Inaugurat anul trecut, Noul Stadion Giulești se dovește tot mai neîncăpător la meciurile Rapidului. Socotită a fi prea mică, în ceea ce privește numărul de locuri (capacitatea a fost diminuată de la 19.100 la 14.050 de locuri), arena ar putea să fie mărită în viitor. Pentru aceasta, însă, e nevoie ca edilii să materializeze un proiect care a tot fost prezentat din 1990 încoace.
Într-o emisiune la Digi Sport, acum o săptămână, Radu Naum l-a chestionat pe Victor Angelescu în legătură cu viitorul stadionului Rapid Giulești. În contextul în care interesul pentru formația de fotbal alb-vișinie ar putea să crească în anii care vin, iar arena s-ar putea dovedi prea mică, acționarul a fost întrebat dacă există posibilitatea ridicării alteia, a unei mai mari, într-o altă zonă a Bucureștilor. Angelescu a spus, pe de o parte, că actualul stadion nu putea să fie făcut mai mare din cauza unor norme de construcție. Pe de altă parte, acesta a respins ideea ca Rapidul să plece din Giulești.
Există, însă, și posibilitatea măririi tribunei 2, aceea dinspre calea ferată. Pentru aceasta ar fi nevoie să se materializeze un proiect care a fost prezentat în mai multe rânduri din 1990 încoace. Și anume ca actuala Gară de Nord să fie mutată mai spre marginea Capitalei. În acest caz, terenul pe care se află acum șinele de tren ar deveni disponibil pentru alte construcții. Iar stadionul Rapid ar putea fi mărit prin extinderea tribunei a doua.
O altă variantă ar fi ca actuala cale ferată să fie „îngropată”, iar accesul în Gara de Nord să se facă printr-un tunel asemănător cu acela de metrou. În acest caz, tribuna s-ar putea extinde deasupra sinei de tren. Ceea ce n-ar fi o premieră. La Dublin, pe sub Tribuna de Vest a vechiului stadion Lansdowne Road circula un tren! Iar trenul a rămas acolo deși în locul arenei vechi s-a ridicat alta, modernă. Altfel, odinioară, spectatorii irlandezi care veneau la meciurile de rugby sau de fotbal se opreau deseori la semafor și barieră înainte de a pătrunde pe arenă. De altfel, din câte știu, chiar și la stadionul Rapid a existat, cândva, un peron.
Marea problemă este că la noi se tot prezintă proiecte, însă puține dintre ele prind viață. Iar ideea mutării Gării de Nord spre periferie sau a „îngropării” liniilor de tren pare să fie, acum, un scenariu de film SF.