Doi piloți care și-au complicat weekendul francez au fost Enea Bastianini și Marc Marquez, ambii nevoiți să ruleze încă din prima fază a calificărilor. Multiplul campion spaniol nu a ratat turul-cheie doar în antrenamente, ci și în Q1, rezultatul fiind plecarea de pe 13 în ambele curse ale acestei etape.
Acesta a fost unul dintre motivele pentru care Jorge Martin a avut cale liberă înspre o nouă victorie la sprint. Specialitatea casei a fost facilitată de căzătura celui mai apropiat urmăritor, Marco Bezzecchi, dar și de abandonul tehnic timpuriu al campionului en-titre, Francesco Bagnaia. Marquez nu se aștepta să fie loc de atâtea cadori în această manșă de sprint, însă meritul său este de a fi câștigat deja foarte multe poziții încă de pe primii metri. Efemer a fost câștigul lui Aleix Espargaro, care a cedat poziția a treia după ce a fost sancționat cu double long lap în urma anticipării startului.
Căzătura lui Bezzecchi a împiedicat un podium integral Ducati, dar a deschis calea unui podium integral… spaniol, cu Martin, Marquez și Vinales. Bastianini, clasat al patrulea, a trecut în clasamentul general de Bagnaia, în timp ce Binder sau celălalt frate Marquez au fost total absenți din lupta pentru puncte.
Spania la putere
David Alonso a obținut cea de-a treia victorie din cinci starturi la Moto3, după un atac reușit la Daniel Holgado în ultimul tur. Collin Veijer a sosit al treilea, și el având ritm să stea cu liderii. Ca de obicei, a fost o cursă incredibil de strânsă, cu primii 9 sosind într-un interval de doar 1,1 secunde. Holgado rămâne pe prima poziție în clasamentul general, însă Alonso a venit la un singur punct. Cei doi sunt departe de urmăritori deja, Veijer acuzând o întârziere de 32 de puncte.
Monopolul cadrelor Boscoscuro la categoria Moto2 a fost ilustrat cu un podium integral la Le Mans. Sergio Garcia a evadat și nu a avut emoții până la final, semnând cea de-a doua victorie stagională. Totodată, spaniolul preia șefia în clasamentul general de la Joe Roberts (clasat al patrulea în Franța), ceea ce înseamnă că aceeași țară dă acum liderii la toate cele trei clase – Holgado, Garcia și Martin. Podiumul de la Le Mans a fost completat de coechipierul lui Garcia, Ai Ogura, și de Alonso Lopez. Fermin Aldeguer a fost doar al șaptelea, în urma eroicului poleman Aron Canet, care a rezistat până la final în pofida stării fizice precare.
Maximum de puncte pentru Martin
Cursa principală a categoriei-regină a început tot cu Marc Marquez recuperând poziții importante la start, de această dată la finele turului inaugural fiind pe 8. Bagnaia a preluat conducerea la stingerea semafoarelor, începând să-l frustreze pe Martin. Pedro Acosta a făcut prima sa mare greșeală la clasa regină, di Giannantonio reușind in extremis să evite KTM-ul scăpat de sub control de tânărul spaniol. Imediat după aceea, Bezzecchi a ieșit și el din scenă pe greșeală personală, Marquez bifând încă o depășire contra unui Ducati de uzină (Bastianini).
În turul al zecelea, di Giannantonio a asigurat un podium provizoriu integral pentru uzina din Borgo Panigale, în momentul în care a trecut de Aleix Espargaro. După alte patru tururi, cei trei au devenit patru în frunte, odată ce Marquez a devansat ambele modele Aprilia. Fiecare echipă ce beneficiază de motocicleta Ducati avea câte un reprezentant în lupta de la Le Mans, în timp ce la celălalt capăt al plutonului a căzut prima Hondă – Joan Mir. Nici celaltă uzină japoneză actualmente în derivă nu s-a lăsat mai prejos, jertfindu-și eroul local (Quartararo) când se afla pe un încurajator loc 6. Din solidaritate, alt abonat al căzăturilor, Jack Miller, a luat și el contact cu pietrișul.
Abia la începutul turului 20 s-a arătat pentru prima oară Martin în lupta cu Bagnaia, fiind convins că a strâns destule informații despre liderul întrecerii, care nu părea să aibă resurse pentru a evada. Pecco a respins primul atac în șicana Dunlop, însă a doua tentativă în același loc a fost mai consistentă. Bagnaia a părut că se trezește în postura de urmăritor, însă ceea ce plănuia în ultimul tur a fost zădărnicit de un atac-surpriză al lui Marquez, care i-a adus premiul de consolare la startul numărul 1000 pentru echipa Gresini. Jorge Martin a sărbătorit frenetic cea de-a șaptea victorie la clasa regină, grație căreia se distanțează la 38 de puncte de cel mai apropiat urmăritor. De altfel, e greu de spus cine e astăzi principalul challenger, de vreme ce Bastianini și Marquez se află la doar două puncte în urma lui Bagnaia.
Și totuși, cum fiecare cursă de anul acesta reușește să depășească nivelul de spectaculozitate setat de precedenta, iar cei patru piloți Ducati sunt pe primele patru poziții și arată calități extraordinare, pe cine să alegi pe motocicletele de uzină în 2025? Până la momentul verdictului, aceste ”probe practice” în fața a sute de mii de spectatori și zeci de milioane de telespectatori ne arată tot ce are mai bun MotoGP. În prezent, dar și în istoria de 75 de ani a campionatului.
A perfect weekend = Extending the #MotoGP Championship lead 😎
So far, all good for @88jorgemartin as it gets very close between 2nd and 5th 👀#FrenchGP 🇫🇷 pic.twitter.com/2oPIsxL3Zh
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) May 12, 2024
Hey very nice web site!! Man .. Excellent .. Amazing .. I will bookmark your website and take the feeds also…I am happy to find numerous useful information here in the post, we need work out more techniques in this regard, thanks for sharing. . . . . .