Încă din sesiunea de calificări, marcată de ploaie, a fost evident că aceasta va fi o rundă a surprizelor, una ce ar putea aduce un dezechilibru într-o luptă în trei pentru titlu ce devenise extrem de strânsă. Walk Racing s-au impus în primele două curse ale anului, însă apoi au recidivat Aqirys Racing și Textar eSports. Astfel, se ajungea la Brands Hatch cu doar nouă puncte între aceste perechi cu pretenții, însă toate au fost devansate de echipajul AK Motorsport format din Alex Poamă și George Roșu (Ferrari), care a celebrat primul pole position în Racing League Romania.
Începutul sesiunii de cursă a fost cheia unui rezultat bun, de vreme ce prognoza indica o pistă udă, însă ploaia era pe sfârșite. Atât era de dificilă alegerea de a monta slick-uri sau anvelope de ploaie pe grilă, încât jumătate din pluton a ales într-un fel, iar restul au mers pe cealaltă opțiune. Iar diviziunea n-avea legătură cu gradul de experiență, pentru că și printre favoriți opiniile au fost împărțite. Alex Cascatău (Aqirys Racing) a plecat ca din tun cu anvelope de ploaie și a construit un avans de peste 10 secunde în primele 9 tururi, însă pista s-a uscat foarte rapid și a trebuit să intre la standuri pentru a trece pe slick-uri. Pariu necâștigător, așadar, care practic le-a pus victoria pe tavă lui Șuțeanu și Taraș, de vreme ce amenințarea McLaren (o mașină ce părea favorită la Brands Hatch) s-a risipit.
Mai mult, nici Textar eSports nu a putut să rămână aproape de lider, BMW-ul care câștigase ultimele două curse fiind răsucit în turul inaugural. Dragoș Simion a revenit de la coada grupului de 31 până pe 3 înaintea opririi la standuri, afirmând apoi că aceasta a fost cea mai bună secvență a sa de pilotaj din carieră în Racing League Romania. Sebastian Apostol a rezistat apoi șarjei ofensive a lui Victor Nicolae pe final, iar ordinea în care aceste două echipaje au trecut linia de sosire ar putea fi crucială în economia campionatului. În față, Victor Taraș a gestionat ecartul față de Motul eSports, Bechir pierzând orice speranță la victorie la finele secvenței sale, în urma unui contact cu un pilot întârziat.
AK Motorsport s-au clasat pe poziția a cincea, în fața unei lupte intense între VSG Racing și Bonk Motorsport, decisă în favoarea modelului BMW în urma unei penalizări post-cursă pentru adversari. Alex Cascatău continuă să numere etapele și victoriile în clasamentul licențiaților, unde nu i-a scăpat nimic în actuala campanie. Andrei Miclea mai face un pas către titlul debutanților după al patrulea succes, iar Textar eSports se desprind în fața VSG Racing în ierarhia celor 13 echipaje din BMW Trophy.
Clasamentul British by MINI și-a schimbat liderul la finele unei curse în care avantajul a fost de partea celor ce au evoluat în partea a doua, când pista era perfect uscată. Astfel, Sebastian Apostol a urcat pe prima poziție, iar Victor Nicolae pe 3. Câștigătorii unei etape în campionatul național de super slalom 2022 la comenzile modelului electric #RacingMIMI vor fi deciși duminica viitoare, pe 21 noiembrie, la Silverstone. Acea cursă de două ore încheie secvența de cinci piste din Marea Britanie recreate cu fidelitate în mediul de simulare Assetto Corsa Competizione.
Echipa națională punctează în premieră
După ce a debutat la Spa-Francorchamps cu un loc 23, primul sub pragul ce aduce puncte, selecționata ligii a reușit să se claseze pe 22 în cursa de 6 ore de la Monza. Disputată în condiții schimbătoare, cu tranziții de la ud la uscat, întrecerea a fost un test dificil pentru Victor Nicolae, Cristian Berindea și Sebastian Apostol. BMW-ul M6 GT3 se calificase pe 18 din 41 și progresase în primele tururi, însă a fost răsucit de un adversar. Logitech Team RLR a recuperat apoi grație unor strategii perfect executate și a celebrat primul punct pentru România în SimGrid Endurance Cup. Cursa poate fi urmărită aici: https://www.youtube.com/watch?v=vGTykJO3ZUQ
Trei români debutează în universul SRO eSports
Cea de-a zecea și ultima etapă a seriei virtuale de sprint GT World Challenge Europe va avea loc pe 12 noiembrie la Spa-Francorchamps. Protagoniști ai Racing League Romania au ales acest moment pentru a încerca o primă calificare pe grilă, iar toți cei trei piloți au reușit să treacă dificilul prag. Fiecare constructor are alocate doar 4 locuri, ceea ce a complicat misiunea lui Victor Nicolae și Sebastian Apostol, care au fost nevoiți să caute fiecare miime de secundă pentru a-i elimina pe componenții BS+ Competition, echipă cu sprijin oficial BMW. Alex Cascatău (Lexus) a devansat trei rivali pentru a ajunge la start în prestigioasa cursă de 60 de minute ce va putea fi urmărită pe canalul de Youtube al SRO: https://www.youtube.com/gtworld
Clasamente
Clasament general
- Walk Racing (Taraș/Șuțeanu) 100
- Textar eSports (Apostol/Simion) 87
- Aqirys Racing (V. Nicolae/Cascatău) 82
- Motul eSports (Berindea/Bechir) 38
- Bucharest Gaming Week (Rusu/Enescu) 29.5
BMW Trophy
- Textar eSports (Apostol/Simion) 108
- VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 81.5
- X-Team (Știrbu/Cruceru) 55.5
British by MINI
- Sebastian Apostol (BMW M6 GT3) 6:11.638
- Dragoș Simion (BMW M6 GT3) +0.081
- Victor Nicolae (McLaren 720S GT3) +0.444
Licențiați
- Alex Cascatău 108
- Aldrin Opran 57.5
- Radu Dumitrescu 45
Debutanți
- Andrei Miclea 113
- Mihai Belașcu 84.5
- Andrei Pașa 51
Calendar
Campionatul are programate 9 etape la interval de două săptămâni, între 30 august și 19 decembrie 2021. Circuitele vizitate sunt cele pe care se va concura în realitate în GT World Challenge Europe și British GT. Primele opt etape vor avea durate alternative de o oră și jumătate sau două ore, iar finala de pe circuitul italian de la Misano se va ține pe parcursul a patru ore.
- Imola (2h) – 30 august
- Hungaroring (1,5h) – 13 septembrie
- Snetterton (2h) – 27 septembrie
- Oulton Park (1,5h) – 11 octombrie
- Donington Park (2h) – 30 octombrie
- Brands Hatch (1,5h) – 8 noiembrie
- Silverstone (2h) – 21 noiembrie
- Zolder (1,5h) – 5 decembrie
- Misano (4h) – 19 decembrie