Cu un avantaj de 22, respectiv 32 de puncte în raport cu urmăritorii, Mihai Șuțeanu și Victor Taraș (Walk Racing) se prezentau la Suzuka în postura de mari favoriți pentru a continua seria de campionate câștigate în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione. Pe parcursul primei ore, Șuțeanu nu a putut să-l distanțeze pe Victor Nicolae (100% Sport), însă acesta a comis o eroare în momentul primei realimentări, echipajul fiind descalificat pentru viteza excesivă pe linia boxelor. Cum și Sebastian Apostol (Adevărul Auto) era deja întârziat de o staționare de 45 de secunde pe fondul unei probleme cu pedala de frână, calea era deschisă pentru ca Șuțeanu să treacă primul linia de start-sosire după primele două ore, asigurându-și un avans insurmontabil în clasamentul general.
Cu titlul deja decis, atenția s-a mutat pe efortul susținut al lui Cristian Berindea (Textar eSports), trimis în echipajul ce se lupta pentru câștigarea campionatului la categoria Pro-Am. La cea mai bună prestație a sa din actualul sezon, dublul campion RLR a profitat de problemele echipajelor FC Rapid 1923 eSports pentru a intra într-o luptă pentru victorie în care nu doar că se dovedea cel mai rapid, ci avea și avantajul strategic de a fi optat pentru două opriri față de trei ale rivalilor de la Walk Racing. Duelul tactic s-a risipit în momentul în care Victor Taraș a încasat o penalizare stop&go de 30 de secunde, Bogdan Honțaru rămânând să gestioneze dificila misiune de a economisi carburant pentru a prelungi secvența de pilotaj la 90 de minute după efortul lui Berindea.
Honțaru se bucura de un avans de 25 de secunde în raport cu Dragoș Simion, pilotul Adevărul Auto făcând tot ce i-a stat în putință pentru a reduce deficitul la doar 10. Astfel am asistat la o victorie neașteptată: Honțaru s-a impus pentru prima oară în RLR, iar Berindea a pus capăt unei secete de 14 luni. Totodată, acesta a fost primul succes al clubului Alex Cascatău Digital Motorsport, înființat la începutul acestui an. Nu a fost suficient pentru a urca pe locul secund în ierarhia clubului, însă a certificat trofeul Pro-Am pentru Textar eSports în fața RavenSpeed și titlul licențiaților pentru Cascatău.
Finala de la Suzuka poate fi revăzută pe canalul de Youtube al BMW România: https://www.youtube.com/watch?v=zJF0P_04yNo
Nou reper românesc în seria Coach Dave 1000
Cea de-a doua etapă a seriei de anduranță Coach Dave 1000 a avut loc pe Autodromo Enzo e Dino Ferrari de la Imola. La finele celor 6 ore, echipajul WCR Academy format din Sebastian Apostol, Andrei Pașa și Cătălin Tufeanu (BMW M4 GT3) s-a clasat pe poziția a opta dintr-un total de 45. Pentru a treia cursă la rând, a fost corectată referința națională: în finala sezonului anterior fusese bifat un loc 18, iar în prima cursă din această campanie un loc 13. Victor Nicolae a fost implicat în prima etapă a Alpine eSports Series, unde a încheiat cele două curse de la Barcelona pe 10, respectiv 6, ceea ce-l plasează pe poziția a șaptea a clasamentului general înaintea următoarei întâlniri, ce va avea loc pe 12 mai pe circuitul francez de la Paul Ricard.
Clasamente finale
Clasament general
- Walk Racing (Șuțeanu/Taraș) 186
- Adevărul Auto (Apostol/Simion) 161
- 100% Sport (Nicolae/Miclea) 127
- Aqirys Racing (Berindea/Cascatău) 98
- Textar eSports (Belașcu/Honțaru) 77
Cluburi
- FC Rapid 1923 eSports (Nicolae/Apostol/Simion/Miclea) 288
- Walk Racing eSports (Șuțeanu/Taraș/Dranca/Itu) 188
- Alex Cascatău Digital Motorsport (Berindea/Cascatău/Honțaru/Belașcu) 175
PRO-AM
- Textar eSports (Honțaru/Belașcu) 194
- RavenSpeed Racing (Oprea/Pașa) 180
- Racelogic (Mihai/Feher) 133
AM
- VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 213
- ROED Racing (Zaharia/Pahonțu) 119
- PG Motors (Enache/Pîrvu) 66
Licențiați
- Alex Cascatău 126p
- Radu Dumitrescu 85p
- Leo Borlovan 68p