challenge. Victor Nicolae, Alex Cascatău și Sebastian Apostol vor marca debutul României în cadrul SRO eSports odată cu finala GT World Challenge Sprint de la Spa-Francorchamps, iar Nicolae va participa pe 20 noiembrie la marea sărbătoare BMW SIM Live, unde se numără printre cei 12 finaliști ai competiției mondiale BMW SIM Time Attack.
Clasamente finale 2021
RES Touring Open
- West Competition Racing (D.Dumitrașcu/A.Șiclovan/A.Cascatău – BMW E36) 308p
- BADI Racing (B.Anton/E.Anton) 258p
- Ivan Motorsport (V.Ivan) 156p
- Joule Racing (I.Bontea) 154p
- MVM1 (A. Fulga) 146p
Categoria A2
- West Competition Racing (D.Dumitrașcu/A.Șiclovan/A.Cascatău – BMW E36) 135p
- Lerato Racing (L.Pascu/D.Trifonescu) 68p
- Dan Motorsport (S.Dan) 17p
Echipe
- Racing League Romania 296p
- Willi Motorsport 244p
- AVG Motorsport 127p
Foto: Mihnea Tatu