Cu doar 109 miimi de secundă între cele trei echipaje pretendente la titlu în calificările de pe Nurburgring, publicul aștepta o dispută la fel de echilibrată precum în runda precedentă. Asemănătoare erau și configurațiile celor două circuite, cu oportunități reduse de depășire între cei capabili de ritm similar. Tocmai din acest motiv a fost esențială plecarea mai bună a lui Sebastian Apostol în raport cu Mihai Șuțeanu (Walk Racing), cel cu care împărțea prima linie a grilei de start.
Cristian Berindea (Aqirys Racing) a pierdut un tempo în primul viraj, însă a recuperat imediat pozițiile pentru a prinde trenul primilor trei. Au urmat câteva zeci de minute în care Racing League Romania a etalat tot ce are mai bun în momentul de față: Apostol, Șuțeanu, Victor Nicolae (100% Sport) și Berindea au rulat nedespărțiți, alternând defensiva și atacul în funcție de situație. Fiecare dintre ei avea convingerea că poate mai mult, însă tur de tur se menținea un status quo ce nu făcea altceva decât să escaladeze nivelul presiunii psihologice.
O ezitare a lui Șuțeanu la ieșirea din virajul al patrulea a dus la un contact cu Nicolae, acesta din urmă fiind sancționat cu 15 secunde și scos astfel din calculele pentru victorie. Ulterior, Șuțeanu a mai avut un moment fierbinte cu Berindea, ceea ce i-a permis lui Apostol să abordeze precaut momentul opririi la standuri. Pe fondul intensității luptei, cei ce au comis o eroare pe linia boxelor au fost cei de la Walk Racing, care au depășit limita de viteză și au fost sancționați de sistem cu un stop&go de 30 de secunde.
Astfel, unicul rival al echipajului Adevărul Auto rămânea Alex Cascatău pe mașina Aqirys Racing, însă acesta nu a umplut suficient rezervorul modelului BMW M4 GT3 și a fost nevoit să ruleze conservator, facilitând evadarea lui Simion. Mai mult, din spate a venit Andrei Miclea (100% Sport) și l-a devansat pe Cascatău, acesta ripostând în ultimul tur, după ce economisise destul carburant pentru a trece într-o mapare mai agresivă a motorului.
Așadar, clubul Rapid eSports rămâne neînvins în 2022, iar Apostol și Simion se distanțează în fruntea clasamentului general. Pe Nurburgring am avut parte de un nou câștigător la categoria Pro-Am (Racelogic – Tudor Mihai și Mălin Feher), iar VSG Racing (Ciprian Dăscălescu și Vasile Grama) au revenit pe prima poziție în cadrul categoriei Am. În ora a doua a cursei, atenția s-a mutat pe un duel de înaltă clasă între George Roșu, Andrei Manole și David Dumitrache, toți cei trei celebrând clasări în puncte.
Următoarea etapă a RLR BMW GT Challenge va avea loc pe 20 februarie pe traseul britanic de la Snetterton.
Clasamente
Clasament general
- Adevărul Auto (Apostol/Simion) 68
- 100% Sport (Nicolae/Miclea) 51
- Walk Racing (Șuțeanu/Taraș/Moldovan) 41
- Aqirys Racing (Berindea/Cascatău) 32
- Textar eSports (Honțaru/Belașcu) 24
Cluburi
- FC Rapid 1923 eSports (Nicolae/Apostol/Simion/Miclea) 119
- Alex Cascatău Digital Motorsport (Berindea/Cascatău/Honțaru/Belașcu) 56
- Walk Racing eSports (Șuțeanu/Taraș/Moldovan/Dranca/Neg) 41
PRO-AM
- Textar eSports (Honțaru/Belașcu/Bușilă) 65
- Racelogic (Mihai/Feher) 51
- RavenSpeed Racing (Oprea/Pașa) 45
AM
- VSG Racing (Grama/Dăscălescu) 68
- ROED Racing (Zaharia/Pahonțu) 37
- OOPT Racing (Moș/Serghe) 30
Licențiați
- Dragoș Simion 68
- Victor Nicolae 55
- Mihai Șuțeanu 45