Sezonul al doilea al RLR BMW GT Challenge a început cu o cursă pe uscat la Imola, urmată de una pe ploaie pe Hungaroring. De această dată, incertitudinea plana cu privire la o potenţială aversă, ceea ce i-a făcut pe sim raceri să oscileze cu privire la compromisul setărilor necesare într-o întrecere de 120 de minute.
De-a lungul săptămânii de calificări, 36 de perechi au obţinut biletele pentru a ajunge pe grila primei etape britanice, una care deschidea încă un front al bătăliei individuale pentru cele mai rapide tururi în cursă. Recompensa va fi adjudecată la finele etapei a şaptea, după cinci runde în Albion, când primii doi piloţi din clasamentul British by MINI vor avea ocazia de a debuta în Campionatul Naţional de Super Slalom cu #RacingMIMI – modelul MINI electric pe care un membru al comunităţii Racing League Romania, Marian Andrei, tocmai l-a purtat către victorie la categoria sa la Iaşi.
Când vine ploaia?
Maşinile s-au aliniat pe grila de la Snetterton cu Textar eSports (Sebastian Apostol/Dragoş Simion) şi Walk Racing (Victor Taraş/Mihai Şuţeanu) în prima linie. Dacă BMW-ul a reuşit să-şi păstreze prima poziţie la start, în urma acestuia s-a insinuat rapid modelul McLaren al Aqirys Racing. Primii doi s-au desprins şi au început să pună distanţă, în timp ce frontul noros era ameninţător, dar pista rămânea uscată. Taraş a resimţit presiunea din partea echipajului Bucharest Gaming Week, între cei doi ajungându-se la un contact ce a trimis liderii campionatului în mijlocul altor bătălii din pluton.
Ritmul impus de Simion în frunte a fost excelent în prima jumătate de oră, după care traficul şi o mai bună gestiune a anvelopelor i-a permis lui Nicolae să reducă ecartul de la aproape 10 secunde la doar 4. După efectuarea schimbului de piloţi la Textar eSports, Sebastian Apostol a comis o eroare la intrarea pe Bentley Straight, ceea ce i-a permis lui Alex Cascatău să urce pe prima poziţie cu un avans confortabil. Ora a doua a fost marcată de recuperarea campionilor en-titre, Mihai Şuţeanu depăşindu-i pe Andrei Bechir (Motul eSports) şi Alex Poamă (AK Motorsport).
Poziţia a treia era însă prea departe pentru Walk Racing, de vreme ce Nardy Enescu (Bucharest Gaming Week) a continuat să etaleze ritmul solid al coechipierului Mihai Rusu, iar astfel acest echipaj devine al cincilea ce vizitează podiumul în actuala campanie. Ploaia a venit în ultimele 10 minute ale cursei, dând emoţii tuturor, de vreme ce trebuiau să reziste pe anvelope slick în condiţii foarte dificile. Aqirys Racing a celebrat victoria care-i aduce foarte aproape de lideri, în timp ce Textar eSports revine pe prima poziţie în ierarhia BMW Trophy şi plasează ambii piloţi în fruntea clasamentului British by MINI.
Naţionala se califică într-o competiţie de top
Selecţionata ligii va debuta în această toamnă în SimGrid Endurance Cup, competiţie ajunsă la sezonul al patrulea. Victor Nicolae şi Sebastian Apostol au semnat evoluţii foarte solide în calificările de la Imola, reuşind să plaseze Logitech Team RLR în prima divizie valorică de 44 de echipaje pentru cursele de 6 ore. Pilotul licenţiat FIA Silver Alex Cascatău va completa tripleta ce-şi începe parcursul pe 9 octombrie, la Spa-Francorchamps. Ulterior, cei trei vor concura la Monza, Paul Ricard, Kyalami şi Bathurst. Printre adversari se numără operaţiunile de sim racing ale unor echipe renumite din motorsport, precum Williams, Leipert Motorsport, BHK Racing, FFF Racing sau Rutronik. De asemenea, echipe de top din lumea virtuală, precum Yas Heat (Yas Marina Circuit) sau R8G (grupare patronată de Romain Grosjean) vor fi printre adversarii românilor.
Clasamente
Clasament general
- Walk Racing (Taraş/Şuţeanu) 53.5
- Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 52
- Textar eSports (Apostol/Simion) 36
- Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 29.5
- Motul eSports (Berindea/Bechir) 20
BMW Trophy
- Textar eSports (Apostol/Simion) 50
- VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 49.5
- X-Team (Ştirbu/Cruceru) 37.5
British by MINI
- Dragoş Simion (BMW M6 GT3) 1:46.242
- Sebastian Apostol (BMW M6 GT3) +0.330
- Alex Cascatău (McLaren 720S GT3) +0.369
Licenţiaţi
- Alex Cascatău 66.5
- Aldrin Opran 42.5
- Radu Dumitrescu 33
Debutanţi
- Andrei Miclea 62
- Mihai Belaşcu 50
- Ionuţ Buşilă, Andrei Pasa 34.5
Calendar
Campionatul are programate 9 etape la interval de două săptămâni, între 30 august şi 19 decembrie 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT World Challenge Europe şi British GT. Primele opt etape vor avea durate alternative de o oră şi jumătate sau două ore, iar finala de pe circuitul italian de la Misano se va ţine pe parcursul a patru ore.
- Imola (2h) – 30 august
- Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie
- Snetterton (2h) – 27 septembrie
- Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie
- Donington Park (2h) – 25 octombrie
- Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie
- Silverstone (2h) – 21 noiembrie
- Zolder (1,5h) – 5 decembrie
- Misano (4h) – 19 decembrie