Categoria Promo adună 10 concurenţi din România şi Ucraina pe grila de start. Concurenţii clasei suport vor folosi motorizarea IAME ce s-a dovedit echilibrată la Cupa României, unde ecartul dintre primii trei la linia de sosire a fost mai puţin de cinci secunde, impunându-se Bianca-Alexandra Rus (7Motorsport).
Formatul Campionatului naţional rămâne cel de acum două weekenduri (de la Cupă), categoriei Promo alăturându-se categoriile internaţionale CIK-FIA. 17 sportivi formează plutonul clasei Pufo, categorie ce se anunţă foarte strânsă in acest sezon. Adam Diaconu (BRT) şi Dragoş Ciuleanu (7Motorsport) au împărţit podiumul Cupei României cu Oleksandr Dubinin (Borsch Racing/Ucraina), surpriza categoriei, reuşind să se strecoare intre cei doi la căderea steagului in pătrăţele.
Cea mai populată categorie rămâne şi de această dată Mini 60, cu 23 de sportivi pe grilă. Dominic Maniga, campionul categoriei Pufo de anul trecut, încă se află în procesul de învăţare şi va avea de făcut faţă unor dueluri strânse cu Marc Moia (JMS Performance) şi Gergo Buzas (CSSK), ce a părut de neoprit la Cupa României.
Modificarea regulamentului CIK-FIA a categoriei OK Junior in OK-N Junior se face şi pe plan local, cu paşi înceţi, 4 concurenţi fiind inscrişi la prima etapă. Câştigătorul cupei, Tudor Jercan (Formula K) absentează din pricina angajamentelor internaționale şi lasă deschisă lupta pentru prima treaptă a podiumului piloţilor Gulstar Racing, Robert Pulbere şi Călin Costea, dar şi urmăritorilor Matvei Cupnîi (Forza Moldova) şi Maximilian Orban (7Motorport).
Premiera acestei etape o reprezintă formarea categoriei OK-N, destinată concurenţilor seniori. Un număr de cinci sportivi s-au înscris, Mircea-Marco Patru (Sibiu Racing Team) – reprezentantul României in cadrul FIA Academy Trophy categoria senior şi Alex Rad (Drinago Racing) fiind cele mai importante nume prezente pe grilă. Alex Rad, reprezentantul României la categoria junior a FIA Academy Trophy in 2023 si 2024, este singurul concurent ce mizează alături de echipa sa pe un propulsor IAME, restul folosind varianta de motorizare TM.
Categoria regină îi aduce în scenă pentru noi lupte pe cei ce au animat sezonul 2024. Darius Babaioana (Transkart Racing) alege să facă o schimbare în vederea dezvoltării pe plan internaţional şi schimbă şasiul ce i-a adus titlul din 2024, de la Kart Republic la Sodi. În tabăra celor de la JMS Performance nu sunt modificări. Milan Degeratu şi Eric Enache vor încerca să îl detroneze pe Darius, cel din urmă reuşind această performanţă in cadrul Cupei României.
Prima etapă a Campionatului Naţional programează sâmbătă antrenamente libere, antrenamente cronometrate şi două manşe de calificare pentru fiecare categorie, în timp ce cursele se vor disputa duminică. De la 10.06 vor avea loc manșele finale cu numărul 1, iar de la 13.08 cele cu numărul 2, împreună stabilind configuraţiile podiumurilor. Competiţia este organizată de clubul CSSK sub egida federaţiei române de profil, iar transmisiunea directă va beneficia de comentariul lui Alexandru Șiclovan.