Absent de la interviurile de miercuri, Carlos Sainz dădea semne că nu se simte bine. Și chiar dacă a participat la cele două sesiuni de antrenamente de joi, ulterior a venit diagnosticul de apendicită și iminenta operație l-a silit să cedeze volanul monopostului Ferrari SF24.
Este o șansă incredibilă pentru Oliver Bearman, pilot al academiei și titular în Formula 2. Nimeni nu a mai debutat în Formula 1 la Ferrari de mai bine de cincizeci de ani – mai precis din 1972, când o făcea Arturo Merzario.
🇸🇦 Día muy difícil para mí, no estoy del todo recuperado de la indisposición que me ha tenido en cama las últimas 24 h. Al menos he podido ir al circuito y aprovechar al máximo el tiempo en pista. Espero estar recuperado mañana para apretar al límite.
👉https://t.co/j6mAAagpeV pic.twitter.com/EM61y9uAn7
— Carlos Sainz (@Carlossainz55) March 7, 2024
Formula 1: Cine este Ollie Bearman, înlocuitorul spaniolului Carlos Sainz?
Totodată, Bearman devine cel mai tânăr britanic din istoria competiției, la 18 ani și 10 luni, dar și cel mai tânăr pilot care a luat startul vreodată pentru Scuderia.
Scenariul este cum nu se poate mai dificil: are o singură oră de antrenamente la dispoziție înaintea sesiunilor decisive!
Începuturi
Ollie a început kartingul destul de târziu, la 8 ani. După câțiva ani de competiții naționale, a ieșit la rampă în 2019, când s-a impus în seria europeană IAME, o categorie ce apare în acest an și în România. A câștigat și finala internațională IAME, dar și seria de iarnă pentru al doilea an la rând, apoi a făcut tranziția naturală înspre monoposturi, la vârsta potrivită – 15 ani.
În 2020 a făcut program complet în seria germană de Formula 4 și câteva etape în cea italiană, alături de echipa lui Ralf Schumacher (US Racing). A obținut câte o victorie în fiecare campionat, la Hockenheim, respectiv Vallelunga. În cele cinci curse italiene din toamna acelui an, s-a clasat de patru ori înaintea lui Filip Ugran.
Revenirea în aceleași campionate în 2021 s-a efectuat cu o echipă mai puternică, Van Amersfoort Racing fiind cea care-l purtase către titlul german pe conaționalul Jonny Edgar în stagiunea precedentă și către titlul italian pe Dennis Hauger cu doi ani înainte. Bearman a înșirat cu lejeritate victoriile pe ambele fronturi și a obținut titlurile în fața lui Tim Tramnitz și Luke Browning (în Germania), respectiv Tramnitz și Kirill Smal (în Italia).
Ca să nu se plictisească, a mai efectuat și câteva runde în seria GB3, totalizând 18 victorii și 30 de podiumuri din 48 de starturi. Chiar dacă mulți piloți își umplu calendarele cu mai multe campionate de Formula 4 în același an calendaristic, Bearman a fost primul care a reușit două titluri în campanii paralele.
Roșu Ferrari
Aceste rezultate i-au adus premiul Henry Surtees, dar și invitația în academia Ferrari, alături de care a făcut trecerea înspre Formula 3 în 2022. A fost plasat în echipa de top – Prema Racing. Ollie a trecut primul linia de sosire la cursa de deschidere a sezonului din Bahrain, însă a primit o penalizare.
Apoi a ratat un podium la Imola pe fondul unui incident cu Gregoire Saucy, iar în Austria a mai pierdut puncte după un incident cu Arthur Leclerc. Abia la Spa a reușit prima (și singura) victorie, însă numeroase alte clasări pe podium l-au făcut să ajungă în cursa finală de la Monza într-un grup de 6 piloți cu șanse matematice la titlu. Avea să se claseze al treilea, în spatele lui Victor Martins și Zane Maloney.
Ulterior, a făcut pasul către Formula 2, tot ca pilot Prema, reușind un weekend perfect la Baku și alte două victorii de manșă la Barcelona și Monza.
Sezonul a fost încheiat pe poziția a șasea. Toamna anului trecut i-a adus prima experiență într-un monopost de Formula 1 (Ferrari SF-21), cu ocazia unui test privat la Fiorano. Apoi, a rulat pentru Haas în FP1 la două etape – în Mexic și pe Yas Marina, continuând parcursul în Emirate și la testul colectiv dedicat tinerilor piloți. La începutul acestui an a fost confirmat ca pilot de rezervă atât pentru Ferrari, cât și pentru Haas.
De ce Bearman?
În ultimii doi ani, Oliver a impresionat în paddock prin curajul etalat, fiind adesea autorul unor manevre spectaculoase. Totodată, feedbackul primit de la inginerii Ferrari și Haas a fost încurajator. Chiar dacă prima etapă de Formula 2 din acest an n-a decurs conform planului, asta poate fi pus în cârca echipei în totalitate, căci nici coechipierul Kimi Antonelli n-a avut parte de altceva în Bahrain. În schimb, ar fi plecat din pole position în această rundă.
Totuși, este interesant faptul că Ferrari l-a ales pe Bearman, de vreme ce nu avea un singur pilot de rezervă. Robert Shwartzman nu are nici el vreun Grand Prix la activ, însă Antonio Giovinazzi luase 62 de starturi. Italianul nu avea însă proaspăt în minte traseul de la Jeddah, pe care concurase doar în 2021, în timp ce Bearman a rulat aici în Formula 2 și anul trecut, dar și în prima zi a acestei etape.
Ce așteptări am putea avea de la el? Categoric, are un monopost capabil de puncte mari, însă destule necunoscute de gestionat pe parcursul cursei. Așadar, viteza sa pe un tur de circuit ar putea lăsa o impresie pozitivă, iar încrederea căpătată vineri va fi pusă la grea încercare în ziua decisivă.
Acum 15 ani, când s-a mai confruntat Ferrari cu înlocuiri intempestive din pricina accidentului suferit de Felipe Massa pe Hungaroring, evoluțiile lui Luca Badoer și Giancarlo Fisichella au fost dezastruoase, chiar dacă acesta din urmă era un pilot activ, care tocmai plecase din pole și încheiase pe locul secund la Spa.
Ferrari a fost a doua echipă după Red Bull în etapa de deschidere a sezonului 2024, iar prima zi de la Jeddah arată o luptă mult mai strânsă cu Mercedes și Aston Martin de această dată.
bravo!
[url=http://synthroidsl.online/]how much is generic synthroid[/url]
tlejn5
[url=http://valtrexbt.online/]valtrex online pharmacy india[/url]
[url=https://azithromycinps.online/]azithromycin tablet price[/url]
[url=http://prednisoneiv.online/]prednisone 20mg for sale[/url]