Influența lui Frederic Vasseur la Ferrari s-a simțit și printr-un prim transfer perfectat de actualul manager. Cel mai titrat pilot în activitate, Lewis Hamilton, va pune capăt unei colaborări de 12 ani cu Mercedes și va veni alături de Charles Leclerc în cadrul Scuderiei, începând cu stagiunea 2025.
Succesul lui Hamilton în formulele inferioare i s-a datorat lui Vasseur, în echipele conduse de acesta el reușind să câștige titlurile din F3 Euroseries (2005) și GP2 (2006). Ulterior, britanicul a fost la un pas să devină primul pilot care se impune în Formula 1 încă din sezonul de debut, doar o implozie a coabitării cu Fernando Alonso și două ultime curse nefaste făcându-l să piardă titlul. S-a revanșat în 2008, apoi a mai petrecut un ciclu tehnologic nefast alătir de McLaren până când a făcut marele pariu al carierei – mutarea la Mercedes, sub îndemnul lui Niki Lauda. Tiparul de atunci se va repeta în viitorul apropiat: un an de acomodare, după care în al doilea sezon vine o revoluție de regulament. Astfel, Hamilton a dominat noua eră turbo (2014-2021), perioadă în care a ratat doar două coroane: cea subtilizată de Nico Rosberg în 2016 și cea care lasă urme adânci și astăzi – finala de la Abu Dhabi din 2021.
Un nou set de reguli în 2022 i-a adus aminte lui Hamilton de ceea ce mai trăise în 2009: Red Bull a construit arma perfectă și toți ceilalți au rămas să se lupte pentru locul al doilea. Iar pentru un pilot cu șapte titluri mondiale, doar victoriile și șansa de a nu mai fi la egalitate cu Michael Schumacher contează în prezent. Așa că britanicul, probabil după ce a analizat și primele date referitoare la monopostul Mercedes din 2024, a decis să mai facă un mare pariu. Unul pe care și idolul său, Ayrton Senna, se spune că-l viza pe final de carieră. Comparând cu zarurile aruncate în urmă cu doar un an de Fernando Alonso, transferul lui Hamilton la Ferrari pare unul cu mai puține riscuri, de vreme ce echipa de la care pleacă și cea spre care se îndreaptă au fost implicate în 2023 într-o bătălie echilibrată pentru locul al doilea în clasamentul constructorilor. Totodată, ceea ce a reușit Ferrari este și un transfer în stil Bayern sau PSG – nu doar că te întărești tu, dar îți și slăbești rivalul direct. Cu consecințe directe și asupra bursei, căci acțiunile Ferrari s-au apreciat cu mai bine de 10% în urma veștii.
Toto Wolff anunța în ianuarie că va mai rămâne în funcție la Mercedes pentru că are ca obiectiv să-i ofere lui Lewis o mașină cu care să poată celebra obținerea celui de-al optulea titlu mondial. Însă la finele celui de-al doilea sezon din carieră în care nu a obținut nicio victorie și cu perspective sumbre până la schimbarea de regulament din 2026 (care va fi și aceea, poate, o loterie), Hamilton și-a pierdut răbdarea și caută o altă motivație. Cine afirmă că timpul nu mai ține cu el ar trebui să-și amintească vârsta lui Alonso și performanțele sale de dată recentă. Poate că mutarea la Ferrari ar putea să-i dea din nou aripi, dar nu cumva Charles Leclerc i le va tăia precum a făcut-o și în cazul lui Sebastian Vettel. Căci Leclerc rămâne pariul pe termen lung al Scuderiei, cu un contract pe mulți ani proaspăt semnat.
Așadar, dacă în 2024 vom avea pentru prima oară în istorie exact aceiași 20 de piloți în aceleași monoposturi precum la finele anului precedent, iată că transferurile pentru 2025 au început mai devreme ca oricând. Max, Charles și Lando și-au asigurat viitorul, iar piesele de domino vor începe să cadă acum, după anunțul lui Lewis. Sainz ar putea avea un viitor la Audi, grupare cu care tatăl său s-a impus la Dakar, însă germanii vin abia în 2026. Va sta spaniolul un an prin pluton, la Sauber? O altă întrebare, presupunând că viitorul Mercedes este în continuare în Formula 1, este legată de locul eliberat de Hamilton. Cât de ferm este contractul lui Lando în contextul dat? Poate fi Albon o variantă? Sau, dacă Andrea Kimi Antonelli va avea o campanie furtunoasă în Formula 2, va miza Mercedes pe el direct, fără uzuala trecere pe la vreo echipă de pluton precum Williams?
Un lucru e cert: chiar dacă 2024 ar putea fi un sezon lipsit de sare și piper, o continuare a dominației binomului Verstappen-Red Bull din ultimii doi ani, avem motive să numărăm zilele până la sezonul 2025, cu Hamilton la Ferrari. O mutare cu care ne ia ceva să ne obișnuim, deci e bine că avem un an pentru asta.