O cursă care i-a dezamăgit pe cei care nu-și făcuseră acomodarea printr-o analiză detaliată a testelor a deschis sezonul 2024. Gata cu vorbele fără acoperire de la lansări, gata cu testele fără miză. Pe puncte, Red Bull a obținut tot ce se putea în Bahrain. Dar care sunt impresiile din fiecare garaj?
Red Bull
Pentru al patrulea sezon la rând și a cincea oară în carieră, Max Verstappen a reușit un Grand Slam (pole, victorie, cel mai rapid tur și cursă condusă cap-coadă). A putut face asta deoarece n-a avut adversar în primul viraj și a putut gestiona cel mai bine anvelopele fără vreun adversar prin preajmă, lungind prima secvență pe compoziția soft. Având date proaspete din teste, nimeni nu a surprins cu alegerea anvelopelor, ceea ce iarăși a redus riscul unor răsturnări de situație. Totul a decurs conform planului, iar vestea bună a fost că Perez a fost ager și combativ pentru a completa dubla. Ce rezerve mai aveau monoposturile RB20? Vom afla poate în cursele următoare, dacă îi aleargă cineva mai tare decât Sainz în Bahrain. Întrebarea e dacă va mai fi Horner la cârmă sau atacurile la persoană ar putea scufunda corabia.
Ferrari
În tabăra Scuderiei s-a considerat că acest Grand Prix a fost o bună bază de plecare pentru noua mașină. Ceva mai aproape de etalon ca viteză, noua creație a fost adusă la doar trei secunde în urma lui Perez la sosire de Sainz. Spaniolul a fost cel ce a putut exprima întregul potențial, de vreme ce coechipierul său a suferit încă din primele tururi cu frânele. Leclerc a ratat adesea virajul al zecelea și a acuzat instabilitatea pe frânare, dar tot acolo a ajuns să și profite de o ezitare similară a lui Russell pentru a-i lua locul al patrulea. Best of the rest? Să vedem dacă și pe alte circuite, sau cu Mercedes la capacitate 100%.
Mercedes
Ambele monoposturi W15 au suferit un declin pe parcursul cursei, odată cu supraîncălzirea motoarelor. Echipa a admis că acest fapt nu e cronic, ci se datorează unei adaptări precare la condițiile aparte din Bahrain. Astfel, deși Russell demarase în forță și trecuse în fața lui Leclerc, a trebuit să cedeze în luptă cu ambii piloți Ferrari. Nici Hamilton nu a putut să mai facă mare lucru după ce i-a depășit pe Alonso și Piastri, mai ales că s-a confruntat și cu disconfortul creat de o problemă inedită: scaunul s-a rupt. Ritmul conservator a asigurat totuși clasarea în puncte a ambilor piloți, pe 5, respectiv 7.
McLaren
Echipa s-a declarat extrem de mulțumită cu evoluțiile ambilor piloți. Printre rânduri am putea citi faptul că monopostul a fost la nivelul așteptărilor, deci că Norris și Piastri au scos tot ce se putea în context. Categoric, MCL38 nu este astăzi a doua mașină din pluton, ci a patra, la 23 de secunde de podiumuri care în toamna anului trecut le erau accesibile. Iar din acest punct, Andrea Stella nu poate decât să spere că evoluția în timpul sezonului va fi similară cu ceea ce am văzut în 2023. Totodată, sursele din cadrul echipei au afirmat că acest circuit nu este printre cele mai potrivite pentru monopostul portocaliu. De văzut cum se pretează la Jeddah, așadar.
Aston Martin
Știind că nu mai sunt la fel de performanți precum în urmă cu 12 luni, cei de la Aston Martin au dat impresia spectatorilor că nu prea au nimerit strategia lui Fernando Alonso, așa că s-au impus niște explicații. Văzând cum Alonso și Stroll au ajuns să se intersecteze pe pistă după ce canadianul fusese răsucit la start, te puteai întreba cum s-a topit ecartul. Ei bine, strategii au riscat să-l lase pe veteranul spaniol pe circuit dincolo de momentul optim de schimbare a anvelopelor uzate, în speranța că o mică pierdere e miza pusă la cazinoul unei eventuale neutralizări. Aceasta însă nu a venit, toți cei 20 de piloți reușind să încheie cursa de deschidere a sezonului, ceea ce este o premieră în istoria competiției. Implicit, mai mult decât clasarea pe 9 și 10 nu s-a putut pentru ”verzi”.
Sauber
Guanyu Zhou a arătat tot ce poate mașina, reușind să câștige cursa de ”Formula 1.5” a celor cinci echipe din afara zonei punctelor. În schimb, toate ghinioanele l-au lovit pe Bottas: aripa avariată în urma contactului dintre Stroll și Hulkenberg la start, apoi o piuliță defectă la originea unei opriri agonizante. Totuși, finlandezul a subliniat că lucrurile arată mult mai bine decât se așteptau, în comparație cu adversarii direcți. Sauber părea să fie a opta sau a noua echipă, nicidecum capabilă să învingă Williams și, mai ales, RB. Yet here we are.
Haas
Mult mai bine decât anticipau specialiștii. Magnussen s-a calificat pe 15 și a progresat rapid trei poziții, apoi a rămas în lupta pentru un mic punct pe tot parcursul cursei. Și chiar dacă nu l-a obținut, sunt destule motive de optimism pentru echipa care părea destinată să fie la coada grupului. Ayao Komatsu a lăsat deoparte pragmatismul de la lansare și subliniază că gestiunea anvelopelor este net superioară față de anul trecut. Așadar, se poate gândi chiar la Top 10 pe alocuri, văzând ritmul ambilor piloți. Hulkenberg a fost în contratimp după ce și-a avariat aripa față la start și nu a putut conta, însă a strâns kilometri prețioși în regim de cursă.
RB
Chiar dacă Tsunoda a părut că ar putea puncta, până la urmă Stroll și Zhou l-au devansat pe japonez. Nu poate fi doar vina pilotului, de vreme ce nici Ricciardo nu s-a mai simțit la fel de confortabil precum în antrenamentele libere. Laurent Mekies a afirmat: ”știam că va fi strâns, dar să avem chiar opt monoposturi în luptă pentru același loc 11 e incredibil.” Finalul cursei a fost animat de lupta internă dintre Yuki și Daniel. Aflați pe compoziții diferite în ultima secvență, o rocadă se impunea pentru ca Ricciardo să încerce să-i prindă pe Magnussen și Zhou.
Însă Tsunoda nu s-a conformat la timp și i-a răpit coechipierului din timpul de atac, schimbarea de poziții dintre cei doi fiind practic inutilă. Imaturitatea japonezului s-a văzut în acțiunile riscante din turul de onoare, semn clar că cineva s-a uitat prea mult la Drive to survive și e blocat cu gândul doar la a-și învinge coechipierul. Ricciardo, în schimb, știa că s-au ratat niște puncte aici: ”13 sau 14, nu mă prea încălzește.”
Williams
Tehnicienii au afirmat că nu au putut să-și facă o idee clară despre noul monopost, de vreme ce Albon și Sargeant au fost instruiți să nu forțeze din pricina acelorași probleme de supraîncălzire a motoarelor cu care s-au confruntat și furnizorii de la Mercedes. Mai mult, pilotul american a fost întârziat și de o sincopă de ordin electric, remediată prin schimbarea volanului, dar nu înainte ca un set de anvelope să fie compromis și strategia să fie, implicit, dată peste cap.
Alpine
Oricum ai privi, această cursă a fost un dezastru pentru Alpine. Net, fără vreo conjunctură. În urma lui Ocon și Gasly s-au clasat doar monoposturi cu probleme vizibile, ca ritm fiind evident că francezii sunt codași. Iar motorul e doar parte din problemă, căci nu la acest nivel s-au produs schimbări notabile în iarnă, ci la designul noii mașini. Sesiunea de arătat cu degetul s-a încheiat cu două demisii pripite: Matt Harman (director tehnic) și Dirk de Beer (șeful departamentului aero). Aparte este modul corporatist în care s-a procedat: funcțiile acestora au fost scoase din organigramă, fiind gândită o altă structură sub conducerea lui Bruno Famin.
[url=http://prednisonekx.online/]prednisone without prescription[/url]
[url=http://ezithromycin.online/]where can i get zithromax over the counter[/url]
[url=http://bmtadalafil.online/]tadalafil 100mg india[/url]
[url=https://lisinoprilgp.online/]lisinopril 5mg tabs[/url]
[url=http://drugstorepp.online/]good online mexican pharmacy[/url]
[url=https://pharmgf.online/]trustworthy online pharmacy[/url]
[url=http://oprednisone.com/]prednisone uk over the counter[/url]
[url=https://azithromycinmds.com/]where can i order zithromax[/url]
[url=http://tadalafilu.online/]price of tadalafil[/url]
[url=http://tadalafilstd.com/]buy tadalafil mexico online[/url]
[url=http://lisinoprildrl.online/]prinivil 2.5 mg[/url]
darkmarket list [url=https://mydarkmarket.com/ ]darknet sites [/url] blackweb
Ad gustum — По вкусу.
Bona dicta — Поучительные слова
dark net [url=https://mydarknetmarketlinks.com/ ]darknet market lists [/url] best darknet markets
tor markets [url=https://mydarknetmarketlinks.com/ ]dark web markets [/url] dark net
Veni, vidi, vici
Veni, vidi, vici
Veni, vidi, vici
Cogito ergo sum