Jorge Martin venea pe circuitul de la Misano după trei etape în care colecționase locuri secunde pe bandă rulantă, atât în cursele de sprint, cât și în cele principale. Totuși, acestea n-au fost toate în urma rivalului la titlu, Pecco Bagnaia, ba chiar în Aragon a profitat de incidentul dintre Pecco și Alex Marquez pentru a construi un avans în clasamentul general.
Încă din antrenamentele de vineri a fost evident că Martin e cel ce putea să-i strice petrecerea lui Bagnaia pe Riviera di Rimini, acolo unde Bastianini nu părea să aibă ritmul necesar pentru a sta cu cei doi aspiranți la titlu, ba chiar nici cu Marc Marquez. Însă spaniolul iar și-a complicat misiunea în calificări, reușind abia un timp de loc 9. Altfel spus, iar depindea de două starturi magice sau de alte circumstanțe.
În cursa de sprint magia la stingerea semafoarelor a pus-o în aplicare Martin, care s-a lansat excelent de pe 4 și a ajuns într-o clipită în coasta polemanului Bagnaia. Și dus a fost înspre maximum de puncte în ziua de sâmbătă, Bagnaia acuzând mici probleme fizice după căzătura din Aragon. Marea surpriză a fost ocupantul poziției a treia, primul în urma celor doi favoriți: Franco Morbidelli nu mai fusese niciodată atât de sus în 2024. Primul non-Ducati la sosire? Acosta, abia pe 6, în urma lui Bastianini și a lui Marc Marquez, care l-a depășit chiar în ultimul tur.
Martin câștigase așadar Marele Premiu de anul trecut de pe acest circuit și tocmai se impusese la sprint. Așadar, era candidatul ideal să ”intre în turul al doilea” cu Bagnaia pentru desemnarea învingătorului de la Misano. Doar că duminică n-a mai avut același start de senzație și campionul en-titre părea să se îndrepte spre victorie când norii dinaintea startului au decis să se scuture puțin deasupra circuitului.
Marc avea să declare că în acel moment ”s-a luat după localnic”, alegând să nu intre pentru a schimba motocicleta cu cea echipată cu anvelope de ploaie, la fel ca Bagnaia și mulți alții. Pariul l-a făcut însă Jorge Martin, iar cum ploaia nu a crescut în intensitate cursa acestuia a fost compromisă. Practic, 14 piloți au rămas pe pistă, grupul celor care au schimbat (de două ori) motocicleta fiind nevoit să se lupte doar pentru ultimul punct. Iar asta pentru că nimeni din avanposturi nu a căzut în condițiile dificile.
Astăzi cred că Fausto Gresini, din ceruri, a zis – ”patru picături pentru băiatu”, iar băiatu, în fine, nu mai e chiar așa tânăr, a reușit să profite. Trebuie să nu mai greșim în sesiunile de calificări, că ne costă foarte mult apoi în ambele curse. N-aveam nimic de pierdut când a început să picure, ci doar de câștigat.
Marc Marquez
Vreo două tururi cu aderență incertă i-au premiat pe cei curajoși, pe cei mai prieteni cu riscul. Adică pe Marc Marquez, care de nicăieri a executat toate depășirile necesare și s-a instalat la conducere și pe Jack Miller. A fost ca un Safety Car din cursele auto, plutonul fiind compact în căutarea noilor repere. Apoi, show-ul Ducati a fost relansat pe pista zvântată, cu Bagnaia incapabil să-l atace pe veteranul spaniol, în pofida insistențelor publicului. Marquez a câștigat a doua cursă consecutivă, iar Pecco a compensat la Misano ceea ce pierduse în Aragon raportat la Jorge Martin.
„In one lap I passed five riders” – @marcmarquez93🎙️
The Spaniard talks about the moment he understood he could take more risks to win the race 🌧️🏆#SanMarinoGP 🇸🇲 pic.twitter.com/a1qfvw8xFl
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 8, 2024
Bastianini s-a clasat al treilea, după care s-au scurs aproape 10 secunde înainte ca Brad Binder să ia sosirea pe al său KTM. Marco Bezzecchi, tot pe un Ducati de generație veche precum Marc, s-a clasat pe 5, la mare distanță. În apropierea sa a venit și mezinul familiei Marquez. Martin, în schimb, a tremurat și pentru acel punct, căci Maverick Vinales făcuse aceeași eroare de judecată și i-a suflat în ceafă până la final.
Peste două săptămâni va avea loc încă o etapă pe acest traseu, însă Bagnaia va fi complet refăcut și ar putea să-și răsplătească fanii. Pentru moment, italianul a revenit la doar 7 puncte în urma lui Martin, în timp ce Marc Marquez acuză un deficit de 53 de puncte după ce a legat primele victorii alături de constructorul din Bologna. Aceasta a fost obținută în culorile istorice de la Silverstone, albul brăzdat de steagul italian fiind un omagiu adus fondatorului Fausto Gresini. Spaniolul consideră acest succes ca fiind mai important decât cel din Aragon, deoarece nu era cotat cu prima șansă, nu vine pe sens antiorar și arată că n-a fost întâmplătoare prima victorie cu Ducati.
The gap at the top of the standings got much smaller after today 🤏
What a difference a day makes in this #MotoGP season! 🤯#SanMarinoGP 🇸🇲 pic.twitter.com/g0U8XCC9jP
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) September 8, 2024
Clasele inferioare
Categoria Moto2 a arătat cele două fețe ale garajului MT Helmets. Sergio Garcia a condus în clasamentul general atâta vreme, dar a încheiat cursa italiană în lacrimi, abia pe 12. Ștafeta i-a fost astfel predată coechipierului Ai Ogura, care s-a impus pentru a treia oară în 2024, la finele unui duel purtat cu Aron Canet. Din grupul favoriților la titlu, Joe Roberts a avut o nouă clasare modestă, iar Alonso Lopez a căzut. Astfel, avem 6 piloți într-un interval de doar 53 de puncte, cu 7 etape rămase.
Echipa ce a dat campionul Moto3 anul trecut, Leopard Racing, a celebrat abia la Misano primul succes stagional. A fost totodată și prima cursă câștigată de Honda la această clasă, precum și prima din cariera lui Angel Piqueras. Nivelul la care a dominat acest tânăr spaniol a fost stratosferic, de vreme ce s-a impus în pofida unei duble penalizări cu long lap. Dani Holgado, sosit al doilea, a recuperat ceva în raport cu liderul David Alonso, clasat abia pe 7. Între cei doi rămâne un ecart important, de 70 de puncte. În schimb, în urma lui Holgado, la doar trei puncte îi regăsim pe Collin Veijer și Ivan Ortola.