Primul circuit ”de mâna stângă” din actualul sezon era considerat de majoritatea ocazia perfectă a primei victorii cu Ducati pentru Marc Marquez. La finele cursei, însă, alt pilot a semnat primul succes într-o cursă principală cu angajatorul său actual – Maverick Viñales. ”Motocicleta face tot ce vreau” e o declarație surprinzătoare, după ce anul trecut a fost mereu în umbra coechipierului Aleix Espargaro. Dar toate s-au legat de minune pe Circuit of the Americas, iar contextul necesită detaliere.
Circuit of the Americas a intrat în calendarul MotoGP la câteva luni după debutul în Formula 1, în 2013. Era anul debutului pentru Marc Marquez și timp de șase ani nimeni nu l-a putut detrona. Alex Rins a reușit să-i stopeze seria în 2019, câștigând cu Suzuki, iar patru ani mai târziu și cu Honda. Ducati avea o singură victorie, cea înregistrată tocmai de echipa Gresini cu actualul pilot de uzină Enea Bastianini. Altfel spus, Austin era unul dintre circuitele pe care Pecco Bagnaia niciodată nu s-a impus. Și după ce a încheiat ziua de vineri în formă foarte bună, campionul en-titre trebuia luat în considerare pentru orice pariu non-Marquez.
Batman a apărut de sâmbătă
Maverick Viñales a semnat timpul de pole cu un ecart semnificativ în fața lui Pedro Acosta (KTM), cei doi devansând legiunea de 7 piloți Ducati printre care s-a mai intercalat în Top 10 doar al doilea model Aprilia de uzină. Numeroase căzături au afectat progresul unor protagoniști precum Brad Binder (KTM) sau Jorge Martin (Ducati). Cursa de sprint a fost la discreția lui Viñales, care a scuturat rând pe rând grupul urmăritor. Doar Acosta și Marc Marquez au rămas în apropiere, veteranul asigurându-și locul secund când a apărut în bătălie și Martin, care l-a luat la întrebări pe debutantul-minune și l-a dat jos de pe podium.
Ceea ce e atât de improbabil la categoria mezină, a reușit David Alonso. Adică să se desprindă de pluton și să fugă înspre victorie, cu un avans de cinci secunde. Într-un duel foarte strâns, Daniel Holgado s-a clasat al doilea, însă toate laudele au mers înspre începătorul Angel Piqueras. Nu-i așa că mai era nevoie de o confirmare că școala spaniolă produce talente pe bandă rulantă? Astfel, mergem la Jerez cu Holgado având un avantaj de doar două puncte în raport cu Alonso.
Tot un spaniol a ieșit din încurcătură în primul viraj și a câștigat cursa categoriei Moto2: Sergio Garcia. În al doilea an la această clasă, dar mutat pe șasiul Boscoscuro, acesta a lăsat în urmă prima campanie fără podiumuri și a început să strălucească. Podiumul de la prima etapă din Qatar s-a dovedit a nu fi întâmplător nici pentru el nici pentru cadrul pe care-l folosește, de vreme ce localnicul Joe Roberts, clasat al doilea, a fost unicul intrus într-un Top 4 cu trei modele Boscoscuro. Al treilea la sosire a fost Fermin Aldeguer, cel care rămâne marele favorit pentru titlu, chiar dacă în clasament acuză o întârziere de 22 de puncte în raport cu învingătorul din Texas.
Mai e o surpriză Acosta?
La startul Marelui Premiu al Americilor, Pedro Acosta a demarat cu gândul de a egala performanța din 2008 a lui Jorge Lorenzo, care câștiga la al treilea start. Doar că #99 avea atunci de departe cea mai bună motocicletă și trebuia să stea cu ochii doar pe coechipierul Rossi. Acosta a preluat conducerea în primul viraj, unul ce putea însemna sfârșitul pentru Viñales (împins în exteriorul pistei), dar pe urmele sale era un pluton numeros, care a asigurat spectacolul tur de tur. Atâta vreme cât Pedro era lider, Marc Marquez nu s-a grăbit. De cum a emis pretenții vreun Ducati, cel mai în formă fiind Martin, de cum a dat replica și #93.
Un circuit cu viraje extrem de provocatoare a oferit un spectacol remarcabil. Chiar dacă adesea în MotoGP e acțiune fantastică, o asemenea cursă vezi tot la 2-3 ani. Viñales nu s-a impacientat și a ajuns în plutonul fruntaș fără a-și distruge anvelopele, în timp ce Acosta n-a mai forțat ca în Qatar și avea resurse pe final. Un final pe care Marquez, cu probleme la frâna față, nu l-a mai prins. Căzătura acestuia a fost atât de subită, că nici măcar fenomenalele sale reflexe nu l-au mai putut salva.
În avanposturi, Viñales a trecut de Acosta în turul 11 și dus a fost, atenția ulterior mutându-se pe bătălia internă a modelelor Ducati. Primul care a pierdut teren a fost Bagnaia, apoi Martin și Bastianini și-au continuat rivalitatea pentru al doilea loc la uzină printr-un duel direct, câștigat de italian. Așadar, statistica ne indică trei câștigători diferiți (pe motociclete italiene) în primele trei curse ale anului, dar și podiumuri consecutive pentru Acosta și Bastianini. Viñales a luat tot: pole, victorie și cel mai rapid tur, plus cursa de sprint, devenind primul din era MotoGP care bifează 25 de puncte pentru trei constructori (Suzuki, Yamaha și Aprilia). În istoria campionatului, este al cincilea care reușește acest lucru.
Pole ➡️ P11 ➡️ victory
Maverick's comeback is one of the most impressive rides in recent history! 🚀#AmericasGP 🇺🇸 pic.twitter.com/7iRmjZpbBi
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) April 15, 2024
Un singur model Honda dintre cele 4 a ajuns la sosire (ultimul), iar Rins nu a putut să-și arate calitățile pe o pistă care-i place. Dintre piloții Ducati, iar a absentat Marco Bezzecchi, în timp ce pe lista abandonurilor s-a regăsit Franco Morbidelli. Chiar dacă Jack Miller a fost printre primii în tururile inițiale, anvelopa de compoziție soft nu a ținut bine și tot mult în urma coechipierului Binder a încheiat (la 9 secunde). La finele lunii mergem la Jerez, pentru prima dintre cele patru etape ale anului ce se dispută în țara ce dă cei mai mulți piloți.
A healthy lead in the #MotoGP standings for @88jorgemartin after COTA 😎
BatMav jumps from 7th to 3rd after that victory! 📈#AmericasGP 🇺🇸 pic.twitter.com/jGF6qQvtM4
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) April 14, 2024
This is a topic close to my heart cheers, where are your contact details though?
Hello.This article was extremely motivating, especially since I was searching for thoughts on this topic last Sunday.
great publish, very informative. I ponder why the other experts of this sector do not realize this. You must continue your writing. I’m confident, you have a huge readers’ base already!
Howdy! Quick question that’s completely off topic. Do you know how to make your site mobile friendly? My blog looks weird when viewing from my apple iphone. I’m trying to find a theme or plugin that might be able to resolve this issue. If you have any suggestions, please share. Thanks!
Really great info can be found on web site.
I’ve read some just right stuff here. Definitely value bookmarking for revisiting. I wonder how much attempt you put to create this kind of magnificent informative web site.
I was just seeking this info for some time. After 6 hours of continuous Googleing, at last I got it in your web site. I wonder what is the lack of Google strategy that don’t rank this kind of informative sites in top of the list. Generally the top websites are full of garbage.
you have a great blog here! would you like to make some invite posts on my blog?