În luna martie, la finele etapei a doua de la Portimao, Jorge Martin (Ducati Pramac) s-a instalat la conducerea clasamentului general din MotoGP. Și acolo a rămas până la greșeala capitală de la Sachsenring.
Ultima rundă dinaintea pauzei de vară a fost programată în Germania, pe un traseu pe care Marc Marquez fusese ultima oară învins în 2009. Așadar, era scena pregătită pentru un prim succes al veteranului spaniol cu Ducati, după o colecție de locuri secunde în 2024 atât la sprint (Portimao, Austin, Le Mans, Barcelona, Mugello), cât și în cursele principale (Austin, Jerez).
Doar că totul s-a năruit încă din antrenamente, când viitorul pilot de uzină Ducati nu și-a putut asigura un loc direct în Q2, fiind apoi eliminat în prima fază a calificărilor pentru a treia oară din nouă runde. Așadar, o plecare din linia a cincea, la fel ca la Barcelona și Le Mans, însemna că ar putea avea prea mult de recuperat până la prima poziție.
O nouă sâmbătă perfectă pentru Martin
La sprint, Jorge Martin n-a avut rival, fiind chiar surprins că alături de el în prima linie se aflau piloții echipei-satelit Aprilia, Trackhouse Racing. La finele celor 15 tururi, Miguel Oliveira era tot pe 2, însă coechipierul Raul Fernandez a ieșit din zona punctelor. Ca de obicei, a fost o întreagă flotă de modele Ducati în Top 6, cu Bagnaia protejat de Bastianini, deși acesta din urmă ar fi putut să se claseze pe podium. Marc Marquez a salvat doar un loc 6, în urma lui Franco Morbidelli. Altfel spus, spaniolul a fost devansat de toate cele patru modele Ducati de generație nouă, GP24.
A fost un weekend neașteptat pentru noi. Credeam că vom fi în grupul fruntaș, dar n-a fost cazul. AM pierdut prea mult timp și trebuie să începem deja testele pentru a fi pregătiți cum trebuie la Silverstone.
Francesco Guidotti, Red Bull KTM Team Manager
O cursă cu mare impact asupra sezonului
Adesea sprintul este un preview însemnat pentru desfășurarea cursei principale. Iar la Sachsenring nu a fost de mirare că, fără Marc prin preajmă, Jorge Martin defila înspre victorie. La început, o fi fost uimit de anunțul că pe urmele sale e nimeni altul decât coechipierul Morbidelli, însă acesta a fost apoi devansat de suspecții de serviciu. Aparent, cine se distrează (pardon, antrenează) la ferma lui Rossi se luptă aprig cu Marc, dar întinde covorul roșu pentru Pecco.
Bagnaia a revenit în secundă cu Martin, presiunea fiind exercitată de la distanță. Liderul a simțit nevoia să forțeze pentru a nu se ajunge la un duel direct în ultimul tur, însă a căzut în primul viraj, spre disperarea garajului Pramac. Astfel, a fost eliberat încă un loc pe podium și decizia lui Alex Marquez de a-l lăsa pe fratele său nu a mai fost atât de dificilă, de vreme ce ambii au desfăcut șampania. Ultima oară când Gresini a avut ambii piloți pe podium era la Barcelona, în 2005 (Sete Gibernau și Marco Melandri).
Am fost amândoi ca pe gheață în ultimele tururi, forțând tururi de 21.0/21.1. În turul dinaintea căzăturii lui Jorge (Martín) am pierdut și eu fața, dar am reușit să salvez momentul printr-o ieșire largă. Era clar că primul care slăbea ritmul ar fi pierdut și cred că oricare dintre noi ar fi putut cădea.
Nu am avut cel mai ușor început de sezon, dar am făcut o treabă incredibilă și chiar și aici, unde nu am fost cei mai puternici, am reușit totuși să ne luptăm pentru victorie. A semănat cu Barcelona: am văzut că atât Jorge, cât și Franco (Morbidelli) forțau puțin prea mult, dar totuși a fost o cursă grea și să ieși învingător din ea este pur și simplu fantastic.
Francesco Bagnaia (Ducati)
Însă cel mai important e că s-a produs (deja) rocada la vârf. Odată ce Martin a anunțat că se mută la Aprilia din 2025, se punea problema tratamentului diferențiat al uzinei Ducati. Dar cu asemenea evenimente pe pistă, s-ar putea să fim scutiți de vreo teorie a conspirației, căci Martin ar putea fi învins de Bagnaia fair and square, pe propriile greșeli. Până acum, raportul acestor erori capitale în acest sezon este de 3 la 2:
- Martin a abandonat la Jerez, Sachsenring și Mugello – sprint;
- Bagnaia a căzut la Portimao și Barcelona – sprint.
Pecco este acum pe val, cu patru victorii consecutive și șase din nouă posibile, însă totalul său de puncte (222) este apropiat de cel al lui Martin (212), care s-a impus în doar două curse principale, dar și în patru sprinturi. Este greu de crezut, în acest moment, că Marc Marquez (166p) sau Enea Bastianini (155p) se mai pot implica în lupta pentru titlu, cei doi disputându-și intens bronzul sezonului.
Partea bună pentru adversarii campionului en-titre este că urmează o pauză de patru săptămâni, după care MotoGP programează încă un calup de curse europene la Silverstone, Spielberg, Aragon și Misano.
La categoria Moto2, Fermin Aldeguer a semnat cea de-a doua victorie stagională la Sachsenring și revine încet-încet în grupul favoriților, deficitul său față de liderul Sergio Garcia fiind de doar 38 de puncte. La Moto3, columbianul David Alonso este de neoprit, ajungând la 6 victorii și un avans de 58 de puncte în raport cu Ivan Ortola.
https://x.com/MotoGP/status/1810260038076055821
Taxi Nice Airport ‘ is a dedicated transport service for travelers arriving at or departing from Nice Airport. It offers quick, comfortable, and reliable rides between the airport and various destinations in the region. Professional drivers with extensive local knowledge ensure high-quality service tailored to the needs of clients, whether for business or leisure travel. Taxi Nice Airport guarantees punctuality, safety, and comfort, ensuring a stress-free start or end to your journey.