Pe un circuit sinuos, unde orice depășire între piloți cu ritm similar implică un grad sporit de risc, obținerea unui loc bun pe grila de start era esențială. Mihai Șuțeanu și Victor Taraș (Walk Racing) au avut ritm similar de-a lungul săptămânii și au oprit cronomentrul la 1:21.4 pentru a plasa mașina în pole position, în urma acestora fiind echipajele Adevărul Auto și 100% Sport, care aveau misiunea de a reduce deficitul de puncte survenit în urma rundei precedente de la Misano.
Șuțeanu a plecat perfect și s-a distanțat imediat de Sebastian Apostol în prima jumătate de oră, marcată de uscarea treptată a pistei. Ulterior, o nouă aversă a venit asupra circuitului californian, iar Apostol gestionase mai bine uzura setului de anvelope și a redus ecartul de la 17 la 10 secunde până la momentul intrării la standuri, când a efectuat o piruetă la viteză redusă. În ora a doua, comparația directă dintre Taraș și Dragoș Simion a evidențiat un echilibru relativ, neajungându-se la un duel direct între cei doi. Astfel, diferența dintre Walk Racing și Adevărul Auto înaintea finalei de la Suzuka a crescut la 22 de puncte, ceea ce-i plasează pe campionii en-titre într-o postură destul de confortabilă, similară cu cea din sezonul trecut al RLR BMW GT Challenge.
Treapta a treia a podiumului a revenit echipajului 100% Sport, care a avut parte de o cursă mai aventuroasă decât primele două modele BMW M4 GT3. Victor Nicolae a fost implicat într-un duel prelungit cu Andrei Bechir (RavenSpeed) și a profitat de neșansa unor probleme tehnice pentru Alex Cascatău (Aqirys Racing) pentru a urca pe poziția a patra. Apoi, Andrei Miclea a preluat mașina și a plecat în urmărirea lui Mihai Neg (4FUN), ajungând să-l depășească în faimosul viraj Corkscrew.
Pentru Bechir și coechipierul Andrei Pașa continuă perioada fastă: sosiți pe 5 în cursă, aceștia au urcat două poziții în clasamentul general. Mai important este faptul că au legat trei victorii consecutive la categoria Pro-Am, ceea ce-i aduce la doar un punct în urma liderilor acestui clasament, Textar eSports. După ce VSG Racing și-au asigurat la Misano titlul categoriei Am, iar FC Rapid 1923 eSports a devenit campioana cluburilor pe Laguna Seca, finala de la Suzuka (2 mai) va avea două mize esențiale: clasamentul general și lupta de la Pro-Am.
Debut amânat în arena SRO eSports
Problemele tehnice întâmpinate de organizatori pe 13 aprilie, în seara primei etape de sprint a seriei asiatice, au determinat amânarea cursei de 12 ore de la Bathurst de pe 16 aprilie, unde urma să se producă debutul sim racerilor români în Intercontinental GT Challenge eSports. Întrecerea de pe Mount Panorama a fost reprogramată pentru data de 21 mai, urmând ca echivalentul cursei virtuale de 24 de ore de la Spa-Francorchamps să devină etapa a doua a sezonului.
Până atunci, șase români vor fi implicați în etapa de 6 ore de la Imola din cadrul Coach Dave 1000, iar Victor Nicolae va începe parcursul în Alpine eSports Series, campionat al cărui prim sezon l-a încheiat pe poziția a opta în urmă cu un an. Pe același traseu de la Imola, ce găzduiește în acest weekend etapa de Formula 1, va avea loc și a doua etapă a BMW SIM Time Attack (9-23 mai), unde exponenții din Racing League Romania vor încerca să profite de experiența acumulată cu modelele de categorie GT4 și GT3 în ultimul an și jumătate.
Clasamente
Clasament general
- Walk Racing (Șuțeanu/Taraș) 159
- Adevărul Auto (Apostol/Simion) 137
- 100% Sport (Nicolae/Miclea) 127
- Aqirys Racing (Berindea/Cascatău) 82
- VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 56
Cluburi
- FC Rapid 1923 eSports (Nicolae/Apostol/Simion/Miclea) 264
- Walk Racing eSports (Șuțeanu/Taraș/Moldovan/Dranca/Itu) 161
- Alex Cascatău Digital Motorsport (Berindea/Cascatău/Honțaru/Belașcu/Bușilă) 125
PRO-AM
- Textar eSports (Honțaru/Belașcu/Bușilă/Enescu) 157
- RavenSpeed Racing (Oprea/Pașa/Serghe/Bechir) 156
- Racelogic (Mihai/Feher) 114
AM
- VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 179 – campioni
- ROED Racing (Zaharia/Pahonțu) 111
- Limitless Racing (Popa/Constantin) 32
Parteneriatul cu BMW România continuă în 2022
Racing League Romania a venit în întâmpinarea comunității de sim racing cu sezoane regulate în 2020 și 2021, precum și cu alte evenimente speciale alături de organizatorii Bucharest Gaming Week. Întrecerile au fost difuzate în direct pe pagina de Facebook BMW Romania. 2021 a adus tranziția către platforma Assetto Corsa Competizione, primul sezon al RLR în acest mediu desfășurându-se cu BMW M4 GT4, iar al doilea cu modele de categoria GT3. Noua campanie a început în ianuarie 2022, întregul pluton descoperind noul BMW M4 GT3, vârful de lance al diviziei BMW Motorsport.
Profilurile protagoniștilor din RLR, precum și clasamentele actualizate și toate informațiile complementare despre competiția virtuală sunt disponibile în secțiunea dedicată de pe site-ul BMW România: bit.ly/BMW_eSports.
West Competition Racing este promotorul campionatului Racing League Romania.
Parteneri: BMW România, Logitech G, Smart Driving, Aqirys, Textar, MotorPark România, Racing Sim.
Parteneri media: Adevărul Auto, Newsweek, 100% Sport, Bucharest Gaming Week, RallyMax, simrace.ro, DesignMe, The Car Guys.
Screenshots: Alex Poamă, Sebastian Apostol, Alex Cascatău, Lucian Chirvase.
Mai multe despre Racing League Romania: facebook.com/Racingleague.Romania.
Pagina de Facebook BMW Romania: facebook.com/BMW.Romania
Comunicat remis de agenția West Competition Racing Promotion
Alexandru Șiclovan
+40729476569