Marc Marquez a venit la Ducati pentru un scop știut de toată lumea, de la team manager, la milioanele de pasionați. Bineînțeles că și ceilalți piloți ai uzinei din Bologna și-au făcut socotelile și au pus la cale strategii prin care să nu fie surclasați de multiplul campion. Trei curse ne-au arătat deja că adaptarea lui Marc este rapidă, el fiind de fiecare dată în plutonul fruntaș. Astfel, a avut deja ocazia să-și măsoare forțele cu ceilalți jochei ai modelelor Desmosedici. Și chiar dacă o ocheadă aruncată pe clasamente poate fi exprimată în cuvinte ca ”Top 3 integral Ducati, dar fără Marc”, acesta e doar rezultatul întâmplărilor nefaste de la Portimao și Austin.
În primul caz, a fost o luptă a orgoliilor cu campionul ultimilor ani, Pecco Bagnaia. Niciunul n-a fost dispus să cedeze, ambii au sfârșit în decor, tensiunea creată aștepta următoarea întâlnire. Apoi, pe Circuitul Americilor, Marquez era lider când a căzut singur-singurel. Și astfel am ajuns la Jerez, unde a avut loc al doilea rendez-vous cu puls 200 între Bagnaia și Marquez. Și unde a fost rândul lui Jorge Martin să ia contact cu solul pe când conducea cursa.
Scenariul din Spania a fost cel mai dezechilibrat din acest debut de sezon, în ceea ce privește diferența dintre Ducati și restul. Pe grilă, cei opt piloți cu modele produse la Bologna s-au regăsit pe primele trei linii, unicul intrus fiind Brad Binder (KTM). Marc Marquez n-a avut adversar în calificările pe ploaie, obținând primul pole position alături de Ducati și al 64-lea al carierei. În prima linie nu s-a regăsit vreunul dintre cei doi piloți de uzină, Bagnaia pierzând mai bine de o secundă în Q2. În schimb, era prima apariție a lui Bezzecchi (VR46) în avanposturi în acest an, până acum italianul fiind complet absent din lupta la vârf.
Sprint: Loteria unei bălți
Mai bine de jumătate de pluton a avut parte de căzături pe o pistă aproape uscată, însă cu câteva bălți rămase. Dacă în mod normal piloții memorează poziția acelor zone ude pentru a le putea evita, problema de această dată a fost că înclinația circuitului în anumite viraje a determinat mișcarea graduală a apei, iar când ești înclinat pe o parte a motocicletei este posibil să fii surprins. Astfel, pe lista abandonurilor am regăsit ambii piloți ai uzinelor Ducati și Aprilia, iar pe podium… două KTM-uri!
E drept, Bagnaia din alte motive a ieșit din cursă în punctul faimosului incident Stoner-Rossi, iar Fabio Quartararo (Yamaha) a pierdut post-cursă locul al treilea pe fondul unei penalizări pentru presiuni neconforme. Marc Marquez a căzut și el, dar atâtea evenimente pe parcursul celor 12 tururi i-au permis chiar să revină și să puncteze (P6). Victoria a fost a liderului din clasamentul general, Jorge Martin, cu Pedro Acosta pe doi și wildcard-ul Dani Pedrosa pe trei (plecat de pe 16).
Spania, învinsă de două ori acasă
În această epocă marcată de școala iberică, adesea s-a întâmplat ca duminica la Jerez nu doar să se intoneze imnul țării gazdă de trei ori, ci chiar podiumurile să nu aibă alt steag fluturat. Nu și de această dată, ziua începând cu al doilea succes al carierei pentru Collin Veijer la Moto3. Olandezul s-a impus pentru doar 45 de miimi de secundă în fața lui David Munoz, în urma celor doi sosind în aceeași secundă un alt spaniol, Ivan Ortola. Primii doi din clasamentul general au avut o zi cenușie – Holgado abia pe 7, Alonso pe 11. Totuși, aceștia păstrează un ecart semnificativ în raport cu Veijer.
La categoria intermediară am avut parte de al patrulea câștigător diferit în tot atâtea runde, însă n-a fost vorba de vreo mare surpriză. Mai degrabă, surpriza a fost că Fermin Aldeguer, marele favorit la titlu, a așteptat până la Jerez. În urma sa, Joe Roberts a devansat alți trei piloți spanioli – Manu Gonzalez, Sergio Garcia și Albert Arenas. Astfel, americanul trece la conducere în clasament, însă Aldeguer se apropie la doar 15 puncte. Printre abandonurile cursei andaluze îl regăsim pe Alonso Lopez, învingătorul din Qatar.
There's a new name on top of the #Moto2 standings: @Joerobertsracer! 🙌
It means much more than you might think as he's the 1st American to lead a GP World Championship since Nicky Hayden in 2006! 🇺🇸
And with 6⃣9⃣ points 💫#MotoGP pic.twitter.com/MsSfFoCQ9G
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) April 30, 2024
Categoria MotoGP ajungea la Jerez cu un spaniol la conducere în clasamentul general (Martin), un spaniol învingător în cursa precedentă (Vinales), un spaniol considerat revelația sezonului (Acosta) și un spaniol drept cel mai titrat pilot al grilei (M. Marquez), cu șanse mai mari la victorie decât în anii trecuți. Cea mai bună metodă de a da uitării căzătura de la Austin era o victorie aici, însă Marc știa că cel puțin Bagnaia și Martin au argumente puternice. Jorge s-a scos din joc când a pierdut fața în virajul Pedrosa în turul 11.
Până în acel moment, ritmul dictat de modelele Ducati din avanposturi scuturase adversarii pe drum, construindu-se ecarturi semnificative. Doar Bezzecchi rezista undeva în apropierea perechii Bagnaia-Marquez, sperând să se întâmple iarăși vreo neînțelegere de sorginte lusitană. Localnicii îl priveau pe campionul en-titre drept victimă sigură, însă atacurile lui Marc l-au făcut să dea tot ce e mai bun din el, atât ca viteză, cât și în lupta corp la corp. Atingeri? Au fost. Nervi? Fără îndoială. Dar duelul a fost curat și piloții n-au de ce să fie băgați iar în ședință de conducere. Ducati 1-2-3-4-5 la sosire, iar Marquez va mai avea de așteptat pentru a 60-a victorie. Seceta datează din toamna lui 2021, la fel ca a lui Lewis Hamilton.
Am urmărit cursa cu sufletul la gură. Marc părea să aibă ritm mai bun pe final, plusul său fiind în virajele de stânga, unde putea să mențină o trasă mai strânsă. A încercat depășirea de mai multe ori, însă Pecco i-a răspuns imediat de fiecare dată. Bagnaia primește nota 10 din partea mea!
Valentino Rossi
A BIG day in the #MotoGP World Championship 🤯
@88jorgemartin still leads but the rest get a lot closer after that crash 👀#SpanishGP 🇪🇸 pic.twitter.com/gCKC1thYEF— MotoGP™🏁 (@MotoGP) April 28, 2024
But wanna input that you have a very nice internet site, I love the style and design it actually stands out.
I have not checked in here for a while as I thought it was getting boring, but the last few posts are good quality so I guess I?¦ll add you back to my everyday bloglist. You deserve it my friend 🙂