Pole position pentru Bastianini
Enea Bastianini (Ducati) a revenit în formă după sezonul precedent marcat de problemele medicale, reușind cel de-al doilea pole position al carierei. În prima linie a fost însoțit de Maverick Vinales (Aprilia) și de Jorge Martin (Prima Pramac/Ducati). Campionul en-titre Pecco Bagnaia (Ducati) deschidea linia a doua, Marc Marquez (Gresini/Ducati) se lansa abia de pe 8, iar Honda încasa o rușine istorică prin ocuparea ultimelor patru poziții ale grilei cu cvartetul său de piloți ce nu găsiseră drumul către timpii de 1:38.
Prima victorie a lui Vinales cu Aprilia
Primul lider al cursei a fost Jack Miller (KTM), însă Pecco Bagnaia l-a devansat și părea să se îndrepte către victorie. Cu patru tururi rămase avea o secundă avans și gestiona calm situația, însă a greșit în primul viraj și a permis spaniolilor să monopolizeze podiumul. Marquez trecuse de Vinales, dar și el a ieșit larg și astfel pilotul Aprilia a putut câștiga prima sa cursă după cea principală din Qatar 2021. Totodată, a fost primul succes alături de Aprilia (și devine primul pilot ce învinge cu trei modele diferite), după ani în care șampania a fost deschisă în cealaltă jumătate a garajului, doar de Aleix Espargaro. La rândul său, Marc a sărbătorit primul podium cu Gresini, reușind o depășire extrem de fermă, ca o declarație de război, contra lui Jorge Martin. Bagnaia a salvat punctele aferente locului al patrulea, în urma sa la foarte mică distanță sosind Miller, Bastianini și Acosta.
Everyone is on their feet for Maverick Viñales! 😍
Top Gun claims his FIRST #TissotSprint win 🔥#PortugueseGP 🇵🇹 pic.twitter.com/Hmtfl53IvM
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) March 23, 2024
Spania la putere la categoriile inferioare…
Tot o triplă spaniolă a deschis și ziua de duminică, Daniel Holgado reușind cea de-a patra victorie a carierei la categoria Moto3. Jose Antonio Rueda a fost surclasat pentru doar 44 de miimi de secundă, iar la șapte zecimi a sosit Ivan Ortola. Grupul secund a fost condus de câștigătorul din Qatar, David Alonso, în urma sa fiind clasați Joel Kelso și Colin Veijer. Alonso a admis că a gestionat prost anvelopele și n-a mai avut cum să stea cu primii trei, în timp ce Rueda a acuzat lipsa de experiență în duelul pentru victorie.
Spectacolul de la categoria intermediară a fost asigurat tot de iberici. Fermin Aldeguer și coechipierul Alonso Lopez au scos săbiile, însă lupta lor a fost întreruptă de anunțul unei penalizări a viitorului pilot Ducati pentru anticiparea startului. Un dublu long lap l-a trimis pe Aldeguer până pe locul 13, de unde a recuperat extraordinar. Lopez a căzut în virajul 13, deschizând astfel calea înspre un prim succes pentru Aron Canet, după o așteptare de patru sezoane. Va fi oare un declic în cariera sa? Joe Roberts și Manuel Rodriguez au stat între Fermin și podiumul din Portugalia, însă acesta tot rămâne marele favorit la titlul Moto2.
…dar și în cursa-vedetă!
Bagnaia câștigase pe acest traseu pretențios în 2021 și 2023, iar Fabio Quartararo (Yamaha) o făcuse în 2022. Sub ochii unui public mai numeros cu 40% decât la ediția precedentă, stabilind astfel recordul pentru un eveniment sportiv din Portugalia (174.000 de spectatori), cele 22 de motociclete s-au aliniat pentru un start plin de incertitudini meteorologice.
Vinales a fost imediat dat la o parte în primul viraj de o tripletă Ducati, însă imixtiunea piloților KTM și ambiția lui Marquez de a-l lua la întrebări pe Bagnaia au reamestecat cărțile. Morbidelli a căzut după doar câteva viraje pe pista care i-a cauzat accidentarea din presezon, atenția garajului mutându-se integral pe Jorge Martin, care și-a asumat conducerea.
A urmat căzătura lui Alex Marquez, alt pilot care nu s-a simțit confortabil în Algarve de-a lungul weekendului. Situația s-a stabilizat începând cu turul secund: un grup de cinci în față (4 piloți Ducati plus Vinales), urmați de 3 KTM-uri (cele două de uzină plus Acosta) și de cei doi piloți Yamaha, deodată mult mai încrezători decât până acum.
Missing in action? Doi câștigători de Grand Prix din sezonul trecut – Marco Bezzecchi (VR46/Ducati) și Aleix Espargaro (Aprilia). Pedro Acosta (Tech3/KTM) i-a executat rapid pe piloții oficiali ai echipei austriece și n-a stat la discuții nici cu Marc Marquez. Tur după tur, campionul Moto2 a păstrat camerele doar pe el, cu o tentativă temerară asupra lui Bagnaia.
Cu cinci tururi înainte de final, al doilea atac al ”rechinului” Pedro asupra lui Pecco a dat roade, campionul en-titre fiind apoi expus la insistențele lui Marc Marquez. După două bucle de tatonare, l-am revăzut pe vechiul Bagnaia, cel care adesea greșea sub presiune. Pe interiorul lui Marquez, italianul a provocat căzătura ambilor. Baftă factorilor decizionali să-l facă pe Marquez să-și schimbe abordarea când e roată la roată cu alt Ducati! Am spus-o de la semnarea contractului și s-a confirmat imediat. Every man for himself.
Nici nu am apucat să ne revină pulsul la normal după acest moment fierbinte că deja cursa intra în ultimul tur, care a mai rezervat o surpriză. Sub presiunea lui Bastianini, Vinales a fost trădat de cutia de viteze și a accelerat pe zona de degajare murdară, suferind un highside care i-a pus capăt speranțelor la podium. Marele beneficiar a fost Acosta, care a deschis deja șampania la a doua sa apariție în MotoGP. Jorge Martin a învins și a trecut la conducere în clasamentul general, cu Bastianini pe urmele sale.
Lui Jose Mourinho probabil i-a plăcut tactica grupului KTM, care a așteptat să ”pice” trei cadouri și a plasat motociclete pe 3, 4 și 5 la sosire. Bezzecchi a avut un final mai inspirat și a trecut de Quartararo, iar Espargaro s-a clasat al optulea la finele unei evoluții destul de șterse. Localnicul Miguel Oliveira (Trackhouse/Aprilia) a așteptat în zadar ploaia și a sosit al nouălea, în fața lui di Giannantonio (VR46/Ducati). Chiar și după căzătură, Marc Marquez tot a ajuns înaintea înlocuitorului său de la Repsol Honda, Luca Marini. La orizont e etapa a treia pe unul dintre traseele preferate ale numărului 93 – Austin.
Clasament general după două etape: 1. Jorge Martin 60p, 2. Brad Binder 42p, 3. Enea Bastianini 39p, 4. Francesco Bagnaia 37p.
kul5ck
I truly appreciate this post. I have been looking everywhere for this! Thank goodness I found it on Bing. You’ve made my day! Thanks again
Awsome info and right to the point. I don’t know if this is really the best place to ask but do you guys have any thoughts on where to employ some professional writers? Thank you 🙂