Marc Marquez și Enea Bastianini au ieșit din calculele matematice pentru titlu la finele rundei de la Buriram, deși au fost garanții spectacolului și s-au implicat din nou în disputa dintre Bagnaia și Martin.
Încă din calificări a fost evident că, pe pistă uscată, nimeni nu poate sta aproape de modelele Ducati de ultimă generație (GP24), care au monopolizat prima linie. Bagnaia a semnat abia cel de-al patrulea timp de pole position din 18 runde disputate, alături de el aflându-se coechipierul Bastianini și rivalul Martin. Însă chiar dacă Fabio Quartararo, Pedro Acosta și Maverick Vinales au putut devansa câteva motociclete Ducati în Q2, situația a fost readusă la cote dezarmante de dominare în cursa de sprint.
Pentru prima oară în istorie, cele 8 modele produse la Bologna s-au regăsit pe primele 8 poziții la finele cursei de sâmbătă. Bastianini a plecat ca din tun și a lăsat duelul cu miză mare să se poarte în urma sa, asigurându-și cel de-al doilea succes la sprint după weekendul magic de la Silverstone. Martin l-a devansat pe Bagnaia și i-a mai luat acestuia două puncticele, în timp ce Marc Marquez nu a avut armele să se poată lupta cu motocicletele de generație nouă pe lungile linii drepte din Thailanda. Un solitar loc 4 pentru spaniol îl făcea să mai spere doar în condiții atipice.
Doar ploaia deraiază rapidul de Bologna
Acestea s-au concretizat duminică, ploaia dându-ne speranțe la un rezultat mai imprevizibil. La fel ca la Misano, Marquez a prins viață în acest mediu și imediat și-a definit planul pentru o nouă victorie (de palmares). În pluton, deodată au înviat piloți ca Jack Miller sau Fabio Quartararo. Din păcate, vârful de lance Yamaha a fost scos din joc de o manieră brutală de Franco Morbidelli. În schimb, din grupul Ducati s-au rărit efectivele: Morbidelli, Marco Bezzecchi și Enea Bastianini au căzut, deși nu păreau a fi în căutarea vreunei performanțe extraordinare.
Jorge Martin a condus cursa în primele tururi, însă o greșeală neforțată i-a pus pe tavă prima poziție lui Bagnaia și cea de-a doua lui Marc Marquez. Din acel punct Martin nu a mai contat, fiind surprinzător contrastul dintre atitudinea sa ca lider al unei întreceri și ceea ce-l mai motivează după ce e depășit. Marquez, însă, știa că doar victoria contează pentru el și că Bagnaia va fi puțin cu gândul la campionat. Veteranul spaniol a pus presiune, a încercat câteva atacuri, dar până la urmă a căzut și el.
No Marc, no show
Astfel, Bagnaia a rulat netulburat înspre cea de-a noua victorie stagională, reducând ecartul la doar 17 puncte în raport cu Martin. Treapta a treia a podiumului părea să-i fie sortită lui Miller, însă pe final a revenit Pedro Acosta, care cu siguranță va dori să termine acest sezon de debut ca prim pilot KTM în clasamentul general. Binder mai are doar 6 puncte avans, după ce a încheiat acest Grand Prix pe 6, în urma lui Fabio di Giannantonio.
Calendarul mai programează etapele de la Sepang și Valencia, două circuite diametral opuse ca setări. Chiar și așteptările meteorologice diferă, căci în Malaezia adesea se întâmplă ca în această perioadă să plouă abundent, în timp ce pe malul Mediteranei ne amintim de ploaie acum 25 de ani, la prima ediție de pe Ricardo Tormo. Dacă nu va ploua, Bastianini e de luat în seamă la Sepang, pistă pe care se impunea anul trecut.
Ducati și-a asigurat deja toate titlurile: la constructori, la echipe (cea de uzină), la echipe private (Prima Pramac) și la piloți independenți (J. Martin) situația e deja clară din punct de vedere matematic, iar la piloți întrebarea e doar care dintre cei doi combatanți cu model GP24 se va încorona.
After the #ThaiGP, the gap gets shorter 🔥
The @88jorgemartin vs @PeccoBagnaia fight is well and truly ON with just 2 Grand Prix left 🌶️#TheRematch 🏁 pic.twitter.com/j70NJdE1Ia
— MotoGP™🏁 (@MotoGP) October 27, 2024
Ogura urcă la MotoGP cu titlul în buzunar
La categoria intermediară, cursa din Thailanda i-a revenit lui Aron Canet, însă cu clasarea pe 2 japonezul Ai Ogura și-a asigurat deja titlul. Seceta niponă la clasa intermediară a fost stopată după 15 ani, de când Hiroshi Aoyama devenea campion la 250cmc. Tot la această clasă mai câștigaseră titluri Daijiro Kato (2001) și Tetsuya Harada (1993), totalul de 4 titluri aducând Japonia pe poziția a treia all-time, la egalitate cu Marea Britanie.
Tradițional, vorbeam despre Moto3 ca fiind ”cea mai echilibrată clasă”, însă nici vorbă de așa ceva în 2024. David Alonso nu poate fi oprit și ajunge la 12 victorii din 18 etape, ultimele cinci fiind consecutive. Luca Lunetta a obținut al doilea podium după cel din Aragon, iar Collin Veijer a încheiat pe 3, apropiindu-se astfel în clasamentul general de Dani Holgado, clasat doar pe 12 la Buriram. Așadar, și la Moto3, și la Moto2, nu ne mai punem decât problema vicecampionului la Sepang și Valencia.
Comments 1