• Despre
  • Publicitate
  • Cariere
  • Contact
sâmbătă, ianuarie 4, 2025
No Result
View All Result
Revista 100% Sport Romania - Din pasiune pentru sport
  • HOME
  • FOTBAL
    • Superliga
    • Liga II
    • Liga III
    • Judetean
    • Nationala
    • Cupa Romaniei
    • Extern
  • SPORTURI
    • Atletism
    • Auto-moto
    • Baschet
    • Baseball
    • Box
    • Canotaj
    • Ciclism
    • Formula 1
    • Gimnastica
    • Haltere
    • Handbal
    • Judo
    • Lupte
    • Natatie
    • Rugby
    • Scrima
    • Tenis
    • Alte sporturi
  • EURO 2024
  • JO 2024 Paris
  • OPINII
  • PARIURI SUPERSOCIALE
  • MAGAZIN
    • Administrare cont
    • Plată
    • Coș
    • Modalități de plată
  • HOME
  • FOTBAL
    • Superliga
    • Liga II
    • Liga III
    • Judetean
    • Nationala
    • Cupa Romaniei
    • Extern
  • SPORTURI
    • Atletism
    • Auto-moto
    • Baschet
    • Baseball
    • Box
    • Canotaj
    • Ciclism
    • Formula 1
    • Gimnastica
    • Haltere
    • Handbal
    • Judo
    • Lupte
    • Natatie
    • Rugby
    • Scrima
    • Tenis
    • Alte sporturi
  • EURO 2024
  • JO 2024 Paris
  • OPINII
  • PARIURI SUPERSOCIALE
  • MAGAZIN
    • Administrare cont
    • Plată
    • Coș
    • Modalități de plată
No Result
View All Result
Revista 100% Sport Romania - Din pasiune pentru sport
No Result
View All Result

Preview MotoGP 2024: Formula 1, uite-aici dominație!

Armata Ducati este din ce în ce mai puternică și e greu de crezut că poate fi învinsă în noul sezon, ce începe în acest weekend în Qatar.

by Alex Siclovan
7 martie 2024
in Alte sporturi, Articole home slide, Auto-moto, Sporturi, Ultima ora
4
Preview MotoGP 2024: Formula 1, uite-aici dominație!
10
SHARES
203
VIEWS
Share on FacebookShare on Twitter

Dat fiind că Formula 1 și-a regăsit popularitatea în ultimii ani, celelalte competiții motorizate încearcă din răsputeri să copie modelul. MotoGP a avut atât resursele, cât și baza solidă de pasionați pentru a fi cel mai aproape. Documentare de tip Drive to survive? Avem.

Teste și etapă de deschidere în nocturnă, în țări arabe? Nelipsite. Curse-sprint? Bifate. Dincolo de acestea, chiar și problemele sunt comune: impactul mult prea mare al gestiunii anvelopelor și al dezvoltării aerodinamice asupra rezultatului final și, consecință directă, o dominație a celor ce au rezolvat cel mai bine aceste ecuații.

Preview MotoGP 2024: Formula 1, uite-aici dominație!

Suntem în plină hegemonie Ducati. Unica diferență față de Formula 1 e că în MotoGP unei uzine îi este permis să furnizeze același material tehnic și clienților. Dacă Haas trebuie să demonstreze că are un departament de design autonom și nu are voie pur și simplu să cumpere monoposturi ready to race de la Ferrari, clienții constructorilor din motomondial pot alege din ofertă modele de generație veche sau chiar prototipuri noi-nouțe.

Astfel, pe lângă perechea oficială Ducati formată din Bagnaia (recent semnat până în 2026) și Bastianini, alți doi piloți vor beneficia de ceea ce pare să fie în continuare arma absolută: cea mai nouă evoluție a ”glonțului din Bologna”, Desmosedici GP24. Și Aprilia își tratează echipa-satelit cu o motocicletă RS-GP24 nou-nouță.

Mutare-șoc pentru referința acestei generații

Venim după un sezon în care Ducati a obținut aur, argint și bronz cu piloți din trei echipe diferite, ba chiar a arătat că și motocicleta veche de un an poate câștiga curse și are avantaje punctuale. În Formula 1, evoluția e mult mai accelerată: am avut mereu echipe care au copiat designul campionilor din stagiunea precedentă și nu au putut să se lupte la vârf.

Astfel de exemple sunt colaborările Ferrari-Sauber, Mercedes-Racing Point sau Red Bull și echipa lor secundă. Și tocmai asta-l face pe cel mai titrat pilot de pe grilă, Marc Marquez, să considere că va avea cum să se lupte la vârf cu un Ducati de generație 2023.

  • Cine transmite la TV Campionatul Mondial de MotoGP ediția 2024! Lista celor 21 de Mari Premii și datele de desfășurare

Marquez face acum exact ceea ce urmează și pentru Hamilton – trece în tabăra roșie după o lungă perioadă de succes cu altă echipă, actualmente în derivă. Marc a concurat doar pentru uzina Honda de la debutul său din 2013, reușind să se impună încă din sezonul de debut. Ulterior, a dominat deceniul trecut și a colecționat 6 titluri mondiale.

În fața sa în ierarhia all-time sunt doar Giacomo Agostini, cu 8 titluri la clasa-regină și Valentino Rossi, cu 7. Iar seceta sa l-a determinat să mute decisiv, de vreme ce nu a mai câștigat o cursă din octombrie 2021. Paralela cu Hamilton continuă, britanicul înregistrând ultima victorie tot la final de 2021.

Marc este momentan pilot al unei echipe de client Ducati, alături de fratele său

Testele din Malaezia și Qatar au arătat că Francesco Bagnaia, campionul ultimelor două sezoane, va continua să dicteze ritmul. Totuși, el nu are calitatea unuia ca Max Verstappen și Jorge Martin a sperat multă vreme că i-ar putea sufla titlul în 2023. Tocmai de aceea, oricare dintre ceilalți șapte piloți ce beneficiază de un șasiu Ducati în acest an nutrește speranțe că ar putea deveni campion. Cele mai mari șanse de a stopa seria lui Bagnaia le-ar avea Enea Bastianini (fiind tot la echipa oficială), Jorge Martin (conform formei recente) și Marc Marquez (prin prisma palmaresului). Casele de pariuri nu-i dau nicicum lui Bagnaia cote din registrul lui Max: 2.50 pentru Pecco, 3 pentru Marc, 4 pentru Jorge și 8 pentru Enea.

Calendarul sezonului 2024

These are the riders for the #MotoGP2024 season 🦸

Who will you be supporting? 🤔#MotoGP pic.twitter.com/nya6wv7EvV

— MotoGP™🏁 (@MotoGP) January 2, 2024

Dacă nu Ducati, atunci cine?

Ducati a câștigat 17 curse din 20 anul trecut (cu toate cele patru echipe) și 12 din 20 în sezonul 2022. Dacă ar fi să ne gândim la un outsider, de ani buni investițiile majore sunt la KTM. Brad Binder este un rider de excepție, iar austriecii mai aduc un fenomen în arenă: Pedro Acosta, campionul en-titre de la categoria Moto2. Ca dezvoltare aerodinamică, impresionează în stilul Formulei 1 din 2007-08 găselnițele celor de la Aprilia. Ambii piloți ai uzinei din Noale se declară foarte mulțumiți după teste, iar investițiile de la noua echipă americană Trackhouse Racing, venită din NASCAR, ar putea să-i revitalizeze cariera lui Miguel Oliveira, pilot capabil de victorii în orice condiții.

Repsol Honda fără Marc. Ne va lua ceva să ne obișnuim!

Constructorii japonezi au devenit campioni ai clasei regină din motomondial aproape în fiecare an între 1974 și 2019, unica excepție fiind semnată de Casey Stoner în 2007. Astăzi, Suzuki nu mai este în competiție, iar Honda și Yamaha suferă teribil. Marc Marquez a compensat carențele prototipurilor Honda ani de-a rândul, chiar cu riscul propriei integrități fizice, dar acum îi vom vedea ”dezgoliți” și fără scuze.

amaha nici nu mai găsește vreun client și aliniază doar perechea de uzină, continuând să-l frustreze pe fostul campion Fabio Quartararo. Alături de francez vine Alex Rins, după ce Franco Morbidelli s-a săturat de mediocritate și a găsit calea înspre un ghidon Ducati.

Piloții și echipele

Prima etapă își va programa cursele duminică, 10 martie. Moto3 va avea startul de la ora 16:00, Moto2 va urma de la 17:15, iar MotoGP de la 19:00. Transmisiunea directă va putea fi urmărită, la fel ca în anii trecuți, pe Digi Sport, cu vocile familiare: Antal Putinică, Florin Ion și Vlad Haralambie.

2024 is here and that means that #MotoGP2024 gets closer! 😎

Which round are you particularly excited about? 🤩#MotoGP pic.twitter.com/kwVFZCUtXh

— MotoGP™🏁 (@MotoGP) January 1, 2024

Partajează asta:

  • Twitter
  • Facebook
Tags: #mainApriliaBrad BinderDucatiEnea BastianiniFabio QuartararoFrancesco BagnaiaHondaJorge MartinKTMMarc MarquezMiguel OliveiraMoto2Moto3MotoGPMotoGP 2024Pedro AcostaqatarYamaha
Alex Siclovan

Alex Siclovan

Din dorința de a dezvolta automobilismul autohton, a pus bazele celei mai importante companii de management, consultanță și servicii media pentru piloții români ce vizează o carieră internațională. Ulterior, a devenit campion național de anduranță.

Next Post
Opinie | Alin Buzărin observă că într-un mare oraș din Ardeal nu fotbalul e sportul cel mai iubit CLUJUL BASCHETULUI

Opinie | Alin Buzărin observă că într-un mare oraș din Ardeal nu fotbalul e sportul cel mai iubit CLUJUL BASCHETULUI

Comments 4

  1. 🔄 Transfer 33 934 USD. GЕТ >> https://forms.yandex.com/cloud/65db117e505690e369f5964a?hs=6cc0ca759ed6351b35a72936e709f9eb& 🔄 says:
    10 luni ago

    c203oz

  2. Pingback: MotoGP Qatar: Bagnaia nu dă vreo speranță adversarilor - Revista 100% Sport Romania - Din pasiune pentru sport
  3. binance says:
    10 luni ago

    I don’t think the title of your article matches the content lol. Just kidding, mainly because I had some doubts after reading the article.

  4. Pingback: MotoGP: Presiunea crește la Ducati odată cu angajarea lui Fermin Aldeguer - Revista 100% Sport Romania - Din pasiune pentru sport

Articole recomandate

OPINIE / Narcis Drejan scrie despre reușita lui Ianis din Old Firm: Mai avem puțin și-l transferăm pe Lună

OPINIE / Narcis Drejan scrie despre reușita lui Ianis din Old Firm: Mai avem puțin și-l transferăm pe Lună

o zi ago
Înțelegere parafată. Adrian Mutu este noul antrenor al Petrolului

Înțelegere parafată. Adrian Mutu este noul antrenor al Petrolului

5 zile ago
2024 și decedații săi din fotbalul intern

2024 și decedații săi din fotbalul intern

3 zile ago

Cele mai citite articole

  • 2024 și decedații săi din fotbalul intern

    2024 și decedații săi din fotbalul intern

    10 shares
    Share 4 Tweet 3
  • Înțelegere parafată. Adrian Mutu este noul antrenor al Petrolului

    8 shares
    Share 3 Tweet 2
  • Premiile IFFHS

    9 shares
    Share 4 Tweet 2
  • EXCLUSIV/ Pleacă și Alin Chița? CSM Focșani rămâne din nou fără antrenor

    11 shares
    Share 4 Tweet 3
  • OPINIE / Narcis Drejan scrie despre reușita lui Ianis din Old Firm: Mai avem puțin și-l transferăm pe Lună

    7 shares
    Share 3 Tweet 2

COMUNITATEA 100% Sport România

Newsletter

Ramai informat! Aboneaza-te si primesti informatii in timp real!

SUBSCRIBE

Categorii

Arhive

Despre

SUNTEM 100% Sport Romania

Revista 100% Sport Romania
Fara cancanuri! Fara scandaluri!
DOAR SPORT!

Din PASIUNE pentru SPORT

Un produs
Asociatia pentru Tineret ASPIRE

  • Despre
  • Publicitate
  • Cariere
  • Contact

© 2024 | 100Sport.ro | Proiect realizat de Asociatia pentru Tineret ASPIRE

No Result
View All Result
  • HOME
  • FOTBAL
    • Superliga
    • Liga II
    • Liga III
    • Judetean
    • Nationala
    • Cupa Romaniei
    • Extern
  • SPORTURI
    • Atletism
    • Auto-moto
    • Baschet
    • Baseball
    • Box
    • Canotaj
    • Ciclism
    • Formula 1
    • Gimnastica
    • Haltere
    • Handbal
    • Judo
    • Lupte
    • Natatie
    • Rugby
    • Scrima
    • Tenis
    • Alte sporturi
  • EURO 2024
  • JO 2024 Paris
  • OPINII
  • PARIURI SUPERSOCIALE
  • MAGAZIN
    • Administrare cont
    • Plată
    • Coș
    • Modalități de plată

© 2024 | 100Sport.ro | Proiect realizat de Asociatia pentru Tineret ASPIRE

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In
Share

Add New Playlist