Jorge Martin venea la Mugello la adăpostul unui ecart de 39 de puncte, ceea ce însemna că orice s-ar fi întâmplat în cele două curse italiene el rămânea în fruntea clasamentului general. Însă ibericul nu era deloc liniștit, încă de la primele interviuri din paddockul toscan fiind evidentă imposibilitatea sa de a masca o lovitură încasată total neașteptat. Dominator al curselor de sprint, Martin a trântit motocicleta în cursa de sâmbătă și i-a permis lui Bagnaia să câștige pentru prima oară manșa scurtă în acest an. Apoi, duminică, Jorge a fost iarăși ezitant și nu a reprezentat în niciun moment o amenințare serioasă pentru campionul en-titre, ba mai mult a și pierdut locul al doilea în ultimul viraj al ultimului tur.
![](https://i2.wp.com/100sport.ro/wp-content/uploads/2024/06/53763348162_d33c9c8ade_k.jpg?resize=1890%2C1260&ssl=1)
Cauzele au fost investigate și au primit răspunsul net a doua zi, odată ce Aprilia a dat marea veste a contractării lui Jorge Martin. Actualul pilot Pramac a fost deja ocolit de uzina Ducati la final de 2023, când Bastianini a primit o nouă șansă de a rămâne coechipier cu Bagnaia, considerându-se că un singur sezon marcat de accidentări nu era suficient pentru a-l evalua pe Enea. Acum, se pare că nu același stăvilar este între Martin și al doilea Ducati oficial, ci veteranul Marc Marquez, cu aura celor șase titluri la clasa regină și cu prestații excelente în 2024 pe un Ducati de generație veche. Iar Martin a făcut exact ce a spus: a plecat cu totul din tabăra bologneză dacă n-a primit nici acum ocazia mult râvnită.
🤝 @88jorgemartin is the chosen one to replace Il Capitano@aleixespargaro welcomes the Martinator to the Aprilia family 🙌#MotoGP2025 #MotoGP pic.twitter.com/NTN9wxGHI9
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 3, 2024
Aprilia avea nevoie de un superstar pentru a continua progresul unui proiect solid, iar Martin are toate ingredientele pentru a suplini retragerea lui Aleix Espargaro, anunțată în etapa precedentă, la Barcelona. Cu Vinales și Martin, cea de-a doua uzină italiană continuă să alinieze o pereche 100% spaniolă, lăsând deoparte orice patriotism desuet. Ducati probabil va urma modelul, renunțând la unul dintre italieni. Era de așteptat o rocadă Marquez-Bastianini, prin care Marc vine să caute un nou titlu (scenariul de film se scrie…), iar Enea se va întoarce la echipa unde s-a simțit cel mai bine. Doar că pe fir a intrat Tech 3 KTM, cu o ofertă pentru italian, care poate însemna sfârșitul pentu Augusto Fernandez la clasa regină, pe fondul diferenței notabile față de noul său coleg.
Tot la Mugello a venit și confirmarea mutării senzaționalului debutant Pedro Acosta în cadrul echipei de uzină KTM, cel sacrificat/retrograadat fiind cel mai probabil Jack Miller. Următoarea piesă de domino ce ar trebui să cadă este dilema Pramac: alături de Ducati în continuare sau satelit Yamaha? Japonezii vor a doua echipă, italienii ar dori să rămână cu 6 motociclete pe grilă, iar pentru Dorna și Liberty Media e important să nu mai fie atât de multe Ducati-uri în avanposturi, la finele unei curse în care iar au fost 6 în Top 7 (Acosta, unicul intrus).
![](https://i0.wp.com/100sport.ro/wp-content/uploads/2024/06/53764447668_0880a15111_k.jpg?resize=1890%2C1260&ssl=1)
Desigur, locurile se ocupă în ordinea gradului de competitivitate. Așa că urmează să aflăm dacă celelalte două modele Ducati de ultimă generație vor fi în 2025 în garajul Pramac sau Gresini, implicit și cine le va pilota. Franco Morbidelli a reușit la Mugello prima sa cursă fastă din acest an, iar zvonurile îl dau pe Miguel Oliveira drept candidat pentru un ghidon la Pramac. Pe de altă parte, Ducati a semnat deja cu Fermin Aldeguer, cel care-și continuă campania dezastruoasă la Moto2 cu o nouă căzătură în Italia.
Echipele japoneze așteaptă și suferă în continuare: conaționalii Quartararo și Zarco au avut cele mai slabe clasări din 2024 în acest weekend (în cursele încheiate în șa), iar Marini tot nu a obținut vreun puncticel. Despre Joan Mir se spune că e atât de chinuit de situația actuală, încât cochetează cu ideea retragerii. Dincolo de locurile pe grila anului viitor, putem specula din acest punct și referitor la lupta pentru titlu: de ce sprijin se va mai bucura Martin? Bagnaia a venit la doar 18 puncte, iar Marquez s-a apropiat și el. E foarte posibil ca, până la următorul Grand Prix, de care ne separă patru săptămâni, să se mai schimbe starea de spirit a multora…
![](https://i0.wp.com/100sport.ro/wp-content/uploads/2024/06/53764447848_6768eb495c_k.jpg?resize=1890%2C1260&ssl=1)
[url=https://ciproffl.online/]ciprofloxacin 200 mg[/url]
Не знаете, где быстро найти деньги? Канал [url=https://t.me/s/zaim_srochno_bez_otkaza_na_kartu]срочные займы[/url] – ваш надежный помощник! Займы на карту срочно без отказа и проверок. Подписывайтесь и получайте деньги быстро и без лишних хлопот!
00xqgb