În ultimele luni, Marc Marquez și Lewis Hamilton au decis să oprească sângerarea. Oricât de dificil ar fi să rupi legătura cu echipa de care vei fi mereu atașat în cartea de istorie, acest pas era absolut necesar. Vedem astăzi cum Honda a ajuns la coada plutonului din MotoGP, chiar cu un campion mondial precum Joan Mir la comenzi, sau cu experimentatul Johann Zarco. În mod similar, Mercedes ajunge să califice drept ”cea mai bună cursă a sezonului” o întrecere încheiată cu mașinile pe 5, respectiv 7!
Iar dacă despre Lewis nu putem afirma că a obținut vreun titlu cu mașină inferioară, în schimb despre Marquez cu siguranță au spus-o chiar rivalii săi. Honda RC213V a fost o bestie pe care doar Casey Stoner și el au putut să o strunească. Și chiar dacă au avut pachetul tehnic de top, și Hamilton și Marquez au reușit să-și domine coechipierii mai încăpățânați, precum Nico Rosberg sau Jorge Lorenzo. Doar că ponderea în care poți face astăzi magie ca pilot este limitată, așa că le-a fost clar ambilor că trebuie să schimbe echipa.
Hamilton a semnat cu Ferrari, iar asta e o primă deosebire față de ceea ce se întâmplă acum în MotoGP. Nu există vreo garanție că Scuderia va regăsi calea înspre succes, britanicul fiind mai degrabă dornic să schimbe ceva cu speranța că va găsi un mediu mai avid de succes. În schimb, Ducati este arma supremă a motomondialului, unica motocicletă pe care poți spera astăzi să devii campion. Iar acesta e unicul scop al lui Marc, așa că a acceptat inclusiv să petreacă anul 2024 acolo unde era loc – într-o echipă-satelit, cu modelul de generație veche.
Pe de altă parte, nici Ducati nu avea garanția că spaniolul mai poate reveni în forma de odinioară, după toate accidentările suferite. Ultima victorie a nativului din Cervera a fost celebrată pe 24 octombrie 2021, la Misano (a lui Hamilton? Tot pe final de 2021). În ultimele patru sezoane cu Honda (2020-2023), Marquez a luat startul în 42 de curse și a ratat 28. Dar de când a trecut pe Ducati lucrurile merg de minune: pole-uri, podiumuri și o nouă victorie e aproape. În primele șapte Mari Premii, el s-a clasat de două ori pe locul secund și de alte cinci ori a fost al doilea în cursa de sprint. În clasamentul general, ocupă poziția a treia, devansând chiar și piloți ce beneficiază de ultima specificație a modelului Desmosedici, GP24.
From when the decision was taken to how @PeccoBagnaia reacted to it 🤝➡️ https://t.co/61rh4d84xy@ducaticorse General Manager Gigi Dall'Igna provides a few insights on @marcmarquez93's signing 👀#MotoGP2025 pic.twitter.com/duUYlVAKC2
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) June 5, 2024
Unica problemă a fost multitudinea de opțiuni ale constructorului din Borgo Panigale. Trei piloți s-au luptat pentru acest ghidon: actualul ocupant, Enea Bastianini, liderul la zi al clasamentului, Jorge Martin, și Marc Marquez cu al său ilustru CV. În final, vom avea cea mai titrată pereche din istoria MotoGP în același garaj – Pecco Bagnaia are trei titluri, noul său coechipier are șase, iar unul dintre ei e foarte posibil să obțină coroana în 2024. Reacțiile celor învinși nu au întârziat: Martin a semnat cu Aprilia, uzină ce pare cea mai în măsură să emită pretenții la tronul Ducati, iar Bastianini pare să mizeze pe KTM, nu pe o revenire la echipa de client Gresini.
La 31 de ani, Marquez a semnat un contract valabil pentru următoarele două sezoane. Managerul Luigi dall’Igna își motivează alegerea: ”în final, am optat pentru un talent indiscutabil, precum este Marquez. În doar câteva curse, a reușit să se adapteze perfect la modelul Desmosedici, iar ambiția sa înnăscută îl împinge să crească constant. Ne vom baza pe maturitatea și pe experiența acestor doi rideri.” Desigur, au existat deja scântei între cei doi, însă Pecco n-a fost în măsură să impună, precum unii campioni din F1, contractarea unui coechipier mai comod. Din acest punct, se poate specula cu privire la soarta bătăliei dintre Bagnaia și Marquez, ceea ce ne face nerăbdători pentru noul sezon.