Sezonul 2024 a avut încheierea festivă odată cu organizarea Galei Campionilor la Brașov, în incinta hotelului Aro Palace. Rând pe rând, au fost premiați toți performerii competiției interne: întregul pluton al debutanților de la categoria Promo, urmat de decernarea titlurilor naționale la 8 categorii. Finalul ceremoniei a fost marcat de aplauzele la scenă deschisă pentru vicecampionul european Daniel Vasile (Birel ART), recompensat cu trofeul ”Sportivul Anului 2024”.
Categoriile CIK-FIA
Pufo (14 piloți)
- Dominic Maniga (CSSK)
- David Darie (BRT)
- Adam-Ioan Predescu (Formula K RO)
Schimbul de generații la această categorie a adus o detașare a primilor doi piloți de restul plutonului. Dominic Maniga și David Darie au câștigat toate cursele și s-au luptat până la final, pilotul CSSK având câștig de cauză pentru doar 9 puncte. Cei doi s-au regăsit pe fiecare podium din acest an, necunoscuta medaliei de bronz fiind elucidată la București de Adam Predescu.
Mini 60 (22)
- Robert Pulbere (Gulstar Racing)
- Marc Moia (JMS Performance)
- Gergo Buzaș (CSSK)
Marc Moia a revenit la categoria Mini 60 în 2024, reușind un progres de o poziție în clasamentul general. Însă, el a trebuit să se recunoască învins de Robert Pulbere, autor a 8 victorii față de doar 3 pentru mai constantul pilot al JMS Performance. Gergo Buzaș a fost cel de-al treilea pilot ce a reușit să se impună în cursele din acest sezon, clasându-se în final pe poziția a treia.
OKJ (8)
- Bogdan Cosma-Cristofor (Gulstar Racing)
- Alexandru Rad (Drinago Racing)
- Cristian Velciu (Gulstar Racing)
Categoria OKJ a suferit dintr-o perspectivă cantitativă în 2024, constituindu-se la cinci din cele șase etape, de fiecare dată cu un pluton ce nu a atins pragul de 10 concurenți. Bogdan Cosma-Cristofor s-a detașat în frunte și a câștigat titlul fără emoții, lăsându-i pe Alex Rad și Cristian Velciu să se lupte pentru locul secund. În final, pilotul Drinago Racing a devenit vicecampion pentru doar 4 puncte.
KZ2 (21)
- Darius Babaioana (Transkart Racing Club)
- Milan Degeratu (JMS Performance)
- Eric Enache (JMS Performance)
Singura categorie care și-a revalidat campionul în 2024 este KZ2. Nu a fost o misiune facilă pentru Darius Babaioana, acesta fiind mereu ținut din scurt de un adversar comparabil, în persoana lui Milan Degeratu. Totuși, Babaioana s-a impus cu un avans de 16 puncte, la finele unei campanii în care a înregistrat 6 victorii. Eric Enache a obținut bronzul, toți cei trei ocupanți ai podiumului stagional reprezentând România la campionatele mondiale și europene.
Categoriile monomarcă Rotax
Micro Rotax (11)
- Sara Victoria Șenchea (Tutuian Racing Team)
- Ayan Florescu (Sibiu Racing Team)
- Șerban Cioc (Quantum Racing)
În afara Top 5 în 2023, Sara Victoria Șenchea și Ayan Florescu au făcut un mare pas în față la aceeași categorie în sezonul recent încheiat. Lupta dintre cei doi a fost deosebit de strânsă și s-a decis la ultimul start, ecartul final fiind de doar 7 puncte. Șerban Cioc a contat și el până la final, clasându-se la doar 4 puncte în urma lui Florescu.
Mini Rotax (14)
- Ciprian Ioniță (JMS Performance)
- Matei Popescu (Road Runner)
- Teodor Popovici (Time Performance)
Campionul din 2023, Matei Popescu, a fost de această dată învins de Ciprian Ioniță, cel ce încheiase campania precedentă pe poziția a treia. Ioniță a totalizat 6 victorii și avansul său la final a fost de 33 de puncte. Bronzul i-a revenit după un duel strâns lui Teodor Popovici.
Junior Rotax (23)
- Alexandru Nechifor (JMS Performance)
- Eric Bălan (Formula K RO)
- Daniil Stoianenco (Time Performance)
Odată cu promovarea protagoniștilor din 2023, categoria Junior Rotax a avut parte de nume noi în avanposturi. Proaspăt venit de la Mini, Alexandru Nechifor s-a luptat pentru titlu cu Eric Bălan și a avut câștig de cauză. Scorul victoriilor celor doi combatanți a fost de 6-4. Chiar mai strânsă a fost bătălia pentru bronz, câștigată de Daniil Stoianenco pentru doar trei puncte, grație evoluției remarcabile din etapa finală de la București.
Senior Rotax (32)
- Istvan Dezso (7Motorsport)
- Alexandru Wolter (Țuțuian Racing)
- Mircea-Marco Pătru (Sibiu Racing Team)
Lupta pentru titlu s-a dat până la final, doar 8 puncte fiind avantajul campionului Istvan Dezso, care și-a adjudecat 5 curse, precum și titlul de Pilotul Anului, de vreme ce a triumfat la cea mai populată categorie. Adversarul său cel mai apropiat, Alexandru Wolter, s-a impus de 6 ori de-a lungul sezonului și s-a consolat cu obținerea participării la Grand Finals, acolo unde ierarhia a luat în considerare și Translyvania Trophy, pe lângă cele șase etape de campionat. Mircea-Marco Pătru a completat podiumul, la o distanță apreciabilă de plutonul urmăritor, fiind sigur de clasarea sa încă dinaintea etapei finale.