În lipsa lui Max, Ferrari e cea mai pregătită
Chiar dacă Scuderia Ferrari era încrezătoare că poate devansa Red Bull în calificări, Max Verstappen a avut alte planuri și a fost singurul capabil să coboare sub 1:16 pe turul din Albert Park pentru al 35-lea pole position din carieră. Carlos Sainz a completat prima linie, dar la un deficit de peste un sfert de secundă, iar Perez a stabilit al treilea timp, dar a primit o penalizare de trei poziții pe grilă. De aceasta au profitat Norris, Leclerc și Piastri. Max și-a păstrat prima poziție la start, însă problemele au survenit la monopostul său imediat. În turul secund, Sainz l-a depășit facil, după care olandezul s-a retras pe fondul cedării frânelor pe puntea spate. Datele au arătat că frânele au rămas blocate și temperatura a tot crescut: ”era ca și cum ai conduce cu frâna de mână trasă”, a afirmat campionul en-titre. Ultimul său abandon fusese înregistrat tot la Melbourne, în 2022.
Sainz a preluat șefia și a dictat ritmul convenabil, distanțându-se suficient de grupul format din Norris, Leclerc și Piastri. Lando a fost surclasat de cei din urma sa la prima trecere pe la boxe, însă undercut-ul nu a putut să compenseze ecartul creat de lider. Astfel, Sainz a revenit pe circuit după oprirea la standuri chiar în fața lui Leclerc, după care s-a desprins grație avantajului anvelopelor noi și a învins, la revenirea după operația de apendicită ce-l ținuse pe bară la Jeddah.
Nici Leclerc nu a mai avut probleme cu cei din spate, iar pe final de cursă și-a asigurat și punctul suplimentar aferent celui mai rapid tur. Monegascul nu avea cum să fie încântat de faptul că n-a câștigat, ba mai mult că a fost învins iarăși de coechipier, însă o privire aruncată asupra clasamentului general l-ar putea alina. Charles a urcat pe locul secund, înaintea lui Perez și la doar 4 puncte de Verstappen.
Iar dacă tot l-am amintit pe Sergio Perez, acesta n-a mai fost în postura de a culege roadele problemelor lui Max tocmai în acea rară ocazie când acestea au survenit. Echipa a declarat că monopostul mexicanului a avut pagube la podea, iar pilotul a acuzat uzura pe trenul spate în primul stint și pe trenul față în cel de-al doilea. Așadar, doar un loc 5 în spatele Ferrari și McLaren într-o zi în care ar fi putut învinge și chiar trece în fruntea clasamentului general.
DRIVER STANDINGS 📊 After 3/24 rounds #F1 #AusGP pic.twitter.com/Jk7NJaqmNk
— Formula 1 (@F1) March 24, 2024
McLaren poate, Mercedes nu
Scopul opririi lui Piastri nu era să-i subtilizeze poziția lui Norris, ci o împărțire logică pe perechi: Fred Vasseur și Andrea Stella și-au pus câte un ”om de pază” pentru a-l flanca pe un pilot advers. Imediat ne-am adus aminte de vremurile în care aceste echipe făceau legea – fie în perioada Schumacher versus Hakkinen, fie ulterior cu Raikkonen, Hamilton și Alonso. Imediat după ieșirea din scenă a lui Max, să vezi un Top 4 cu Ferrari și McLaren la Melbourne era ca o teleportare în 2007.
Tocmai din acest motiv, nereușind să-l prindă în ambuscadă pe Leclerc, inginerii conștienți că pilotul mai rapid e Lando au dictat rocada, sacrificându-l pe Piastri. Norris a rămas aproape de primii doi, însă dubla Ferrari nu a putut fi împiedicată. Sainz, Leclerc și mașinile de sub ei nu au sughițat de această dată. Este abia cel de-al doilea 1-2 al acestor doi piloți pentru Scuderia, după cel din Bahrain 2022. Tot 4 puncte este și deficitul echipei italiene în raport cu Red Bull Racing.
În primele două curse ale anului, McLaren și Mercedes au avut piloții intercalați după cum urmează: Mercedes-McLaren-Mercedes-McLaren în Bahrain, apoi McLaren-Mercedes-McLaren-Mercedes în Arabia Saudită. Marele Premiu al Australiei a rupt acest echilibru relativ, de această dată fiind o prăpastie între cele două grupări. Zecimi bune au fost găsite de McLaren în acest duel, atât în calificări, cât și în cursă. Hamilton (care ratase calificarea în Top 10) a abandonat cu probleme la motor, iar Russell a percutat zidul pe final când se afla în urma lui Fernando Alonso, deci la peste un minut în urma lui Norris!
O interpretare halucinantă a comisarilor sportivi
Chiar dacă nu mai era nimic de decis, finalul cursei a fost sub neutralizare după impactul lui Russell. O eroare cum s-au văzut atâtea, dar o judecată ulterioară ca niciodată. Comisarii au decretat că Alonso ar fi pilotat de o manieră imprevizibilă ce a dus la accidentul celui ce-l urma… la ceva distanță. Spaniolul a admis că a abordat altfel virajul, telemetria confirmând puncte de decelerare și de retrogradare a treptelor care nu s-au mai folosit în tururile precedente, iar discuția nu este nici măcar despre cât timp de reacție a avut Russell, căci nu s-a pus problema unui contact.
Este pur și simplu cea mai dramatică ilustrare a eșecului acestui regulament tehnic – atât prin prisma accidentului, cât și a penalizării decretate. La jumătate de secundă în față, într-un viraj, orice improvizație dintr-un motiv extern vedem ce risc implică, în momentul în care apăsarea aerodinamică pe aripa față este brusc redusă. În 2022, FIA a introdus acest nou set de reguli tocmai în virtutea argumentului de a putea rămâne aproape de alt monopost, favorizând o potențială depășire. Ce avem în schimb? Mașini care lasă ecart de 2-3 secunde pentru a nu-și distruge anvelopele în aerul murdar al celui din față și, cireașa de pe tort, situația din Australia.
În orice caz, Mercedes tot n-a ajuns la sosire cu vreun monopost în această cursă, iar Aston Martin s-a apropiat la un singur punct. Ambele echipe au ca referință în acest început de sezon locul 5, deci nu pot ținti un podium în condiții normale. Iată, nici măcar în condiții aparte, cu Verstappen out.
Puncte pentru RB și Haas
20 de secunde de penalizare pentru Alonso a fost un cadou binevenit pentru cursa solidă a lui Yuki Tsunoda, clasat astfel al șaptelea. Sunt primele puncte pentru RB, iar japonezul a fost cel mai bun din grupul celor cinci echipe ce formează a doua jumătate a plutonului. Ricciardo a confirmat direcția bună, reușind să progreseze șase poziții după ratarea din calificări (P18). Totuși, n-au fost puncte la orizont nici pentru el, nici pentru unicul pilot Williams, Alex Albon. Thailandezul a declarat că oprirea anticipată doar a încercat să mascheze lipsa de ritm: ”de fiecare dată când forțam, aveam parte de graining, iar în aer curat ne-au lipsit cam trei zecimi de secundă”.
Max și perechea Mercedes au deschis perspectivele de a puncta pentru trei alți piloți care aveau nevoie de un astfel de context. Pe lângă Tsunoda, beneficiari au fost și cei doi veterani de la Haas. ”Trebuie să fii acolo și să execuți la perfecție ceea ce ține de tine”, a afirmat team managerul Ayao Komatsu la prima dublă clasare în puncte a echipei după Red Bull Ring 2022. În schimb, n-au fost firimituri de cules pentru Sauber sau Alpine nici de această dată. Uzina franceză rămâne codașa clasamentului, egalându-și la Melbourne referința stagională – locul 13.
Următoarea cursă va avea loc în Japonia, pe 7 aprilie.
Если вам надоел пресный секс и давно хочется разнообразить свой интим, самое время воспользоваться услугами проститутки. Для этого достаточно посетить сайт [url=https://newswomanblog.win/]newswomanblog.win[/url], где доступны анкеты самых разных индивидуалок. Кроме классического вагинального секса они предлагают многие другие услуги: анал, ролевые игры, доминирование, окончание в рот, золотой дождь и т.д. Это целый калейдоскоп удовольствий. Выбирайте понравившуюся путану в Москве и открывайте для себя новые грани секса.
vrm55p