Adesea se întâmplă incidente imediat după startul de la Suzuka, de vreme ce vorbim despre un circuit îngust, unde piloții trebuie să aplice ”regula fermoarului” pentru a intra în șir indian începând cu virajul al treilea. Nu s-au înțeles în acel punct Daniel Ricciardo (RB) și Alexander Albon (Williams), ambii sfârșind în zidul de anvelope. Un steag roșu a permis unora să schimbe anvelope fără pierdere de timp, elementul crucial fiind să scapi de compoziția care nu-ți avantajează monopostul. În avanposturi, ambele starturi au fost deosebit de curate.
Dintr-o perspectivă strategică, uzura pronunțată a determinat o cursă cu multe treceri pe la boxe și, implicit, o paletă de opțiuni dictate de ingineri. Ambii piloți Mercedes au încercat să țină de anvelopele dure, însă cea mai bună gestiune a arătat-o Charles Leclerc (Ferrari), care a rămas pe circuit chiar mai mult decât Hamilton și Russell pe un set de compoziție medie. Practic, monegascul a compensat calificările modeste și a devansat toate monoposturile non-Red Bull în lupta pentru podium.
Ferrari părea să aibă un handicap de viteză în raport cu McLaren, însă Formula 1 în această epocă este atât de mult constrânsă de poziția pe circuit. Când Leclerc a ajuns în fața lui Norris, britanicul a început să acuze uzura și să comită mici erori. Carlos Sainz, cu mai multe treceri pe la boxe, dar cu anvelope mai proaspete pe final, a trecut și de Norris, și de Leclerc, completând podiumul. Esențial pentru Ferrari au fost două lecții: în sfârșit o strategie inspirată (pentru Leclerc) și confirmarea că este a doua mașină în orice condiții – chiar și ”pe răcoare”, unde părea la început de weekend că situația e mai dificilă.
Dat fiind că Perez nu s-a putut desprinde la zeci de secunde de pluton și că echipa avea mereu încredere să-l oprească fără a se teme că va fi apoi blocat în urma vreunui adversar mai lent, mexicanul a putut scoate din joben o serie de depășiri frumoase. Și nu doar banalități cu DRS pe linia dreaptă de start-sosire, ci și atacuri reușite în temutul viraj 130R.
Echipa care a subperformat în Japonia este categoric McLaren. Norris a fost învins de ambii piloți Ferrari, iar pentru Piastri nu doar că nu s-a găsit soluția strategică de a fi scos în fața lui Alonso, ci a fost aruncat în ghearele perechii Mercedes aflate, ca de obicei, în damage limitation. Russell a trecut de australian în penultimul tur al întrecerii, Fernando zâmbind probabil după ce a văzut în oglinzi manevra pe care, în mod sportiv, a provocat-o. Căci să te aperi și să muți presiunea pe urmăritori până greșesc este esența bătăliilor din curse.
Max Verstappen și Sergio Perez au semnat cea de-a 31-a dublă din istoria Red Bull și a treia din primele patru Mari Premii din 2024. Cei doi au dat impresia că și dacă și le-ar fi fost tras la sorți anvelopele pentru fiecare secvență, același rezultat facil ar fi fost bifat. Simplu, mult prea simplu, dar niciodată fără merite pentru cei doi piloți care exprimă potențialul monopostului RB20 și disipă tensiunile interne pe care alții tot încearcă să le instige. Dublă și pentru Honda în cursa de casă (a 113-a victorie a motoristului), bonus fiind ultimul punct acontat de Yuki Tsunoda. Din cele cinci echipe, n-a fost la final în Top 10 Lance Stroll, care a plătit prețul eliminării din Q1, dar a impresionat cu depășirile din zona virajelor 6-7.
Rezultat final – MP al Japoniei
1 Verstappen Red Bull (3 opriri la standuri) 53 de tururi în 1h 54:23.566
2 Perez Red Bull (3) +12.535s
3 Sainz Ferrari (3) +20.866s
4 Leclerc Ferrari (2) +26.522s
5 Norris McLaren (3) +29.700s
6 Alonso Aston Martin (3) +44.272s
7 Russell Mercedes (3) +45.951s
8 Piastri McLaren (3) +47.525s
9 Hamilton Mercedes (3) +48.626s
10 Tsunoda RB (3) + 1 tur
11 Hulkenberg Haas (3) + 1 tur
12 Stroll Aston Martin (4) + 1 tur
13 Magnussen Haas (2) + 1 tur
14 Bottas Stake (3) + 1 tur
15 Ocon Alpine (3) + 1 tur
16 Gasly Alpine (3) + 1 tur
17 Sargeant Williams (4) + 1 tur
Zhou Stake – abandon tehnic (turul 12)
Ricciardo RB – accident (turul 1)
Albon Williams – accident (turul 1)
Seviah Pennington
Lakara Earehart
Lakee Bibaud
Manie Terrier
Norda Duchek
Arybella Charuri
Mckinnah Storsand
Aviel Misztal
Alzie Veis
Iain Adarabioyo
Hedda Bendickson
Tinica Honson
Romualda Brunty
Charlesetta Carbray
Tiaa Mukha
Nole Gamboa calix
Debaroh Giwa
Raheen Dewire
Keylly Alejandro maneffa
Lyubomir Breathnach
Kennika Bilbrey
Tanjala Diaz miro
Donnetta Tuininga
Makaylyn Fabrizio de iorio
Kariyah Uzzi
Lorraina Dubrov
Bogdana Malumian
Milicent Cappella
Jerelyn Alejandro mendez
Brannen Fleschner
Kamecia Roarty
Auja Laramore
Goldine Stuevold-hansen
Shirle Vidal sprauer
Amma Trussi
Kaili Bynch
Michaelia Alexandrova
Jamaryon Turkovic
Saffa Ripperger
Jordahn Havik
Alyzabeth Yarish
Nickola Dabroski
Monioluwa Macbraire
You have noted very interesting points! ps nice web site.
I have been surfing online more than 3 hours today, yet I never found any interesting article like yours. It’s pretty worth enough for me. Personally, if all website owners and bloggers made good content as you did, the net will be a lot more useful than ever before.
Excellent weblog right here! Additionally your web site loads up fast! What host are you the use of? Can I am getting your affiliate hyperlink in your host? I desire my web site loaded up as fast as yours lol
I have been absent for a while, but now I remember why I used to love this blog. Thanks, I will try and check back more often. How frequently you update your site?
It’s actually a great and helpful piece of info. I am glad that you shared this useful information with us. Please keep us informed like this. Thanks for sharing.
I think this is among the most significant information for me. And i am glad reading your article. But should remark on some general things, The site style is great, the articles is really nice : D. Good job, cheers
I really like your blog.. very nice colors & theme. Did you make this website yourself or did you hire someone to do it for you? Plz respond as I’m looking to construct my own blog and would like to know where u got this from. many thanks