Dat fiind că Formula 1 și-a regăsit popularitatea în ultimii ani, celelalte competiții motorizate încearcă din răsputeri să copie modelul. MotoGP a avut atât resursele, cât și baza solidă de pasionați pentru a fi cel mai aproape. Documentare de tip Drive to survive? Avem.
Teste și etapă de deschidere în nocturnă, în țări arabe? Nelipsite. Curse-sprint? Bifate. Dincolo de acestea, chiar și problemele sunt comune: impactul mult prea mare al gestiunii anvelopelor și al dezvoltării aerodinamice asupra rezultatului final și, consecință directă, o dominație a celor ce au rezolvat cel mai bine aceste ecuații.
Preview MotoGP 2024: Formula 1, uite-aici dominație!
Suntem în plină hegemonie Ducati. Unica diferență față de Formula 1 e că în MotoGP unei uzine îi este permis să furnizeze același material tehnic și clienților. Dacă Haas trebuie să demonstreze că are un departament de design autonom și nu are voie pur și simplu să cumpere monoposturi ready to race de la Ferrari, clienții constructorilor din motomondial pot alege din ofertă modele de generație veche sau chiar prototipuri noi-nouțe.
Astfel, pe lângă perechea oficială Ducati formată din Bagnaia (recent semnat până în 2026) și Bastianini, alți doi piloți vor beneficia de ceea ce pare să fie în continuare arma absolută: cea mai nouă evoluție a ”glonțului din Bologna”, Desmosedici GP24. Și Aprilia își tratează echipa-satelit cu o motocicletă RS-GP24 nou-nouță.
Mutare-șoc pentru referința acestei generații
Venim după un sezon în care Ducati a obținut aur, argint și bronz cu piloți din trei echipe diferite, ba chiar a arătat că și motocicleta veche de un an poate câștiga curse și are avantaje punctuale. În Formula 1, evoluția e mult mai accelerată: am avut mereu echipe care au copiat designul campionilor din stagiunea precedentă și nu au putut să se lupte la vârf.
Astfel de exemple sunt colaborările Ferrari-Sauber, Mercedes-Racing Point sau Red Bull și echipa lor secundă. Și tocmai asta-l face pe cel mai titrat pilot de pe grilă, Marc Marquez, să considere că va avea cum să se lupte la vârf cu un Ducati de generație 2023.
Marquez face acum exact ceea ce urmează și pentru Hamilton – trece în tabăra roșie după o lungă perioadă de succes cu altă echipă, actualmente în derivă. Marc a concurat doar pentru uzina Honda de la debutul său din 2013, reușind să se impună încă din sezonul de debut. Ulterior, a dominat deceniul trecut și a colecționat 6 titluri mondiale.
În fața sa în ierarhia all-time sunt doar Giacomo Agostini, cu 8 titluri la clasa-regină și Valentino Rossi, cu 7. Iar seceta sa l-a determinat să mute decisiv, de vreme ce nu a mai câștigat o cursă din octombrie 2021. Paralela cu Hamilton continuă, britanicul înregistrând ultima victorie tot la final de 2021.
Testele din Malaezia și Qatar au arătat că Francesco Bagnaia, campionul ultimelor două sezoane, va continua să dicteze ritmul. Totuși, el nu are calitatea unuia ca Max Verstappen și Jorge Martin a sperat multă vreme că i-ar putea sufla titlul în 2023. Tocmai de aceea, oricare dintre ceilalți șapte piloți ce beneficiază de un șasiu Ducati în acest an nutrește speranțe că ar putea deveni campion. Cele mai mari șanse de a stopa seria lui Bagnaia le-ar avea Enea Bastianini (fiind tot la echipa oficială), Jorge Martin (conform formei recente) și Marc Marquez (prin prisma palmaresului). Casele de pariuri nu-i dau nicicum lui Bagnaia cote din registrul lui Max: 2.50 pentru Pecco, 3 pentru Marc, 4 pentru Jorge și 8 pentru Enea.
These are the riders for the #MotoGP2024 season 🦸
Who will you be supporting? 🤔#MotoGP pic.twitter.com/nya6wv7EvV
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) January 2, 2024
Dacă nu Ducati, atunci cine?
Ducati a câștigat 17 curse din 20 anul trecut (cu toate cele patru echipe) și 12 din 20 în sezonul 2022. Dacă ar fi să ne gândim la un outsider, de ani buni investițiile majore sunt la KTM. Brad Binder este un rider de excepție, iar austriecii mai aduc un fenomen în arenă: Pedro Acosta, campionul en-titre de la categoria Moto2. Ca dezvoltare aerodinamică, impresionează în stilul Formulei 1 din 2007-08 găselnițele celor de la Aprilia. Ambii piloți ai uzinei din Noale se declară foarte mulțumiți după teste, iar investițiile de la noua echipă americană Trackhouse Racing, venită din NASCAR, ar putea să-i revitalizeze cariera lui Miguel Oliveira, pilot capabil de victorii în orice condiții.
Constructorii japonezi au devenit campioni ai clasei regină din motomondial aproape în fiecare an între 1974 și 2019, unica excepție fiind semnată de Casey Stoner în 2007. Astăzi, Suzuki nu mai este în competiție, iar Honda și Yamaha suferă teribil. Marc Marquez a compensat carențele prototipurilor Honda ani de-a rândul, chiar cu riscul propriei integrități fizice, dar acum îi vom vedea ”dezgoliți” și fără scuze.
amaha nici nu mai găsește vreun client și aliniază doar perechea de uzină, continuând să-l frustreze pe fostul campion Fabio Quartararo. Alături de francez vine Alex Rins, după ce Franco Morbidelli s-a săturat de mediocritate și a găsit calea înspre un ghidon Ducati.
Prima etapă își va programa cursele duminică, 10 martie. Moto3 va avea startul de la ora 16:00, Moto2 va urma de la 17:15, iar MotoGP de la 19:00. Transmisiunea directă va putea fi urmărită, la fel ca în anii trecuți, pe Digi Sport, cu vocile familiare: Antal Putinică, Florin Ion și Vlad Haralambie.
2024 is here and that means that #MotoGP2024 gets closer! 😎
Which round are you particularly excited about? 🤩#MotoGP pic.twitter.com/kwVFZCUtXh
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) January 1, 2024
c203oz
I don’t think the title of your article matches the content lol. Just kidding, mainly because I had some doubts after reading the article.