Vremurile s-au schimbat la McLaren: un podium nu mai e motiv de sărbătoare fără limite, căci legendara echipă britanică are din nou armele pentru a viza victoriile, cel puțin cu Lando Norris. Și pe traseul de la Barcelona britanicul a fost cel mai apropiat adversar al lui Max Verstappen, care iarăși a avut de muncit din greu pentru a-și asigura victoria. Totuși, Norris strânge 19 puncte și are mari ambiții în următoarele săptămâni, la Spielberg și Silverstone, odată ce a ajuns în clasament pe locul pe care-l merită. Adică al doilea.
A câștigat Max cu frâna de mână trasă?
Încă din sesiunea de calificări am avut parte de câteva răspunsuri. Ferrari nu avea să fie o candidată la victorie în Spania, Alpine (ambele mașini în linia a patra) și Sauber (ambele mașini în Q2) progresau, în timp ce Aston Martin și RB erau sub nivelul scontat. În rest, diferențe mari între piloții de la Red Bull și McLaren, ceea ce însemna o cursă mai liniștită pentru strategii acestor grupări, în timp ce la Mercedes (linia a doua) și Ferrari (linia a treia) se profilau discuții. În frunte, chiar dacă Norris l-a învins sâmbătă pe Verstappen pentru două sutimi de secundă, se specula că setupul Red Bull este mai potrivit pentru cursă.
Și totuși, McLaren a avut ritm de-a lungul celor 66 de tururi în care ploaia a ocolit pista de la Barcelona. Desigur, dacă vorbim despre mașina papaya orange cu numărul 4, nu cea pilotată de Oscar Piastri, care iarăși a părut în vacanță. Varietatea strategică nu a fost evidentă de la început, de vreme ce toată lumea ce se lansa de pe grilă montase câte un set de anvelope soft. La stingerea semafoarelor, Lando știa că trebuie să fie cu ochii pe Max și l-a închis în stil Schumacher, însă de pe exterior a profitat de dubla aspirație George Russell, care s-a instalat la conducere. Totuși, Verstappen a câștigat duelul orgoliilor în primul viraj și tot i-a luat poziția lui Lando. După scurt timp, olandezul a trecut și de Russell.
Acesta era punctul în care, cel mai adesea în ultimii ani, echipele adverse depuneau armele și așteptau ca Providența să-i mai bage bețe-n roate campionului en-titre. Doar că numărul 1 nu a evadat ca-n 2022 sau 2023, dându-le astfel speranțe celor de la McLaren și Mercedes. Vulpe bătrână, Lewis Hamilton a știut cum să-și învingă coechipierul pentru a urca pe podium în al 18-lea sezon consecutiv – a spus răspicat NU anvelopelor de compoziție dură. Russell le-a încercat și a plătit, fiind dat jos de pe podium de șarja coechipierului și rezistând cu greu pe final în fața lui Charles Leclerc. La rândul său, monegascul a rămas să se lupte doar cu coechipierul său pentru locurile 5-6 într-o zi cam cenușie pentru mașinile roșii.
Lando a încercat ceva diferit, însă doar pe jumătate. Întârzierea primei opriri la standuri ar fi avut sens doar dacă făcea același lucru și ulterior, când a venit vremea celui de-al doilea schimb. Doar că McLaren nu a mers all in cu strategia alternativă, iar astfel nu a mai existat un asalt final asupra lui Verstappen. Sigur, ecartul a scăzut, rivalul a pasat presiunea afirmând că ”Lando a avut cea mai rapidă mașină aici”, însă doar Horner și compania știu cât de conservator a rulat de fapt Max în ultimele zeci de tururi. În Formula 1 nu primești nimic în plus dacă-i bați pe ceilalți cu un ecart mai mare, în schimb te poate costa scump o penalizare dacă depășești alocarea de componente pentru întregul sezon.
Consecințele acestei curse
Loc secund, driver of the day și cel mai rapid tur pentru Lando e o recoltă bună, care-l aduce în sfârșit pe locul al doilea și-n clasamentul general după 10 etape. Poate mai surprinzător, dată fiind fumigena dată în presa britanică referitor la un posibil sabotaj din partea echipei, este revirimentul lui Hamilton. Lewis își surclasase coechipierul doar de două ori în primele nouă curse, fiind îngrijorător modul în care s-a ajuns la asta după ce-și impusese punctul de vedere cu claritate de-a lungul lui 2023.
Să privim și declarațiile echipelor la finele acestui Grand Prix. McLaren a afirmat că nu se putea face mai mult pentru a câștiga această cursă, în timp ce Mercedes consideră că rezultatul nu arată clar potențialul mașinii, de vreme ce Hamilton a încetinit pe final. Ferrari a admis că lipseau două zecimi, atât în calificări, cât și în cursă. În fine, Red Bull Racing recunoaște că trei echipe rivale fac o treabă excelentă și că trebuie continuată această competiție paralelă de îmbunătățire a monoposturilor pentru a păstra ecartul construit. Să-i dăm cuvântul lui Carlos Sainz:
Cred că astăzi cea mai constantă mașină este McLaren, nu văd vreo slăbiciune evidentă. Red Bull suferă pe unele circuite, la fel și noi. McLaren e rapidă peste tot, în viraje de viteză mică, dar și în cele de viteză mare. Am văzut cum nu ridică piciorul din gaz în virajele 3 și 9 de aici de la Barcelona, dar și că sunt cei mai rapizi în virajul 5.
În spatele celor patru echipe care vizează podiumul cu regularitate, cea de-a cincea grupare a fost în debutul acestui sezon Aston Martin. Uneori, RB a emis pretenții. Însă la Barcelona, locul a fost clar ocupat de Alpine, care a oglindit rezultatul de la Montreal (9 și 10). Aston, în schimb, nu a punctat, ba chiar n-a putut învinge nici Haas-ul pilotat de Nico Hulkenberg. Cel mai straniu e că Alpine nu credea că se poate obține un astfel de rezultat în Spania, Gasly amuzându-ne cu declarația următoare: ”E mai plăcut să dăm explicații de ce supraperformăm, nu de ce subperformăm.” Dar, pentru a replica această formă de moment, trebuie ca analizele să dea niște răspunsuri.
Așadar, sunt semne bune: Max are de muncă serios pentru a câștiga, așa cum am văzut la Montreal și Barcelona. După ce a obținut 7 pole-uri din 7 în debutul campaniei, ultimele trei curse au avut în fruntea grilei de fiecare dată alt pilot… de la altă echipă – Leclerc, Russell și Norris. Nu vom avea mult de așteptat pentru un nou episod al acestei fascinante bătălii, deoarece Austria e chiar în acest weekend.
10 down, 14 to go…
A reminder of how things stand so far in 2024 👇#F1 #SpanishGP pic.twitter.com/45uy3bxc2g
— Formula 1 (@F1) June 24, 2024
I am glad to be a visitant of this perfect web blog! , thanks for this rare info ! .
Lovely just what I was looking for.Thanks to the author for taking his time on this one.
Welcome to Fryd Extracts USA, where innovation meets satisfaction in every puff. Our Fryd Extracts Disposable Vape is a masterpiece of flavor and convenience, designed for those who appreciate the finer things in life. Crafted with precision, each disposable vape delivers a seamless blend of rich, nuanced flavors that promise to elevate your vaping experience. Perfect for on-the-go moments or relaxing at home, our disposables offer a hassle- free journey into a world of exquisite taste and unmatched quality. Discover the essence of luxury vaping with Fryd Extracts Disposable Vape – your pocket-sized passport to a universe of flavor.
Great write-up, I’m normal visitor of one’s website, maintain up the nice operate, and It is going to be a regular visitor for a lengthy time.
naturally like your web-site however you need to check the spelling on several of your posts. Many of them are rife with spelling problems and I find it very bothersome to tell the truth nevertheless I will surely come back again.