După un început de sezon marcat de condițiile potrivnice, echipajul West Competition Racing (BMW E36 325i) format din Dinu Dumitrașcu și Alexandru Șiclovan a obținut victoria în ambele curse din etapa a treia a campionatului național de anduranță la categoria A2, pe care au dominat-o în stagiunea precedentă.
Cea de-a treia reuniune a sezonului din Romanian Endurance Series a egalat recordul de participanți pe grila curselor rezervate turismelor, nu mai puțin de 29 de mașini lansându-se în cele două întreceri de la Târgu Mureș pe o vreme ce a încurajat duelurile intense. În acest cadru, campionii de anul trecut ai categoriei A2 și ai diviziei turismelor, West Competition Racing, veneau cu speranța unui prim weekend de succes în 2022.
Ziua de sâmbătă a început cu ochii pe prognoza pentru cursele de a doua zi. Anvelopele semislick au fost păstrate în garaj, fiind mai degrabă necesare în stare cât mai bună dacă urmau condiții schimbătoare. Pe slick-uri uzate, antrenamentele au confirmat previziunile echipei: prima poziție la clasă și locul al patrulea la general erau mulțumitoare și deveneau ținta pentru tot ce avea să urmeze. Apariția modelelor de categorie superioară (A3) în acest an confirmă creșterea campionatului, dar mută atenția West Competition Racing doar pe lupta de la clasa A2, acolo unde adversarii sunt mai numeroși și mai valoroși decât în campania precedentă. Dacă în prima sesiune de calificări Dinu Dumitrașcu a plasat mașina pe poziția a opta folosind aceleași anvelope uzate, imediat după aceea Alexandru Șiclovan a găsit resurse pentru o clasare pe 3 la general și în pole la clasă.
Avantajul unui set nou de anvelope avea să fie cuantificat la mai bine de două secunde, ambii piloți reușind de-a lungul zilei de duminică să-și corecteze reperele personale din 2021 pe acest circuit, oprind cronometrul la 1:50.0 în mijlocul bătăliilor purtate. Faptul că nu a existat niciun moment de respiro în cele două manșe de o oră a reprezentat un factor decisiv pentru găsirea acestor zecimi de secundă într-o mașină ce nu a suferit nicio modificare de ordin tehnic pe parcursul iernii. În prima cursă, Dumitrașcu a efectuat rapid două depășiri în detrimentul unor rivali de la categoria A2, după care a urmat o neutralizare în timpul căreia s-a efectuat și schimbarea obligatorie de pilot. Șiclovan a continuat ofensiva și a trecut linia de sosire pe prima poziție la clasă și pe 4 la general.
Câteva ore mai târziu, cursa a doua a început ca o frumoasă ”afacere BMW”. Din pole position se lansa Augustin Drăghiceanu cu al său M3 E36, iar în oglinzi îi avea pe combatanții cu modele 325i – Șiclovan și Dan Florea. Aceștia au purtat ”cea mai frumoasă bătălie din carieră” conform declarațiilor venite din ambele părți, cu depășiri succesive de-a lungul a 25 de minute euforice. Șiclovan a ales să rămână pe circuit până spre finalul perioadei rezervate schimbului obligatoriu și a intrat la standuri pentru a-i preda coechipierului mașina într-un moment liniștit, evitând aglomerația. O neutralizare a compactat apoi plutonul și i-a asigurat un final tensionat lui Dumitrașcu, aflat într-o dispută în patru pe care a catalogat-o drept memorabilă. În final, pilotul clujean a reușit să atace decisiv poziția de lider la clasă, ratând podiumul la general pentru cea mai mică diferență înregistrată în istoria RES: 9 miimi de secundă în raport cu Ovidiu Zaberca (Honda Civic)!
La finele etapei, Alexandru Șiclovan a declarat: ”Aceste curse arată excelent, am așteptat de atâția ani să se populeze grila, iar acum depinde doar de noi să creștem într-o ambianță sănătoasă, transmițând valorile potrivite juniorilor cu care împărțim pista. Ne-am simțit excelent și de această dată la Târgu Mureș și vrem să mulțumim tuturor celor care ne fac șederea atât de plăcută. Urmează RES500, una dintre puținele noastre restanțe de anul trecut – o cursă ce ne-a scăpat atunci printre degete. Vă așteptăm la circuit!”
În cealaltă jumătate a garajului echipei, această rundă nu a fost fastă pentru Radu Iordache. Angrenat în bătălia pentru titlul categoriei Logan Cup, acesta a fost victima unui abandon tehnic în prima manșă, apoi a fost răsucit în cursa a doua și astfel a cedat șefia în clasamentul general. Întârzierea sa este de doar 6 puncte în raport cu noul lider, campionul en-titre al Logan Cup, Iulian Bontea. În schimb, punctele adunate de ambele mașini la Târgu Mureș (25p BMW #268 și 14p Logan #49) consolidează poziția de lideri în clasamentul echipelor pentru Racing League Romania, în pofida absenței echipajului GG Racing Team de la categoria A1.
Seria succeselor continuă în sim racing
Pe plan virtual, West Competition Racing a celebrat o serie de succese recente. Victor Nicolae a încheiat cel de-al doilea sezon al prestigioasei competiții Alpine eSports Series pe poziția a zecea la general, iar cele două triplete ale clubului s-au clasat pe 7 (Nicolae/Simion/Miclea), respectiv 10 (Apostol/Pașa/Tufeanu) în cursa de 6 ore de la Silverstone din cadrul Coach Dave 1000. Totodată, clubul a fost implicat în demersul organizatoric de scanare laser a complexului Transilvania Motor Ring în parteneriat cu experții de la DroneZone, acesta fiind un prim pas pentru ca traseul să fie creat în plan virtual în cel mai mic detaliu.
Clasamente
RES Touring Open
1. ASOT Racing Team (Pascu/Trifonescu) 63p
2. DIRR Racing (Ivan/Ștefan) 62p
11. West Competition Racing (Dumitrașcu/Șiclovan– BMW E36) 24p
Categoria A2
1. ASOT Racing Team (Pascu/Trifonescu) 62p
2. AB Motorsport 2 (Tabarcea/Martincsek) 51p
6. West Competition Racing (Dumitrașcu/Șiclovan– BMW E36) 36p
Echipe
1. Racing League Romania (Dumitrașcu/Șiclovan/Iordache/Pelmuș/Dună) 143p
2. AB Motorsport 112p
3. Willi Motorsport 91p