După ce seriile monomarcă cu motorizare IAME, respectiv Vortex-ROK și-au început goana către titluri la Prejmer, cea de-a treia reuniune de pe circuitul brașovean a conferit trofeele aferente Cupei României. În concurs s-au aflat categoriile cu recunoaștere internațională (CIK-FIA) ce urmează să facă parte din actuala ediție de campionat național, plus clasa entry-level (Promo BB) în care sunt încurajați sportivii să-și facă debutul în karting la vârste fragede (4-6 ani).
De altfel, dacă în multe alte ocazii nu am putut atașa o valoare competitivă acestei curse-școală, nu același lucru se poate spune despre finala Cupei la Promo BB, câștigată de Bianca-Alexandra Rus (7Motorsport) cu plecare de pe poziția a treia a grilei. Ceilalți doi ocupanți ai podiumului, Matteo Bejenaru-Roșu (Sined Motorsport) și Maksym Oleshchuk (Borsch Racing/Ucraina) au fost despărțiți de doar trei zecimi de secundă la căderea steagului în carouri. În total, nouă piloți au dat valoare acestei dispute.
Categoria Pufo (sau Micro, așa cum o regăsim în cele trei serii monomarcă din România) a stat sub semnul dominației lui Adam Diaconu (BRT). Acesta a fost cel mai rapid în toate sesiunile importante: calificări, manșe, prefinală și, mai ales, în finală. În urma acestuia, Dragoș Ciuleanu (7Motorsport) a fost mereu în compania lui Oleksandr Dubinin (Borsch Racing/Ucraina): l-a învins în prefinală, însă pilotul din țara vecină s-a revanșat când conta cel mai mult.
Și de această dată, cea mai populată categorie a fost Mini. Deja, experiența acumulată de tinerii piloți i-a făcut să realizeze pe ultimii metri ai prefinalei că e mai avantajos la Prejmer să iei startul din spatele polemanului (deci, de pe 3) și nu din stânga acestuia, de pe 2. Astfel, în urma lui Gergo Buzas (CSSK) mai mulți s-au invitat reciproc, evitând locul fierbinte la sutimi de secundă. Chiar și așa, chestiunea învingătorului nu s-a pus în finală, Buzas reușind să se desprindă de un pluton urmăritor foarte combativ. Pe final, Șerban Vizitiu (BRT) a evadat și el pentru a-și asigura argintul, în timp ce treapta a treia a podiumului s-a jucat la zecime de secundă, în favoarea lui Andreas Drugău (Gulstar Racing). Tot el a primit și trofeul de învingător la subcategoria Under 10, ierarhie în care i-a devansat pe Hugo Hejnar (CSSK) și Dominic Maniga (CSSK).
Cu patru piloți în mai puțin de patru zecimi de secundă la finele calificărilor, categoria OK-N Junior promitea emoții intense. Totuși, Tudor Jercan (Formula K) le-a erodat încrederea adversarilor pas cu pas, reușind să pună secunda liniștitoare în fiecare manșă calificativă, apoi în prefinală și, desigur, în finală. Sonia Crivoiruc (Real Racing) și-a complicat misiunea din pricina unei defecțiuni în prefinală, fiind nevoită să plece de pe ultima poziție în finală. Recuperarea sa i-a adus doar bronzul, la mai puțin de o zecime de secundă de Robert Pulbere (Gulstar Racing).
Pentru a înțelege pe deplin ce s-a întâmplat la categoria-regină, trebuie să ne întoarcem în timp cu circa șase luni. Pe final de 2024, Darius Babaioana (Transkart Racing Club) reprezenta România la mondialul de la Portimao. Cu destulă experiență (și titluri domestice) în spate, el ajungea la concluzia că materialul tehnic actual reprezintă o limitare și că trebuie schimbat ceva pentru a mai progresa. Astfel, el a spus adio șasiului Kart Republic după un prim succes în această primăvara (în runda inaugurală a Karting Masters) și a făcut tranziția înspre producătorul francez Sodi. O privire aruncată pe rezultatele primei etape a Campionatului European ne arată că tocmai acest producător s-a impus la Valencia la KZ2. Astfel, Babaioana avea așteptări măsurate la Cupa României, fiind la primii pași în înțelegerea și setarea noului material tehnic. De asta a putut profita un singur pilot suficient de rapid pentru a-i pune probleme – Eric Enache (JMS Performance), care a beneficiat și de absența coechipierului Milan Degeratu. Podiumul a fost completat de George Vlad Petri (CSSK), după ce David Dugăeșescu (Willi Motorsport) a primit o penalizare pentru un incident cu Sofia Opran (Transkart Racing Club).
Campionatul Național de Karting al României programează în acest an 6 etape, ce vor avea loc pe toate cele 4 circuite omologate. Prima rundă va avea loc tot la Prejmer (23-25 mai), apoi vor fi vizitate traseele de la București, Târgu Secuiesc și Bacău.
Comments 2