A început era Pirelli în Moto3 și Moto2
Schimbarea producătorului de anvelope la clasele inferioare a impactat ierarhiile. KTM a venit cu un cadru nou la categoria Moto3, unde câștig de cauză a avut columbianul David Alonso, cel mai bine clasat pilot din sezonul trecut care se întoarce în arenă. În urma sa la 41 de miimi de secundă a sosit Daniel Holgado, bronzul mergând către Taiyo Furusato, campionul Asia Talent Cup din 2021.
Mult mai neașteptat a fost podiumul la categoria Moto2, acolo unde începutul de cursă i-a găsit în avanposturi pe Aron Canet, Albert Arenas și Tony Arbolino. Cei trei însă nu au gestionat bine noile anvelope și au pierdut teren, lăsându-l pe Alonso Lopez să se impună într-un duel cu belgianul Barry Baltus (care niciodată nu se clasase în Top 5 în trei sezoane la această clasă). Sergio Garcia a completat podiumul într-o cursă în care clar piloții au făcut diferența, de vreme ce Fermin Aldeguer, coechipierul învingătorului, nici nu a prins punctele. Astfel, seria sa de victorii consecutive de la finele lui 2023 se oprește la cota 4.
Martin rămâne specialistul sprinturilor
Cursele-sprint au reprezentat un argument forte al lui Jorge Martin (Prima Pramac/Ducati) în lupta pentru titlul de anul trecut cu Pecco Bagnaia. Spaniolul a câștigat de 9 ori din 19 starturi în 2023 și a început în același mod noul sezon. Chiar dacă mulți se așteptau la o dominație totală a modelelor Ducati, podiumul de la sprint a regăsit trei constructori, în urma învingătorului sosind în aceeași secundă Brad Binder (KTM) și Aleix Espargaro (Aprilia). Abia după aceștia s-a clasat un cvartet de modele Desmosedici, cu Bagnaia talonat de Marc Marquez. Primul model Yamaha a fost abia pe 12, iar prima Honda pe 15.
Binder și Acosta, intruși la petrecerea Ducati
Startul cursei principale a fost întârziat de Raul Fernandez (Trackhouse/Aprilia). Pecco Bagnaia a compensat imediat plecarea de pe poziția a cincea, instalându-se la conducere și apoi stingând lumina în stilul lui Max Verstappen pentru a 19-a victorie la clasa regină. Duelul pentru poziția secundă i-a avut drept protagoniști pe Brad Binder și Jorge Martin, însă niciunul nu a putut să se apropie de lider. Marc Marquez a evoluat cu răbdare, dar nu a putut face mai mult pe final, clasându-se pe 4. Cursa a fost animată de faptul că Pedro Acosta (Tech 3/KTM) nu s-a conformat să ruleze conservator printre vedete, ci a decis să ”toace” anvelopele Michelin pentru a face o serie de depășiri… pierzând apoi toate acele locuri spre final.
Enea Bastianini a sosit al cincilea, dar la distanță destul de mare de campionul en-titre. Italianul l-a depășit în ultimele tururi pe Alex Marquez (Gresini/Ducati), care încă de la prima cursă și-a arătat limitele prin comparație cu mult mai titratul său frate. Salvat în ultimul moment cu un contract pentru 2024, Fabio di Giannantonio (VR46/Ducati) a adus cea de-a șasea motocicletă fabricată la Bologna în Top 7, într-un weekend în care colegul său Marco Bezzecchi nu a contat. Spre deosebire de sprint, Aprilia s-a chinuit pe distanța unui Grand Prix, Espargaro și Vinales fiind nemulțumiți de clasările pe 8, respectiv 10.
Divizia japoneză
Fabio Quartararo (Yamaha) a fost cel mai bine clasat pilot pe o motocicletă japoneză în Qatar, însă miza a fost mărunțișul din afara primelor 10 poziții. Chiar în siajul francezului au sosit Hondele pilotate de Zarco și Mir. Luca Marini, pe cea de-a doua motocicletă de uzină Honda, a fost ultimul ca ritm de cursă, fiind la un pas să fie devansat chiar și de Jack Miller (KTM), care la un moment dat și căzuse. În schimb, Miguel Oliveira (Trackhouse/Aprilia) a luat ultimul punct, în pofida unei penalizări cu long lap moștenite de anul trecut. Astfel, noua echipă americană însoțește celelalte 10 grupări în deblocarea contorului de puncte în 2024.
Următoarea etapă va avea loc la Portimao (Portugalia), peste două săptămâni.
💪 @PeccoBagnaia has started his title defense in the best possible way!
There are still 20 rounds left so the fun has only just started… 🔥#QatarGP 🇶🇦 pic.twitter.com/uZVeMa81Yh
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) March 10, 2024
Comments 3